Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten narsisti toimii, kun jää parisuhteessa valheistaan kiinni puolisolle?

Vierailija
25.01.2026 |

Onko kokemuksia?

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti haluaa vaan mahdollisimman maximaalisen reaktion. Se että itket, suutut tai parhammillaan suljet sydämesi niin ettet enää edes usko rakkauteen. Sitä narsisti tavoittelee/saa nautintoa=sadistinen narsisti. Siksi paras kosto narsistille on jättää se sen syntymäpäivänä, jouluna ym. Ja katokkin että jättö onnistuu sata prosenttisesti kerralla.

T. Kokemusta on ja paranin, tsemppiä!

Vierailija
82/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Jani Kokon vastineista heti nousee narsku red flag. Muut ovat kylähulluja ja lapsiinsekaantujia, vaikka hän on syyllistynyt häirintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa jos löytyy joku keino jolla pääset hallitsemaan narsistia. Eli narsisti ei käytännössä pysty enää hallitsemaan ja kiusaamaan sinua. Esimerkiksi jos sinulla on jokin tieto jonka voit aina ottaa esiin kun kiusaaminen alkaa. Vähitellen narsisti alistuu ja anelee armoa. Yleensä käytös muuttuu melko pian kun kerran ilmoitat, että nyt lähtee juttu kaikille tietoon. 

Tuohan tekee sinusta itsestäsi juuri sen juonittelevan narsistin. Samalla tasolle ei tarvitse alentua.

Vierailija
84/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa raivota, soittaa kavereille ja mustamaalaa miestään, kiristää, uhkailee, kääntää kaiken miehensä syyksi.

Vierailija
85/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että narsistista persoonallisuushäiriötä naisella kutsutaan ihan vain persoonaksi. Se on niin yleinen naisilla ettei sitä voi laskea häiriöksi.

Vierailija
86/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Narsisti kiistää tapahtuneen viimeiseen asti:"sä kuvittelet omias"

2. Kun todisteet puhuvat puolestaan, syy on toisessa:"sä sait mut tekemään niin, en voinut muutakaan, kun oot tommonen"

3. Mitätöinti:"ei se merkannu mulle mitään, suahan mä vaan rakastan"

4. Olankohautus:"se on nyt ollutta ja mennyttä, mitä sä ny enää tosta".

5. Rumba alkaa alusta, uutta matoa koukkuun ->katkaise kierre ja poistu kuviosta, muuta pois tai vaihda lukot.

Vierailija
87/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että narsistista persoonallisuushäiriötä naisella kutsutaan ihan vain persoonaksi. Se on niin yleinen naisilla ettei sitä voi laskea häiriöksi.

Ja tiesitkö, että paranoiaa voi kutsua ihan vain vainoharhaisuudeksi ja psykoosia realiteettien kieltämiseksi. 

Vierailija
88/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa raivokohtauksen ja kääntää huomion muualle syyttämällä puolisoa jostain mitä on tapahtunut vuosia aikaisemmin. Ei välttämättä ole edes oikeasti tapahtunut mutta lähtee nyt täysillä huutamaan tästä asiasta. 

Vierailija
89/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista ei saa jauhaa. Narsistille historian kaivaminen tarkoittaa sitä, että haluat jatkaa puoli tuntia aiemmin aloitettua keskustelua. Älä jaksa aina roikkua menneissä... Elä tätä päivää... Katso tulevaisuuteen... 

Vierailija
90/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
91/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miten tämän korrektisti muotoilisi, mutta suhtautuisin Helinä Häkkäsen juttuihin varauksella. 

Hän tuntuu ymmärtävän narsismia vähän liiankin hyvin ja hänen kirjansa omasta urastaan sisälsi ison nipun red flageja. Samoin hänen kirjansa narsismista oli niin oudosta kulmasta lähestyvä, että jouduin lopettamaan sen kesken. 

Vierailija
92/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti, joka jää valheesta kiinni pakottaa puolisonsa tavalla tai toisella pyytämään anteeksi. Ainakin se, jonka kanssa heilastelin jonkin aikaa.

Vierailija
93/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten narsistille laitetaan luu kurkkuun? Ketään, joka tietää? Tekis mieli tehdä se.

Jätetään se eikä enää ikinä olla yhteydessä, vaikka provosoisi tai anelisi.

Tässä ei nyt ole kyseessä anelijatyyppi. Haluan vaan sille luun kurkkuun ja kunnolla.

Jos katsot ja muistelet vaan vieläkin tarkemmin, niin voit sääliä heikkoa parkaa. Erota hänen ongelmansa omistasi.

Vierailija
94/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa jos löytyy joku keino jolla pääset hallitsemaan narsistia. Eli narsisti ei käytännössä pysty enää hallitsemaan ja kiusaamaan sinua. Esimerkiksi jos sinulla on jokin tieto jonka voit aina ottaa esiin kun kiusaaminen alkaa. Vähitellen narsisti alistuu ja anelee armoa. Yleensä käytös muuttuu melko pian kun kerran ilmoitat, että nyt lähtee juttu kaikille tietoon. 

Tämä kommentti havahdutti minut.

Olen jo onnellisesti erossa exästäni, enkä halua häntä diagnosoida. Jotain narskun piirteitä hänessä oli.

Hän petti minua, kun odotin esikoistamme. Asiaa puitiin paljon ja narskulle ominaisesti vähätteli ja jopa käänsi sen niin, että ansaitsin pettämisen, koska en luottanut häneen sataprosenttisesti. Esitti välillä katuvaista mutta ei hän tainnut käyttää sanaa anteeksi.

Minulla oli muutama hyvä ystävä, joille tietysti kerroin pettämisestä. Nyt luettuani tämän kommentin muistin hänen sanoneen, että hänelle kyllä sopii, että puhun siitä. Siis mitä hittoa? En minä tarvitse hänen lupaansa, kun asia koski minua. Sen jälkeen hän aloitti valkopesun. Hän oli niin mukavaa luotettavaa ja ymmärtäväistä miestä. Kunnes taas petti ja lähti.

Se ryhtiliike olikin esitys ystävilleni, ettei hän olekaan petturi?

Sen verran hyvin esitti kunnon aviomiestä, että jäin ja saimme kaksi lasta. Heistä olen kiitollinen. 

Mutta tosiaan, samat metkut jatkui.

Kun rakkauteni kuoli, enkä enää viisveisannut, missä hän kulkee, hän lähti. Eli hän oli menettänyt otteensa minusta.

Vierailija
95/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtiliikkeen lisäksi on vaarallisempikin keino. Lokakampanja.

Narsisti on muutenkin jo pyrkinyt kaivamaan maata maineesi ja ihmissuhteittesi alta. Ja hän rientää kertomaan, että olet alkanut vainoharhaiseksi ja väität hänen pettävän. Ja lisää vielä, että olet muutenkin alkanut olla mielenterveydeltäsi epävakaa, pelannut perheen rahat, ajanut kännissä ja pettänyt työkaverin, naapurin ja narsistin parhaan ystävän kanssa häntä. 

Vierailija
96/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumit puhki.

Oiski kumit

Vierailija
97/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhtiliikkeen lisäksi on vaarallisempikin keino. Lokakampanja.

Narsisti on muutenkin jo pyrkinyt kaivamaan maata maineesi ja ihmissuhteittesi alta. Ja hän rientää kertomaan, että olet alkanut vainoharhaiseksi ja väität hänen pettävän. Ja lisää vielä, että olet muutenkin alkanut olla mielenterveydeltäsi epävakaa, pelannut perheen rahat, ajanut kännissä ja pettänyt työkaverin, naapurin ja narsistin parhaan ystävän kanssa häntä. 

Minä selvisin jo kuivin jaloin ulos. Mutta kiitos näkemyksestäsi.

Tämä käy kyllä järkeen. Hänen oli pakko pelastaa kasvonsa minun läheisten edessä. Omilleen hyvin todennäköisesti piti lokakampanjaa. Nyt kun mietin, niin tuskin kukaan hänen läheinen edes tiesi uskottomuudesta. Minä en katsonut asiakseni puhua heille. 

Ex-narskuni kyllä myönsi minulle ja kertoi nimenkin.

Ehkä minut piti palauttaa maanpinnalle, kun olin "saamassa valtaa" raskauden myötä?

Puistattaa.

- se raskaana petetty  

Vierailija
98/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi potuttaa.

Miksi en koskaan kertonut sille hirviöanopille, mitä sen kultapoju teki? Tai isälleen, joka oli ok. Miksi salailun hänen tekoaan?

Hän oli saanut minut uskomaan, että se on oma vika, häpeä ja ansaitsin sen. 

Enpäs ole koskaan tullut ajatelleeksi, että anopin ikävä suhtautuminen, joka alkoi jo ennen raskautta, saattoi johtua lokakampanjasta. Ei kait tullut mieleenkään, että ihminen haluaa olla yhdessä ja loata samanaikaisesti.

-se raskaana petetty

Vierailija
99/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noissa on anopissa se alkusyy miehen persoonalle. 

Minulla oli naispuolinen ystävä. Näin totuuden hänestä ja etäännytin välit. Hetken päästä yhteiset tutut lakkasivat puhumasta ja tevehtimästä. En ole jaksanut koskaan selvittää, mitä valehteli minun tehneen. 

Vierailija
100/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestää draamasession ja juo punaviiniä päälle.