Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 56-60 -vuotiaat tekevät viikonloppuisin?

Vierailija
24.01.2026 |

Täytin viime vuoden lopulla 56-vuotta. Mitä teille on merkitsee vapaa-aika ja viikonloppu. Millaisia aktiviteetteja harrastatetta vai soljuuko elämä ihan sohvan pohjalla?

Itsellä ei ole lapsenlapsia, ei lemmikkiä, ei omakotitaloa. Kiva koti on, ja erittäin ihana puoliso. Ystäviä on paljon, mutta tuntuu, etten enää entiseen malliin jaksa soitella tai tavata. Työ on hyvin sosiaalista, joten se selittää tuosta edellä mainitusta varmaankin osan. 

Uraa on tehty riittävästi, ja sen suhteen ei ole enää mitään suuria haaveita. Joskus aikaisemmin keskenjääneet yliopisto-opinnot on kohta suoritettu loppuun. Ei uusien työmahdollisuuksien vuoksi vaan lähinnä itseä varten. En pidä siitä, että asioita jää kesken. 

Rahaa jää säästöön, koska menot on suht' pienet. Ellen sitten innostu tuhlailemaan turhiin vaatteisiin. 

Mieluista tekemistä itselle viikonloppuisin on kuntosali, uutisten seuraaminen, matkustelu ja satunnainen tapahtumissa käyminen. 

Ehkä se mitä yritän kysyä on, että olikos tämä tässä vai olisiko minulla ehkä vielä mahdollisuus hurahtaa johonkin uuteen juttuun? Jos, niin mihin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttelee pilvee.

Vierailija
2/4 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 61-vuotias, mutta olen nyt parin vuoden ajan entisöinyt viikonloppuisin huonekaluja. Aloitin kansallisopiston kurssilla ja siirryin sitten sitä vetäneen opettajan yksityisasiakkaaksi, ja siis vuokraan häneltä työskentelytilaa ja työkaluja.

Sisareni (59) on hurahtanut kuntosaliin ja painoharjoitteluun ja on käytännössä kaiken vapaa-aikansa salilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähävarainen, monisairas ja työtön. Ei ole ystäviä. Olen enimmäkseen kotona.

Vierailija
4/4 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein viikonloppuvuoroja, koska pidän arkivapaita mukavana ylellisyytenä. Joskus tietysti kiva olla viikonloppuvapaa, jos haluaa tavata isompaa porukkaa kerralla, tai lapsia. Siivoilen, tilailen tavaroita, mutta en tee tosiaan mitään erityistä, koska monilla lähipiirissä on myös viikonloppuna velvoitteita. 

Ulkoilen mielellään lähinähtävyyksiä ihaillen. Silloin kannattaa välttää viikonloppuja, koska parkkipaikat täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan