Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten torjun ihmisen, jonka kanssa olen ehtinyt vaihtaa vasta yhden viestin?

Vierailija
26.01.2026 |

Olen viime aikoina vastaillut kaverihaku.net-ilmoituksiin ja välillä käy niin, että tajuan heti ensimmäisen viestin perusteella, ettei meillä ole tulevaisuutta. Vastaus saattaa olla vaikka "hei, kiva kun löysin susta frendin, kuullostaa siltä ettei mun enään tarvii vastata kellekkään muille."

Millainen on oikeaoppinen torjuntaviesti tässä tilanteessa?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku vastaa sinulle  niin ei kannata ottaa sanoja vakavasti. Sellainen kirjoittaa kaikille samalla tavalla. Vanha "hurmauskikka", joka ei edellytä sinulta mitään. Reaktiosi on tervettä järkeä.
Jos et halua olla inhottava voi vaan kiittää viestistä sekä lisätä jotakin humoristista, että melkoinen meedio oletkin kun osaat heti ennustaa meille ihanaa tulevaisuutta. Loppuun "kaikkea hyvää sulle"

Vierailija
42/46 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä ketjussa ei mitään ampumisesta ole se on toi toinen paska ketju 😄👍 ja kyllä törkyähän tämä on täynnä. .ei täällä kannata olla. Elämässä on muutakin kuin luuri ja vauva. Fi 👏👏 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhden viestin jälkeen jo pitää torpasta niin "Kiitos viestistä, olen kuitenkin nyt jo saanut niin monta vastausta ettei aikani riitä uusiin kontakteihin. Toivottavasti tärppää jonkun mukavan kaverin kanssa! Hyvää jatkoa!"

Jotain tuollaista ehkä.

Vierailija
44/46 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. olin laittamassa kommenttia, miten itse tekisin, mutten laittanutkaan (tuli mieleen, et jotkut voi käyttää sitä väärin).

Mutta tuosta "Toivon kaikkea hyvää": Eräs entinen baarikaveri toivotti mulle juuri noin. Mietin tässä yks päivä, et mitähän hänelle kuuluu, onko vielä elossa?.

Mietin sitä, et jos toivottaa toiselle "kaikkea hyvää", on vilpitön tarkoitus. Mutta entäs jos se "kaikki hyvä" sitten onnistuukin? - Toisella kaikki onnistuu, itsellä ei. Sitä vihaa ja katkeruutta se aiheuttaa; lopetin sen toivottamisen.

Sen sijaan sanon "Koitahan pärjätä". (enkä tuotakaan keksinyt itse vaan entinen bestis, sairastui sf:aan).

Vierailija
45/46 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yhden viestin jälkeen jo pitää torpasta niin "Kiitos viestistä, olen kuitenkin nyt jo saanut niin monta vastausta ettei aikani riitä uusiin kontakteihin. Toivottavasti tärppää jonkun mukavan kaverin kanssa! Hyvää jatkoa!"

Jotain tuollaista ehkä.

Pieni valkoinen valhe, jos ketään ei ole oikeasti löytynyt, mutta noin muuten tuosta vastauksesta jäisi toiselle kyllä varmaan ihan hyvä mieli.

Vierailija
46/46 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tuollaista ehkä.

Pieni valkoinen valhe, jos ketään ei ole oikeasti löytynyt, mutta noin muuten tuosta vastauksesta jäisi toiselle kyllä varmaan ihan hyvä mieli.

Totta joo, enkä ketään kehoita valehtelemaan, hyvä huomio sinulta. Itse ajattelin vain tuon ap.n aloitusta jossa mainitsee että on vastaillut viesteihin siellä. Jäi siis käsitys että on saanut useampia yhteydenottoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän