Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako henkivakuutus, jos kuolinsyy tulee olemaan itsemurha?

Vierailija
12.10.2011 |

Joskus olen kuullut, että joillakin vakuutusyhtiöillä on ehto, ettei itsemurha ole syy, josta edunsaaja saa korvauksia.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän henkivakuutus korvaa muitakaan itse aiheutettuja kuolemia. Esimerkiksi, jos kuolee alkoholimyrkytykseen tai huumeitten yliannostukseen.

Vierailija
42/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suunnittelen itsemurhaa jotta lapset saisi talouden kuntoon.

Vierailija
44/61 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua, löytyy toinenkin tie! Älä tee sitä lapsillesi, älä tee sitä vanhemmillesi, älä tee sitä puolisollesi, älä tee sitä ystävillesi. Läheisen itsemurha jättää heihin jokaiseen haavan joka ei parane.

Kliseistä pskapuhetta.

Kyllä miltei jokainen ihminen ymmärtää, että ei tämä elämä tällä pallolla välttämättä kovin antoisaa ole joillekin ihmisille.

Täten kyllä sen voi ymmärtää ja hyväksyä miksi joku lähtee oman käden kautta ja ihan luonnollinen asia kuolemakin lopulta on.

Lapsetkin sen kyllä jossain vaiheessa elämää ymmärtävät.

Itse olen ainakin ihan fine sen kanssa, että narkomaaniveljeni lopulta tappoi itsensä, vaikka se toki surullista on, niin ei kuitenkaan mitään elämää suurempaa mistä jotkut pysyvät arvet ja traumat mitä pitää itkeä loppuelämä.

Vierailija
45/61 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaisetkaan ei aina osaa auttaa

Vierailija
46/61 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vakuutuksesta. Täytyy lukea vakuutusehdot tarkkaan.

Vakuutuksessa pitää myös olla tarkka maininta edunsaajasta, onko se puoliso, lapset. Ei mitään yleistä ’omaiset’.

Vierailija
47/61 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi voi herran jestas! Eihän henkivakuutuksen mikään lasten elättämiseen tarkoitettu automaatti pidäkään olla sellaisille, jotka aikovat päättää itse päivänsä! Se on vakuutus YLLÄTTÄVÄN kuolemantapauksen varalle!

Onhan se aika yllättävä kuolema, jos läheinen tekee itsemurhan. Ei sitä ihan joka päivä tapahdu omassa perhepiirissä.

Vierailija
48/61 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi voi herran jestas! Eihän henkivakuutuksen mikään lasten elättämiseen tarkoitettu automaatti pidäkään olla sellaisille, jotka aikovat päättää itse päivänsä! Se on vakuutus YLLÄTTÄVÄN kuolemantapauksen varalle!

Onhan se aika yllättävä kuolema, jos läheinen tekee itsemurhan. Ei sitä ihan joka päivä tapahdu omassa perhepiirissä.

Nykyään riittää vuoden voimassaolo ennen lopullista päätöstä. Varsin kohtuullista. Itsellä se on täynnä 2kk päästä. Jes!

Vierailija
49/61 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kaksisuuntaisen diagnoosin saanut hankkinut henkivakuutusta? Tuntuu ettei onnistu.

Vierailija
50/61 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoitaa homma tapaturmaisesti, jolloin korvaus tulee myös tapaturmavakuutuksen kuolemantapauksesta. Laittaa se korvaussumma tietenkin mahdollisimman isoksi. Esim. hiihtämään sopivaan vesistöpaikkaan tai tehdä Whitney Houstonit.

Vierailija
51/61 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kaksisuuntaisen diagnoosin saanut hankkinut henkivakuutusta? Tuntuu ettei onnistu.

Ei ns. 'Normivakuutusyhtiöt' myönnä. Joku puhelinmyyntivakuutusyhtiö- myyjän mukaan sanoi "ettei ole este".

Mutta epäilen että vakuutusehdoissa löytyy korvauksien eväämiseen riittävästi pykäliä. Kaksisuintaisessa, ihan kokemuksella, on hoidettunakin omat vaiheensa että kyllä niitä lääkärikäyntejä tulee. Ja niitä lausuntoja varmasti käytetään korvauksien myöntämistä vastaan. "Lisääntynyt ahdistus/mielialan muutokset...lääkitystä nostettu..."jne.

Tai jos ei tulekaan lääkärikäyntejä? "Ei ole huolehtinut hoidon toteutumisen seurannasta..." tms.

Itsemurha on läheisiä kohtaan väärin.

Minä aion suunnitella työtapaturman ja teen mahdollisimman siistin poislähdön, niin ettei kanssaihmisille jää ikäviä siivoja eikä muistoja.

Vierailija
52/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään riittää vuoden voimassaolo ennen lopullista päätöstä. Varsin kohtuullista. Itsellä se on täynnä 2kk päästä. Jes!

Tämän kirjoittaja teki itsemurhan muutama kuukausi tämän jälkeen. Tunnistan "käsialasta". Lapset saivat noin 400K€ ja perhe on velaton

Vierailija
53/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vanha, mutta niin on vastauksenikin.

Isä oli vakuutettu duunin puolesta ja teki itsemurhan. Äiti sai 150000. Summa ei ollut täysmääräinen, mutta kyllä tuo arkea helpotti kummasti, kunnes saatiin talo tms myytyä.

Äidillä ei olisi ollut varaa asua kys talossa omillaan. Ei tarvinnut pahimman järkytyksen keskellä tehdä muuttoakin.

Vierailija
54/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi maksaa, jos pystytään todistamaan itsemurhaksi. Epäselvissä tapauksissa, esim. tulipalo, korvaus pitää maksaa. Ei siis kannata hypätä kaulakiikkuun tai lopettaa itseään aseella.

Vierailija
55/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei korvaa, muutenhan jokainen itsemurhakandidaatti ottaisi vakuutuksen jolla jättää rakkailleen rahaa lohduksi.

Laman aikana rekkaa päin "vahingossa" ajaneiden määrä kasvaa.

Vierailija
56/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela pakotti minut realisoimaan henkivakuutukseni. Joten ihan sama.

Vierailija
57/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi maksaa, jos pystytään todistamaan itsemurhaksi. Epäselvissä tapauksissa, esim. tulipalo, korvaus pitää maksaa. Ei siis kannata hypätä kaulakiikkuun tai lopettaa itseään aseella.

Höpön löpön. Lueppa ne ehdot uudelleen. Vuosi on normaali voimassaolon "harkinta-aika" jonka jälkeen korvaa myös itsemurhan vaikka päivän sen jälkeen. Onhan se monesti yllättävä, ainakin omaisille. Tekijälle harvemmin.

Vierailija
58/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän henkivakuutus korvaa muitakaan itse aiheutettuja kuolemia. Esimerkiksi, jos kuolee alkoholimyrkytykseen tai huumeitten yliannostukseen.

Päihteet tosiaan on poissuljettu. Mutta jos poistat itseltäsi puoli päätä haulikolla, niin korvaa.

Vierailija
59/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on vanha, mutta niin on vastauksenikin.

Isä oli vakuutettu duunin puolesta ja teki itsemurhan. Äiti sai 150000. Summa ei ollut täysmääräinen, mutta kyllä tuo arkea helpotti kummasti, kunnes saatiin talo tms myytyä.

Äidillä ei olisi ollut varaa asua kys talossa omillaan. Ei tarvinnut pahimman järkytyksen keskellä tehdä muuttoakin.

Aika hienoa. Isälläsi varmaan oli syyt ja pääsi pois. Hienoa hänellekin. Kaikille win-win

Vierailija
60/61 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vakuutus ei maksa. Tiedän tapauksen, jossa vaimo ajoi henkisellä väkivallalla miehensä itsemurhaan. Nyt vaimo odottelee henkivakuutusrahoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi