Miksi kaikki on nykyään nepsyjä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat jotain ulisevia uhreja tänäpänä.
Ei tuolla luonnossa, mutta median teatterissa kyllä. Tässä maailmantilanteessa. Se mihin pyritään jää hieman epäselväksi: vahvat uhrataan, heikot säästetään?
"Miksi sinun aivot ovat pilalla, syy--- jostainhan tuo johtuu.Mistä näitä sikiääkin kuin tatteja mehtään. Vinks vokns on sun diagnoosisi tuella tai ilman."
Ei mun aivot ole ollenkaan pilalla. Autismin kirjo on mun suvussa geneettistä, lapseni on perinyt sen minulta, minä vanhemmaltani, vanhempani isovanhemmaltaan ja tätä samaa lienee kymmeniätuhansia vuosia taaksepäin.
Miksi nykyään on niin trendikästä väittää tuollaista, että kaikki on nykyään nepsyjä, kun oikeasti kyseessä on pieni vähemmistö.
Autismin kirjon diagnooseja on n. 1 % väestöstä.
ADHD diagnoosi 2 - 3 % aikuisista, ja lapsista ja nuorista löytyi tällainen tieto: "Vuonna 2023 ADHD-diagnoosi oli 11,3 prosentilla alakouluikäisistä (712-v) pojista ja 3,9 prosentilla tytöistä. Nuoruusikäisillä (1317-v) vastaavat luvut olivat 9,5 % (pojat) ja 5,7 % (tytöt)."
Aiemmin ne kuitattiinkin mt-ongelmiksi. Paniikkihäiriöt, masennukset ja kaksisuuntaiset oli aika yleisiä.
Kyllä terveelle lapselle oireita tulee kun vanhemmat on tyhmiä. Oikeasti miten voi normaalisti kehittyä kukaan kun istuu rattaissa ja esittelee näkemiään asioita ja äiti/isä pönttö kuulokkeet päässä pukkaa vain eteenpäin, onko kotona samanlaista kukaan ei kuule eikä huomaa lasta, kun on ne pöntöt päässä.