Puoliso ei vietä aikaa kanssamme
Vaimon kanssa ollut vaikeampaa jo parisen vuotta. Eletään käytännössä toisistamme irrallista elämää ja hän on jatkuvasti menossa. On jonkun kanssa illallista, menee sen kanssa katsomaan sitä ja tämän kanssa tätä. On viikonloppuja töissä. Harrastaa 1-3 kertaa viikossa.
Kotihommista valitsee ne mitkä haluaa ja loput jää minulle. Koiraa ulkoiluttaa vain jos on pakko. Minä hoidan pääasiassa lasten harrastukset ja ulkoilut.
Nyt alkanut puhumaan, että pitäisi päästä yksin hotelliin, kun se on trendi ja muutkin tekevät niin.
Mitä ihmettä tästä pitäisi olla mieltä? Itse en harrasta mitään ja en käy missään kuin ehkä pari kolme kertaa vuodessa. Käyn töissä ja tulen kotiin.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
En tietysti. Tuo on ihan totta, että ystävät ja tosiystävät on harvassa, eikä niitä noin vain hankita. Siksi just ystävistä ja hyvistä ystävistä pitäisi pitää kiinni, että ne ei katoaisi ns. vahingossa: jos esim. kummallekin osapuolelle tulee kiireinen elämäntilanne, ja se pääsee hiipumaan. Just niistä ystävyyssuhteista, jotka on hiipunu ilman riitoja ym, olis hyvinkin apua silloin, kun esim. parisuhteessa on huolia ja tarviis perspektiiviä. Hyvästä syystä katkenneet ihmissuhteet tuskin olis sellasia, joista olis apua ongelmatilanteissa.
Lapsuudessa minulla oli vain yksi hyvä ystävä, tiet erosivat, kun hän lähti eri kouluun. Lukiossa meillä oli melko tiivis kaveriporukka, joka hajosi opiskeluihin lähdettäessä. AMK porukasta on jäänyt yksi ystävä, jonka kanssa pidän yhtä sillon tällöin. Puolison kautta tulleet ystävät ovat erojen jälkeen hävinneet.
Töissä olen paljon yksin ja välillä töihin liittyvissä ryhmissä. Taukoja vietän yleensä yksin, kun syön eväitä ja muut käyvät syömässä muualla. Olen kai hieman outo persoona. Äitini on sosiaalisesti kömpelö
ja sieltä sen olen varmaan perinyt. Minun on hankala solmia ystävyyssuhteita, olen varautunut introvertti.
Salille, on lähdettävä taas uudestaan, niin pään kuin fyysisen terveydenkin vuoksi. Yhtä harrastusta olen miettinyt ja voisin sen vuoksi liittyä sitä pyörittävään ry:hyn. Sieltä voisi löytyä saman henkistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
No provohan tämä on.
Mistä näin päättelet.
-AP
Tavallinen tarina, useimmiten tuo menijä on vaan mies.
Omalla kohdallani ex-puoliso (mies) teki vuosien ajan lähes taidetta perhe-elämän välttelystä. Töiden vuoksi oli paljon pois kotoa ja vapaalla kaipasi sitten latautumista ja itsensä kehittämistä. Etääntyminenhän siitä seurasi (mikä oli tietysti minun vikani) ja ex löysi uuden suhteen, joka selvisi eron jälkeen.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Nykyään olen hyvässä ja rakastavassa parisuhteessa, jossa ei mm.tarvitse vaatia toista viettämään aikaa kanssani vaan tekee sen ihan itse omasta halusta. Ex sen sijaan vaikuttaa edelleen juoksevan ongelmiaan pakoon ajatuksella, että paha olonsa johtuu aina ulkoisista tekijöistä, ei omasta kyvyttömyydestä käsitellä ongelmia.
No itsehän olet muijasi valinnut, miksi piti ottaa se jännänainen.
Ihan vaan kylmä fakta: puoliso viettää kyllä kanssasi aikaa jos pitää ajanviettoa kanssasi mukavana.
Jos taas puoliso on jatkuvasti paljon poissa, hän ei oikeastaan tykkää olla kanssasi vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen trendi on päästä yksin hotelliin?
Eihän parisuhteessa olla ja eletä trendien mukaan vaan kahden ihmisen tunteiden mukaan.
Tottakai on porvoolaista. Lusikat olisin minä jakanut jo aikapäivää, jos ois tuollainen vaimon kuvatus
Uskotteko tosissanne että aikuinen perheenisä kyselee vauvapalstalla mitä mieltä hänen pitäisi olla. Tämä on sama naistrolli joka lähettelee sepustuksiaan vähintään kerran päivässä ja siinä aina tuo sama "mitä mieltä tästä pitäisi olla?"
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan kylmä fakta: puoliso viettää kyllä kanssasi aikaa jos pitää ajanviettoa kanssasi mukavana.
Jos taas puoliso on jatkuvasti paljon poissa, hän ei oikeastaan tykkää olla kanssasi vapaa-ajalla.
Jos on pieniä lapsia, jotka olisivat myös läsnä, voi olla että välttelee perhe-elämää ja samalla tulee vältelleeksi sitä puolisoa. Surullista, mutta totta. Tällaisia itsekkäitä ihmisiä on, jotka ovat kuitenkin lapsia hankkineet.
Todennäköisesti haluaa kyllä lasten kanssa olla, mutta ei sinun. Mun ex mies oli hyvinkin määräilevä kun lapsia saatiin ja kaikki piti tehdä hänen mielen mukaan. Ikinä ei halunnut yhdessä tehdä mitään tai käydä missään. Ja minä taas en kotona kokoajan halua olla. Hoidin lapsia kotona ja olin siis päivät yksin heidän kanssaan. Käytiin puistossa jne. Kun ex tuli kotiin, saatoin itse häipyä. Kun en vaan jaksanut sitä negaamista. En kyllä viikolla kovin usein, mutta olin eri huoneessa edes. Lapset ei häirinnyt, mutta ei vaan jaksanut enää sitä miestä, jolle vissiin tuli ne vaihdevuodet.
Erottiin sitten ja jonkun vuoden oli viikko viikko kunnes lapset sen ikäisiä että itse päättivät olla vain täällä. Nyt ovat isällään joskus viikonlopun. Eli jos kotona on huono ilmapiiri, ei siellä viihdy. Ja jos se toinen ei koskaan mihinkään lähde, niin itse on lähdettävä. Meilläkin ex valitteli kun ei mihinkään pääse, vaikka monesti sanoin että sen kun menee. Olisin halunnut että menee. Se yhdessä olo oli sitä että hän teki omiaan ja minä vahdin lapsia.
"Jos on pieniä lapsia, jotka olisivat myös läsnä, voi olla että välttelee perhe-elämää ja samalla tulee vältelleeksi sitä puolisoa. Surullista, mutta totta. Tällaisia itsekkäitä ihmisiä on, jotka ovat kuitenkin lapsia hankkineet."
Kyllä mutta jos ihmisellä on aito halu olla puolison kanssa, hän ei välttele toista niin paljon että mitään yhteistä ei enää ole.
Kuulostaa hyvältä saliharrastuksen elvyttäminen ja yhdistystoiminta. Kyllä aikuinen ihminen kaipaa sosiaalisia kontakteja. Jos on alun perin hieman sosiaalisesti kömpelö, niin ihmisten kanssa olemalla kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
No itsehän olet muijasi valinnut, miksi piti ottaa se jännänainen.
Eivät asiat olleet näin vielä vuosikymmen sitten.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti haluaa kyllä lasten kanssa olla, mutta ei sinun. Mun ex mies oli hyvinkin määräilevä kun lapsia saatiin ja kaikki piti tehdä hänen mielen mukaan. Ikinä ei halunnut yhdessä tehdä mitään tai käydä missään. Ja minä taas en kotona kokoajan halua olla. Hoidin lapsia kotona ja olin siis päivät yksin heidän kanssaan. Käytiin puistossa jne. Kun ex tuli kotiin, saatoin itse häipyä. Kun en vaan jaksanut sitä negaamista. En kyllä viikolla kovin usein, mutta olin eri huoneessa edes. Lapset ei häirinnyt, mutta ei vaan jaksanut enää sitä miestä, jolle vissiin tuli ne vaihdevuodet.
Erottiin sitten ja jonkun vuoden oli viikko viikko kunnes lapset sen ikäisiä että itse päättivät olla vain täällä. Nyt ovat isällään joskus viikonlopun. Eli jos kotona on huono ilmapiiri, ei siellä viihdy. Ja jos se toinen ei koskaan mihinkään lähde, niin itse on lähdettävä. Meilläkin ex valitteli kun ei mihinkään pääse, vaikka mo
Kyllä minäkin mielelläni menisin, mutta varaus pitäisi tehdä kalenteriin ainakin kuukausi etukäteen tai sekään ei välttämättä riitä. Ajattelin kaveria nähdä pitkästä aikaa ja kyselin helmikuusta viikonloppua, niin voisin ajaa hänen luokseen parin tunnin matkan. Joka viikonloppu hän on töissä tai hänellä on jo jotain menoa. Maaliskuuhun alkaa täyttymään. Minun vanhempani eivät kelpaa yön yli reissuun ja omilla vanhemmillaan on pidempi ulkomaanreissu tulossa. No ehkä sitten huhtikuussa
-AP
Voi, hyvä mies menee ihan hukkaan. Eroa ja ota vaimo, jolla on enemmän yhteistä sinun kanssa.
Jollekin salasuhde voi olla vaihtoehto, mutta ei minulle.
-AP