Mikä saa sinut haluamaan lisää rahaa?
Kommentit (59)
Turvallisuuden tunne. Vapaus työstä.
Ahneus, kilpailuvietti, huoli tulevasta.
Ei ole elämää ilman rahaa. Tai no, jos jossain pienessä betonikopissa istuminen ja lähiöbaari on jonkun mielestä jotain elämää, niin...
Vierailija kirjoitti:
Nautin tuttavien kateudesta. Siitä että pääsen toteuttamaan itse heidän haaveitaan.
Parempi kohde olis noille sun rahoille psykoterapia. Suosittelen.
Ei se 595€ riitä. Eläkeikä koittaa muutaman vuoden päästä ja ei ole kiva kuolla nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin tuttavien kateudesta. Siitä että pääsen toteuttamaan itse heidän haaveitaan.
Parempi kohde olis noille sun rahoille psykoterapia. Suosittelen.
Miksi? Perustele vähän. Eikö tämä ole ideaalitilanne, kun raha menee kulutukseen ja saan siitä kiksejä.
Tiedän duunareita, jotka tekee helvetisti töitä ja ihmisarvo määrittyy palkkakuitin kautta. Kotona käydään nukkumassa. Sitten leikitään kuningasta joku viikonloppu palaa kaikki rahat ja uudestaan. Ei voi käsittää.
Just pärjään näillä rahoilla, olisi mukavampaa ettei joka ruoka ostosta tarvitsisi harkita. Olen tottunut ostamaan halpaa ja punalappuja illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta voi ostaa nätin asunnon Välimereltä . Suomesta ei saa edes rahalla kivaa asuntoa.
Miten joku voi kirjoittaa noin monta sanaa kertomatta kuitenkaan mitään.
Onko luetun ymmärryksessäsi vikaa?
Ei riitä tyydyttämään edes perustarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Koska haluat riittävät säästöt voidakseni jäädä "eläkkeelle" elämään sijoitustuloilla toivottavasti jo siinä 50-55 ikävuoden paikkeilla.
En luota eläkejärjestelmään (kuten useimmat ikäiseni) enkä ajatellut haaskata tätä yhtä elämääni työelämässä hautaan saakka.
Veit sanat suustani. Ainoastaan rahalla voi ostaa itsensä vapaaksi elämänmittaisesta työorjuudesta, kun on vielä terveyttä jäljellä.
Ei tietenkään riitä, koska sillä rahalla Ei saa hyvinvointia enkä haluaisi olla masentunut
Koska parisuhdeh€lvetissä palaa paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Raha on vain pelkkä pinnallisuus, sisältö elämälle on hankittava itse.
Rahalla saa sisältöä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Haluan turvallisuudentunteen tulevaan. Raha tuo turvaa.
Sama. Tarvitsen miljoonasalkun sitä varten.
Ilman rahaa ei voi toteuttaa itseään eikä auttaa muita. Ei voi tyydyttää omia tarpeita eikä muiden.
Itsellä n 750k sijoitussalkku. En ole muutamaan vuoteen laittanut sinne lisää rahaa vaan lyönyt vain osingot takaisin sisään. Vielä on 20v eläkkeeseen joten olisihan isompi salkku kiva, tuolla olisi aika hikistä yrittää sinnitellä sen 20v.
On kuitenkin elettävä ja nautittava myös. Käyn 3-4krt vuodessa lomailemassa, yhteensä 2kk ajan ja sen teen ihan bling bling tyyliin. Business luokka ja 5 tähden majoitus yms. Suomessa en paljoa rahaa tuhlaa enkä edes kerkeä kun töitä niin paljon.
Rahattomuus masentaa eikä tuo energiaa ja jaksamista.
Pienellä rahamäärällä voi tehdä vain pieniä asioita.