Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauttiiko joku oikeasti perhekerhoista, puistoilusta ym. vauva/lapsiharrastuksista?

Vierailija
28.04.2007 |

Olen nyt kotiäitiaikanani vähän pakostakin joutunut tutustumaan mainittuun maailmaan ja minä en kyllä mielelläni noissa paikoissa kävisi. Lapsen takia tulee mentyä ja siksi että se on sosiaalisesti ns. pakollista ettei minua pidettäisi mökkihöperönä. Mutta nautinko noista? Ehei, pikemminkin voisi sanoa että kylmä hiki kohoaa otsalle kun pitäisi mennä taas jakamaan arkeaan tuntemattomien mammojen kanssa.

Olen ihan sosiaalinen, tutustun helposti kaikenlaisiin ihmisiin ja osaan jutella niitä näitä. Jotenkin vaan ahdistaa nuo paikat, tuntuu (varsinkin tämän palstan perusteella) että noissa paikoissa äidit vaan kyylää toisiaan ja toisten tapoja hoitaa lapsiaan. " voi hitto mitä sen-ja-sen-lapsella oli päällään" " sekin antoi/ei antanut lapselleen KARKKIA" " se yksikin oli niin meikattu ja tiukoissa farkuissa, mokomakin suttura"

Oikeasti, nautitteko te noissa " mammapiireissä" pyörimisestä vai ovatko ne vain välttätön paha?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
2/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun nolen monen kotiäitivuoden jälkeen palannut töihin, kaipaan vieläkin perhekerhoa ja puistoystäviä.

Olen lasten kautta tutustunut moneen mukavaan ihmiseen ja saanut muutamasta ihan ystävänkin. Ja moni ihminen on vielä sellainen, ettei tiemme oisi varmaan muuten kohdanneet.

Puisto/kerhotutut olivat vähän niinkuin työkaverien asemassa.

Ja lapsilla oli kavereita.

En ymmärrämiksi menet tuollaisiin paikkoihin, jos et itse niistä pidä.

Vai onko oikea syy se, että yhteisö tuntuu niin tiiviiltä, että koet ettet ole tervetullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ekaa kertaa perhekerhossa ja nautin suunnattomasti. Miksen ole käynyt aiemmin, harmittelin. Lapsi jo 5.

Vierailija
4/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen mielikuva on mullakin, että arvostellaan ja kyylätään. Ahdistavalta aktivisti toiminnalta tuntuu. En ole vauvan kanssa niissä käynyt, kotona/kauppakeskuksessa/kärrylenkeillä viihdytään mainiosti kahdestaan! Ihan " normaali" kaveriseura kyllä kiinnostaisi, siis jonkun kanssa jolla on myös pieni vauva, mutta ei mikään " mitäs teidän pikku pirjo syö ja mitä löytyy vaipasta" -ryhmä.

Vierailija
5/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa äideistä ja lapsista nähdään myös puistossa. En mä ainakaan mitenkään arvostele muita äitejä tai lapsia. Tai ehkä joskus puhun siskoni kanssa (käy samassa kerhossa). Yksi isompi lapsi kiusaa välillä kaikkia muita ja yksi äiti nostaa pillimehut ja karkit vain omille lapsilleen kaikkien lapsten nähtäville. Tarjolla on kyllä keksiä ja mehua, mutta parivuotias kyselee pillimehun perään nähtyään sen. Muutaman kerran parin vuoden sisään tapahtunutta.

Mutta nuo nyt ovat todella harvinaisuuksia. Yleensä on todella kiva ja rento tunnelma. Ja nuo esimerkit eivät maata kaada, ovat oikein etsimällä etsittyjä.

Vierailija
6/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ringissä istutaan jumbon stockan kahvilassa! HAH minkä näköistä!

Vierailija
7/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitien meikkauksia yms. Itselleni melkein ainoa keino saada aikuista seuraa on mennä lasten kanssa puistoon. Ja minusta on sitä paitsi hauskaa kun saa vaihtaa kuulumisia. =)

Vierailija
8/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 kg painava punatukkainen marimekkopaitainen tupperware mamma tai sitten laiha ja kulahtanut ekokantoliina mamma. Kyttäämistä ja kehuskelua. Olen sosiaalinen ja tulen ihmisten kanssa toimeen, mutten enää 33 vuotiaana jaksanut alkaa pikkutyttöleikkejä uudelleen.

Vierailija
9/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kyllä kotiäitivuosistani mutta puistoilu ja muu jumittuminen äippäseuraan ahdisti pahasti.

En ymmärtänyt enkä vieläkään ymmärrä, miksi ihmisen pitäisi ruveta seurustelemaan toisten naisten kanssa vain siksi, että heilläkin on lapsi/lapsia.

Minusta rennointa oli olla lapsettomien kanssa kotiäitivuosina. Ei tarvinnut koko ajan keskittyä äitiyteen ja lapsiin.

Kukin tavallaan.

Vierailija
10/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 16v. Ekat pari kertaa minua kyylättin ja kuiskuteltiin,mutta rohkenin kuitenkin juttusille muiten kanssa vaikka vähän ikäeria olikin. Ystävystyin monen kanssa,muut sanoivat että oli oikein mukavaa että mursin stereotypiat ja olin mukana porukassa.

Vierailija
11/11 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että jonkun alueen kerhot ovat tässkin ketjussa kuvatun kaltaisia paikkoja. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö olisi myös kerhoja ja puistoja, joissa asenneilmapiiri on aivan toinen.

Paljonhan se on kiinni siitä, minkätyyppistä porukkaa sattuu olemaan samaan aikaan kotosalla (siis pois tyäelämästä). Niinpä samallakin alueella voi meno vaihdella vuodesta toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi