Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako henkivakuutus, jos kuolinsyy tulee olemaan itsemurha?

Vierailija
12.10.2011 |

Joskus olen kuullut, että joillakin vakuutusyhtiöillä on ehto, ettei itsemurha ole syy, josta edunsaaja saa korvauksia.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ensin yrittäisit varastamista (isoilta ketjuilta). Kalliita vaatteita, laukkuja, jotka sitten myisit netissä. Saisit tekemistä ja rahaa...ehkä lopettaisit siellä pohjalla rypemisen. Jos ihminen haluaa itsensä tappaa, kehtaa varastaakin (en suosittele kenellekään muulle, koska voi tulla mukavat laskut ja rikosrekisteri)

Vierailija
22/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että löydät jostain uudesta asiasta samanlaisen tasapainon kuin kuoleman ajattelusta. Jos löysit kuitenkin hyvän olon....niin ehkä se on merkki, että voit löytää sen tasapainon. Voi olla, että joudut olemaan niin kovilla, että kuoleman ajattelu helpottaa. Toisaalta sinä elät sen ajatuksen voimalla...elät hyvässä olotilassa. Elät.

jos samalla lailla luovuttaisiit, että et vain voi kaikille asioille mitään...eikö sinun tarvitsekaan olla kaikkivoipa. Mutta pojillesi sinä olet tärkeä. Tärkeämpi kuin raha...ja missä olisi se henkilö, joka heistä äidin tunteella välittää? Ei se raha ole kaikki.

voimia. Olet arvokas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:00"]Mitäs jos ensin yrittäisit varastamista (isoilta ketjuilta). Kalliita vaatteita, laukkuja, jotka sitten myisit netissä. Saisit tekemistä ja rahaa...ehkä lopettaisit siellä pohjalla rypemisen. Jos ihminen haluaa itsensä tappaa, kehtaa varastaakin (en suosittele kenellekään muulle, koska voi tulla mukavat laskut ja rikosrekisteri)
[/quote]
Mikä logiikka? En minä perheellisenä ihmisenä ala narkkaamaankaan, vaikka oman käden kautta todennäköisesti joskus lähdenkin. Siihen asti hoidan asiat niin hyvin kuin mahdollista, hymyilen ja muutenkin elän niin, ettei tarvitse itseään vielä kaiken lisäksi hävetä. Haluan myös kuolla kauniina päivänä, ollessani onnellinen. En halua viimeisenä hetkenä kieriä itsesäälissä, saatika miettiä miten elämäni olen pilannut. Sinä päivänä minä olen vapaa ja onnelline

Vierailija
24/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele asia niin että näyttää onnettomuudelta, pelaa varman päälle

Vierailija
25/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kävi ilmi, että kuoleman piti olla tapaturmainen. Eli äkillinen aairaskohtaus ei sitten ollut tapaturmainen.

Vierailija
26/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutussopimuslain mukaan se aika taitaa olla vuosi. Jos näin on, niin en usko, että tuosta voi sopia asiakkaan kannalta heikompaa ehtoa kuten kahta vuotta

Vierailija
27/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus mut eiköhän ne keksi jonkun keinon jättää maksamatta vaikka vakuutusehdoissa lukisikin että korvataan..

Vierailija
28/61 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 13:29"]Noi voi herran jestas! Eihän henkivakuutuksen mikään lasten elättämiseen tarkoitettu automaatti pidäkään olla sellaisille, jotka aikovat päättää itse päivänsä! Se on vakuutus YLLÄTTÄVÄN kuolemantapauksen varalle!
[/quote]

Olipa tosi fiksusti ja lämminhenkisesti kirjoitettu kommentti. Mene itseesi.

Vakuutuslaki toteaa itsemurhista vain sen, että korvausta ei makseta, mikäli vakuutettu tekee itsemurhan vuoden kuluessa vakuutuksen ottamisesta. Vakuutusyhtiöt tietenkin kääntävät jokaisen kiven ja kannon aikaisemmasta sairaushistoriasta, jolla he yrittävät todistella mielenterveysongelmien alkaneen jo aiemmin.

Vierailija
29/61 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2011 klo 20:41"]

Tietääkö joku, onko jokin yhtiö, jolla ei ole tuollaisia monen vuoden "karenssiaikoja"?
En oikeen kehtaa itse soittaa ja sanoa, että "aion piakkoin lähteä täältä omalla kyydilla, mutta sitä ennen takaisia lasteni taloudellisen turvan".. T. ap

Tulee muuten turhan kalliiksi, jos tyypit tekee itsareita heti kun ovat vakuutuksen tehneet.

Vierailija
30/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta ennen itsemurhaa.

Sain täysimääräisenä, kun mieheni näin kuoli.

Vierailija
31/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutus on ollut voimassa useamman vuoden ennen itsaria.

Vierailija
32/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, onko jokin yhtiö, jolla ei ole tuollaisia monen vuoden "karenssiaikoja"?

En oikeen kehtaa itse soittaa ja sanoa, että "aion piakkoin lähteä täältä omalla kyydilla, mutta sitä ennen takaisia lasteni taloudellisen turvan".. T. ap

Vierailija
33/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään vuoden ennen kuin korvasi.

Naureskeltiin asiaa silloin kun vakuutus otettiin.

Vierailija
34/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki apua, löytyy toinenkin tie! Älä tee sitä lapsillesi, älä tee sitä vanhemmillesi, älä tee sitä puolisollesi, älä tee sitä ystävillesi. Läheisen itsemurha jättää heihin jokaiseen haavan joka ei parane.

Ja mitä tulee kysymykseesi. Vakuutusyhtiöiden ehdoissa on eroja. Jossain itsemurhan tehneiden omaiset eivät saa mitään korvauksia, toisissa saattaa olla joku aikaraja, eli esim. vakuutuksen ottamisesta täytyy olla vahintään 2v aikaa, jotta korvaukset saa.

Vierailija
35/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee muuten turhan kalliiksi, jos tyypit tekee itsareita heti kun ovat vakuutuksen tehneet.

Vierailija
36/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hakeudu hoitoon. Saat sellaiset lääkkeet, että paha olo helpottaa hetkeksi ja siitä pikku hiljaa hoidolla pääset taas jaloillesi.

Elämä koettelee välillä, kriisit ovat kovia, mutta kuolema on liian lopullista. Vaikka itse olisit siihen valmis, läheisesi eivät ole. Uskalla olla heikko, sinä vahva ihminen ja taistelija. Nyt on aika antaa muiden hoitaa asiat, soita lääkärille ja kerro tilanteesi. Myös tukipuhelimia ja kriisikeskuksia.

Vierailija
37/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko, miten helpottavaa on, kun vihdoin minulle valkeni, monen monen vuoden masennuksen ja ahdistuksen jälkeen, että minulla on lupa lopettaa tämä hyödytön elämäni.

Olen tasapainoinen, rauhallinen ja lähes onnellinen - ensimmäistä kertaa liki kymmeneen vuoteen.

Lapsiani olen ajatellut, he molemmat ovat syvästi autistisia, joten joka tapauksessa he olisivat muuttaneet hoitolaitokseen lähivuosina.

Mieheni taas inhoaa minua, on tämän monesti sanonutkin kuten myös sen, että vihaa tätä koko perhe- elämää sairaine lapsineen ja sekopää- vaimoineen.

Jotwen tilanne tulee olemaan win - win, kun täältä lähden.

Mutta ne henkivakuutusrahat tarvittaisiin, että pojat pääsisivät mahdollisimman hyvään hoitopaikkan. T ap

Vierailija
38/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jättää jälkensä seuraavaan sukupolveen ja ehkä vielä siitä eteenpäinkin, jäytävä syyllisyys, ikävä, ehkä viha ja katkeruuskin. Luepa kirja En tahdo kuolla, en vain jaksa elää. Siinä kaksisuuntaiesta mielialahäiriöstä kärsivä teologi pohtii elämänsä kautta itsemurhan oikeutusta oman piinansa läpi.

"Itsetuhon pakkomielle

Heberlein liittyy kirjallaan mielentuskan analyytikkojoukkoon. Hän on teologian tohtori ja tunnettu ja aktiivinen kulttuurikeskustelija.

Hänen erikoisalaansa on etiikka, joten suuri filosofinen ja teologinen kysymys elämän tarkoituksesta on hänelle jokapäiväinen haaste myös ammatillisesti. Näin hänen kohdallaan terävöityy hirvittävällä tavalla kysymys ihmisen oikeudesta valita elämänsä tai siitä luopuminen.

Sairauteen kuuluu aika ajoin aivan pakkomielteinen vimma ajatella vain ja ainoastaan itsemurhaa, sen tarkkoja yksityiskohtia ja muiden asioiden järjestelyä, jotta jälkeenjääville ei kaikki tulisi päälle kaoottisesti.

Heberleinin tärkein peruste sinnitellä ovat hänen lapsensa. Hän ei katso olevansa oikeutettu riistämään itseään heiltä. Sairaus on kuitenkin niin voimakasotteinen, ettei Heberlein usko kestävänsä hengissä edes lastensa takia, jos sopiva lääkitys ja akuutit hoitojaksot eivät ole koko ajan saatavilla.

Tässä mielessä kirja on viesti myös mielenterveyshoidon suunnittelijoille. Se on viesti myös sellaisten samoista kauhuista kärsivien puolesta, joilla ei ole kulttuurivaikuttajan tavoin mahdollisuutta olla nähty ja kuultu hahmo mediassa. "

Vierailija
39/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään vuoden ennen kuin korvasi.

Naureskeltiin asiaa silloin kun vakuutus otettiin.

ja se kattaa itsemurhan, jos vakuutus on ollut kaksi vuotta voimassa ja sitä ei ole muutettu (eli korvaussummaa nostettu).

Mutta en minäkään ole itsarin kannalla.

Jos tuommoisia miettii tosissaan, niin kannattaa mennä juttelemaan jollekkin ammattiauttajalle.

Itsemurha ei ole koskaan mikään ratkaisu ja se tuottaa lähimmille vain turhaa tuskaa.

Vierailija
40/61 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin, siis tahallinen ja itse aiheutettu jonka muut vakuutuksenottajat maksavat ja tuskinpa sitä muutenkaan kannattaa tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi