Voinko hakea töihin henkilökohtaiseksi avustajaksi, jos olen tosi ujo ja hiljainen?
Siinä oli hyvä tuntipalkka, eikä vaatinut mitään erityistä koulutusta, eli minulle hyvä. Olen vain tosi ujo, hiljainen, huono pitämään keskusteluita yllä, mutta olen myös kärsivällinen ja teen kyllä annetut hommat. Mitä mieltä, kannattaako hakea?
Kommentit (10)
Jos et muuten pelkää vaativaa asiakaspalvelutyötä, niin hae vain. Voit olla hyvä kuuntelija. Itse olen ollut aina ujo ja hiljainen, mutta tullut hyvin toimeen mm. vanhusten kanssa.
Minun veljeni voisi esim. tarvita avustajaa kotihoidon lisäksi. Hän on niin kova puhumaan, ettei avustajan tarvitse kuin tehdä avustettavia töitä, auttaa peseytymisessä, käyttää ulkona, nostaa hänelle tietokone että saa maksaa laskujaan ja laittaa ruokaa sekä keittää kahvia. (pidetään piilossa varkaiden varalta) Veli sai vakavan sairauskohtauksen ja joutui pyörätuoliin, mutta pää pelaa hyvin). Meillä on ajatus etsiä avustaja ja hän voisi tykätä hiljaisesta ihmisestä hyvinkin, kunhan vähän jotain juttelee. Siivooja käy erikseen, joten siivota ei tarvitse.
Riippuu ihan avustettavasta, että millaista persoonaa toivoo avustajalle ja millaisen kanssa viihtyy.
Ei henkilökohtaisen avustajan tarvitse jutella niitä näitä. Eikä oikeastaan kannatakaan, kun siitä ei makseta. Teet vaan työsi ja juttelet ainoastaan työasiat.
Hyvä Suomen kielen taso on varmasti riittävä. Vaikea avustaa ketään, jos ei osaa edes kunnolla suomea.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Suomen kielen taso on varmasti riittävä. Vaikea avustaa ketään, jos ei osaa edes kunnolla suomea.
T. Äidinkielen wannabeope.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat avustettavan puhuvan suomea?
Omista oikeuksista on hyvä olla selvillä tuossa työssä. Kaikkeen ei tarvitse suostua ja kaikkea ei tarvitse kuunnella.
Parempi malli on se, että työnantajana on yritys, ei avustettava itse.
Tiedän monia introverttejä, jotka ovat aikanaan tehneet henkkarin työtä.
Voit hakea ja kannattaa. Tsemppiä.
Terv. toinen henkilökohtainen avustaja, olen avustajana eräällä avustajafirmalla