Kumpaan muuttaisitte vai mitä tekistte?
Mun kk tulot ei oo isot, joten vähän arvon seuraavia liikkeitä ei. Mulla ei oo hengen hätää muuttaa, mutta tässä 2kk sisään kuitenkin olisi tarkoitus. Asun pienellä paikkakunnalla joka on muuttotappiovoittoinen, mutta lapsella on kuitenkin päiväkoti/koulu ja lapsen isä täällä joten kunta tulisi pysymään samana.
Mulla on periaatteessa 2 vaihtoehtoa seuraavaan kämppään. Molemmat on 500m päässä toisistaan ja kaksioita.
Vaihtoehto A:
muuttaa vuokralle kerrostaloon. Vuokra on 450e plus 2x vesimaksu ja autopaikka, eli näiden kanssa kulut olisi (ilman sähköä) 520e kuussa.
Vaihtoehto B:
Ostaa 10 tuhannella rivarikaksio (missä on kaukolämmitys). Mä oon aina ollut pienituloinen ja oon saanut säästöön just tuon verran, siksi tässä nyt harkitsen rivarin ostoa. Talo on vanha, mutta kylpyhuone on uusittu pari vuotta sitten. Autopaikka on ilmainen, vastike 395e ja vesien kera 445e/kk olisi kulut ilman sähköä.
Eli perjaatteessa mun tulisi halvemmaksi kk kuluilta (jos unohtaa ton että ostan rivarikaksion) ostaa kämppä.
Mut oonko ihan hullu kun mietin tuollaista? Täällä ei oo kun 4 vuokra-asuntoa vapaana kun kyseessä on pieni kylä. Muut on sähkölämmityksellänolevia rivitaloja/omakotitaloja mitä voi vuokrata.
Mulle ei jäisi sitten säästöjä jos ostan rivarin, sekin on vähän riski 😬
Kommentit (15)
Onko kosteusvaurioita vai ihan ok? Hiiriä?
Vierailija kirjoitti:
Saako sen rivarin joskus myytyä, eli saatko omasi vielä pois?
Jos se nytkin maksaa vain kymppitonnin, niin ainakaan en odottaisi mitään hurjaa arvonnousua tapahtuvan tulevaisuudessakaan...
- sivusta
Minä en ostaisi asuntoa muuttutappioalueelta, vaikka asunto olisi miten halpa. Voi käydä niin, ettei sitä saa enää ikinä myytyä ja vastikkeet, sekä korjaukset joutuu silti maksamaan.
Tuskin, mutta voisin saada sen +/- vuokralle koska siinä on kaukolämpö. Ja saisin sen ilman velkaraha, eli siitä ei sillä tavalla tulisi kuluja.
Onko rivariin suunnitteilla remontteja? Jos siinä on kaikki isot rempat (putki-, ikkuna-, katto-) tekemättä, maksat jonkinlaisella aikavälillä uudelleen monta kymppitonnia.
Hinta viittaisi siihen, että jotain on tulossa.
En sitoisi vähiä rahojani sivukylän halpaan rivariin. Niille saa paremman tuoton muualla. Vuokrakodista pääsee halutessaan muuttamaan nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kosteusvaurioita vai ihan ok? Hiiriä?
En ole vielä pyytänyt edes näyttöä.
Koitan nyt miettiä lähinnä sitä että onko se rivari nyt edes järkevä vaihtoehto, jos on, menen näytölle ja jos vielä vaikuttaa hyvältä, varmaan teettäisin vähintään kunto kartoituksen
Ap
Vierailija kirjoitti:
En sitoisi vähiä rahojani sivukylän halpaan rivariin. Niille saa paremman tuoton muualla. Vuokrakodista pääsee halutessaan muuttamaan nopeastikin.
Tätä mietin kanssa. Mutta lapsen isällä on omakotitalo tässä kunnassa eikä varmasti ole muuttamassa pois. Jos jäisin samaan kuntaan kun isä, lapsen kaveripiirissä ja koulu pysyisi samana ja hän pääsisi liikkumaan hyvin isälleen omatoimisestikin.
Ymmärrän että voin vaikka löytää elämäni rakkauden 500km päästä tästä kunnasta, mutta lapsen takia en kuitenkaan heti voi/halua muuttaa, joten siksi uskallan edes miettiä sitä rivitaloa
AP
Kyllä mä muuttaisin vuokralle. Rivarista voi olla oikeasti vaikee päästä eroon ja vastike juoksee kokoajan. Joku jippo siinä on kun omistaja myy noin halvalla. Vuokralla niin kauan kun löytyy se loppuelämän oma talo.
Juljus kirjoitti:
Kyllä mä muuttaisin vuokralle. Rivarista voi olla oikeasti vaikee päästä eroon ja vastike juoksee kokoajan. Joku jippo siinä on kun omistaja myy noin halvalla. Vuokralla niin kauan kun löytyy se loppuelämän oma talo.
Tän kylän muut rivarit on 16-40 tuhannen hinnalla, omakotitalot 20-80 tuhannen luokkaa. Mut mun kk tulot töistä on pienet, joskus saan soviteltua päivärahaa ja joskus en, niin taloon mulla ei tuu olemaan varaa pitkiin aikoihin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Tän kylän muut rivarit on 16-40 tuhannen hinnalla, omakotitalot 20-80 tuhannen luokkaa. Mut mun kk tulot töistä on pienet, joskus saan soviteltua päivärahaa ja joskus en, niin taloon mulla ei tuu olemaan varaa pitkiin aikoihin
Ap
Tsekkaapa nyt ne rivariin tulossa olevat rempat. Jos myyntihinta on kymppi ja osuus tulevasta putkirempasta 30, niin sit sun kuvio muuttuu täysin.
En ikinä ostaisi asuntoa muuttotappiopaikkakunnalta. Tuossa ero vastikkeen ja vuokran välillä on ihan naurettavan pieni. Säästä se 10 tonnia ja sijoita rahastoon tai osakkeisiin niin saat niistä yhden kuukauden vuokran takaisinpäin vuosittain.
Paljonko sähkökulut??
Jos muuttotappioalue niin et saa rahoja takas
Vuokra ottaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Ap
Tsekkaapa nyt ne rivariin tulossa olevat rempat. Jos myyntihinta on kymppi ja osuus tulevasta putkirempasta 30, niin sit sun kuvio muuttuu täysin.
Myynti ilmoituksessa ei näy, mutta 2 vuotta sitten on mm tehty putket ja katto on tarkistettu ap
Saako sen rivarin joskus myytyä, eli saatko omasi vielä pois?