Miksi kaikki on nykyään nepsyjä?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat jotain ulisevia uhreja tänäpänä.
Ei tuolla luonnossa, mutta median teatterissa kyllä. Tässä maailmantilanteessa. Se mihin pyritään jää hieman epäselväksi: vahvat uhrataan, heikot säästetään?
"Miksi sinun aivot ovat pilalla, syy--- jostainhan tuo johtuu.Mistä näitä sikiääkin kuin tatteja mehtään. Vinks vokns on sun diagnoosisi tuella tai ilman."
Ei mun aivot ole ollenkaan pilalla. Autismin kirjo on mun suvussa geneettistä, lapseni on perinyt sen minulta, minä vanhemmaltani, vanhempani isovanhemmaltaan ja tätä samaa lienee kymmeniätuhansia vuosia taaksepäin.
Miksi nykyään on niin trendikästä väittää tuollaista, että kaikki on nykyään nepsyjä, kun oikeasti kyseessä on pieni vähemmistö.
Autismin kirjon diagnooseja on n. 1 % väestöstä.
ADHD diagnoosi 2 - 3 % aikuisista, ja lapsista ja nuorista löytyi tällainen tieto: "Vuonna 2023 ADHD-diagnoosi oli 11,3 prosentilla alakouluikäisistä (712-v) pojista ja 3,9 prosentilla tytöistä. Nuoruusikäisillä (1317-v) vastaavat luvut olivat 9,5 % (pojat) ja 5,7 % (tytöt)."
Aiemmin ne kuitattiinkin mt-ongelmiksi. Paniikkihäiriöt, masennukset ja kaksisuuntaiset oli aika yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään on niin trendikästä väittää tuollaista, että kaikki on nykyään nepsyjä, kun oikeasti kyseessä on pieni vähemmistö.
Autismin kirjon diagnooseja on n. 1 % väestöstä.
ADHD diagnoosi 2 - 3 % aikuisista, ja lapsista ja nuorista löytyi tällainen tieto: "Vuonna 2023 ADHD-diagnoosi oli 11,3 prosentilla alakouluikäisistä (712-v) pojista ja 3,9 prosentilla tytöistä. Nuoruusikäisillä (1317-v) vastaavat luvut olivat 9,5 % (pojat) ja 5,7 % (tytöt)."
Aikasempaa väitettiin myös että aikuistuttua niin esm ADHD piti vaan kasvaa pois. Olisko vasta viimiset viisi vuotta herätty tajuamaan että ei se mihinkään katoa.
Varsinkin vanhemmiten niin taas on paljo ongelmia.
Ennen oli kusipäitä ja huonosti kasvatettuja, sitten joku keksi nepsydiagnoosin. Tänä päivänä on ok vaikkapa hakata muita, kiusata, häiriköidä, tuhopolttaa tai perseillä muuten ja kaiken voi kuitata nepsy-sanalla.
Lapsieni saatua diagnoosinsa niin olen lukenut paljon alla.
Ja todennut että suvustani löytyy ADHD ta ainakin neljästä polvesta. ADDtä kahdesta polvesta. Autistisia piirteitäikin löytyy ainakin kahdesta polvesta.
Diagnoosit 70 luvulla ja 90 luvulla syntyneillä.
Ja totean myös että kirjainihmiset vetävät toisiaan puoleensa kun magneetit.
Vierailija kirjoitti:
Lapsieni saatua diagnoosinsa niin olen lukenut paljon alla.
Ja todennut että suvustani löytyy ADHD ta ainakin neljästä polvesta. ADDtä kahdesta polvesta. Autistisia piirteitäikin löytyy ainakin kahdesta polvesta.
Diagnoosit 70 luvulla ja 90 luvulla syntyneillä.
Ja totean myös että kirjainihmiset vetävät toisiaan puoleensa kun magneetit.
Tekevät lapsia.
Periytyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa nepsy, mutta nykyään koen etten todellakaan halua sanoa tätä ääneen missään tilanteessa, ja toivon, ettei lääkäritkään huomaa diagnoosia kannasta. Peittelen piirteitä ennemmän kuin koskaan. Kiitos vain teille, jotka teette nepsyydestä itsellenne identiteetin jolla selitätte hankaluuttanne. Diagnooseista ei tarvitse rakentaa identieettiä!
Tiedän myös homoseksuaaleja, jotka vielä 15 vuotta sitten halusivat olla enemmän ulkona kaapista. Homma karkasi lapasesta transsekoilujen ja sukupuolten moninaisuuden vuoski ja he palasivat visusti kaappiin kun eivät halua identifioitua tähän sateenkaarisekoiluun. Kuulostaa samankaltaiselta ilmiöltä.
Tätä transsekoilua löytyy autisteilta. Pitääkin tutkia onko apua hakeva kirjolla. Jos näin on niin ensiksi oppia hyväksymään diagnoosinsa enneku jatkaa sukupuolenmuutosta. Voi olla että tarve vaihtaa sukupuolta tasottuu.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin yhden tapauksen tiedän, että kahden lapsen äiti oli hyvin ylimielinen ja kriittinen kaikkia neurotyypillisiä kohtaan. Kappas vain, nuorin lapsi olikin vaikea tapaus ja sai diagnoosin. Kyllä muuttui ääni kellossa ja vaikea hänen oli hyväksyä asiaa, mutta kun oireet olivat niin selvät, ei auttanut.
Äitini kertoi että kummitätini aikoinaan haukku kaikkien lapsia, idiooteiksi sun muuksi.
Kolmas lapsi heillä olikin sitten mongoloidi. Karma.
Kukaan ei ole täydellinen. Jos tarpeeksi tutkitaan ja ylianalysoidaan kaikkea ja kaikkia niin johon löytyy enemmän tai vähemmän vikaa. Ja yritetään tunkea ihmiset samaan muottiin eli kaikkien pitää olla ja elää samoin tai on sairas ja viallinen.
Kysymys kuuluu pikemminkin miksi nykyään yhä useammilla ihmisillä on nepsy-oireiden kokemista.
Jostain syystä he sikiää kuin kaniinit.
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa nepsy, mutta nykyään koen etten todellakaan halua sanoa tätä ääneen missään tilanteessa, ja toivon, ettei lääkäritkään huomaa diagnoosia kannasta. Peittelen piirteitä ennemmän kuin koskaan. Kiitos vain teille, jotka teette nepsyydestä itsellenne identiteetin jolla selitätte hankaluuttanne. Diagnooseista ei tarvitse rakentaa identieettiä!
Tämä. Tunnen useammankin ihmisen, jolla ei ole diagnoosia, mutta riitaantuvat kaikkien kanssa ja ovat siitä keksineet, että koska heillä on ongelmia vuorovaikutuksessa, he ovat kirjolla! Tätä sitten selittävät totena kun jälleen kerran joku loukkaantuu ilkeilyistään.
Jännä juttu, vaikka mulla on diagnoosi, en silti tappele kaikkien kanssa enkä harrasta ilkeilyä. En enää kerro olevani kirjolla, kun tuntuu, että nykyään se on synonyymi hankalalle ja epäempaattiselle ihmiselle.
Kyllä terveelle lapselle oireita tulee kun vanhemmat on tyhmiä. Oikeasti miten voi normaalisti kehittyä kukaan kun istuu rattaissa ja esittelee näkemiään asioita ja äiti/isä pönttö kuulokkeet päässä pukkaa vain eteenpäin, onko kotona samanlaista kukaan ei kuule eikä huomaa lasta, kun on ne pöntöt päässä.