Pakatkaa ostoksenne reippaasti kaupan kassalla!
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan mä olen muutaman viime vuoden aikana opetellut hidastamaan tahtiani. Etenkin ruokakaupassa. Mä käyn siellä ajan kanssa tutkailen ja hypistelen, tuumin ja otan aikani valitessa. Tämä tarkoittaa isompaa markettia. Pikku kaupassa ei tarvii perehtyä, kun ostaa vaan sen mitä aina ja poistuu.
Kassalla etenkään ei ole kiire, vaan pakkaan aivan rauhassa, että kamat tulee varmasti oikein pakatuksi. Mulla on nykyään parisen kilsaa kotimatkaa, joten parempi olla hyvin pakattu, ettei tavarat mene rikki tai vilustu.
Jos näen jonkun hermostuneest vilkuilevan, kiireessä, niin varmasti hidastan entsisestani tahtiani. Huohota vaan niskaan, ei häiritse. :)
Jos mulla unohtuu rillit kotiin niin en näe juuri juuri mitään. Siis kassallakaan. Se hidastaa hirveästi.
Ota se itsepalvelukassa tai käy aamuseiska kaupassa. Jos muiden ihmisten toimiin suhtaudut noin käskevästi.
Vaikka olen itse supernopea pakkaaja ja lataan hihnallekin raskaimmat ensin.
Niin annan toisille tilaa olla omia itsejään. Jos se pakkaaminen jollain kestää vähän kauemmin. Antaa kestää.
On siellä kaupassa monenlaista. Joku vihaa lantio etsijöitä. Mut kaikista hölmöimmät on niitä. Jotka maksutapahtuman aikaan joutuvat tarkistamaan puhelimestaan 3 pankkitiliä. Et missäs sitä rahaa oli. Jaa oli, mut ei tarpeeksi ja sit vähennetään ostoksia. Ja toi yleensä vielä sopivaan ruuhka aikaan. Jää kolikon kaivajat ja sata virheellistä veikkauslappua kakkoseksi. Mut antaa heidän olla ei näitä kaikkia tule samalla viikolla edes vastaan.
Ehkä se on apee sulle kuitenkin paras tilaa netistä ne ruuat.
Nää jutut on niin ihanan suomalaisia, Kaikki kireitä kuin viulunkielet, mutta eivät ala riidellä ääneen vaan jupisevat sisään päin. Varsinainen avautuminen sitten vauvapalstalla.
Tai ap voi skannata tuotteensa itse ja käyttää automaatti kassaa, niin ei tarvitse hermostua muista asiakkaista.
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut on niin ihanan suomalaisia, Kaikki kireitä kuin viulunkielet, mutta eivät ala riidellä ääneen vaan jupisevat sisään päin. Varsinainen avautuminen sitten vauvapalstalla.
Kyllä on monesti tehnyt mieli kuokkaan vetäistä niitä kassajonon tumpeloita. Tähän asti olen jotenkin onnistunut hillitsemään itseni...
Ei kassalla, vaan marketin sivupöydällä.
Laita tavarat hihnalle järjestyksessä. Koodipuoli näkyviin jos voi. Kun olet laittanut tavarat, niin heti kärryjen kans hihnan päähän. Laitat tavarat kärryyn, ja siinä nopeus on valttia, ei mitään järjestelyitä. Kun näet, että kassa koodaa sun viimeisiä ostoksia mene kassalle. Otat taskusta maksutavan, joka on jo siellä valmiiksi. Maksa omalla maksutavallasi, katsekontakti kassaan, ja kiitos.
Joku luulee ,että tää on läppä, ei ole, teen aina näin. Mulla ei myöskään ole koskaan kiire kaupassa. Jollain muulla voi olla, toimin sen mukaan. Kassan huomioin ihan itsestäänselvyytenä.
TURVALAUSEKE : En ehdota, että muitten pitäisi tehdä näin, se on liikaa vaadittu. En myöskään esittele mitään, enkä väitä, että tapani olisi jotenkin parempi. Tämä on vastaus AP juttuun, ei muuta. Huom : saa matkia kyllä, siihen en ota kantaa.
Jos yritän pakata yhtään nopeammin, käteni eivät tottele ja asiat alkavat putoilla käsistäni ja tai jopa lentää kädestäni johonkin suuntaan. Siinä sitten menee paljon enemmän aikaa jälkiä korjatessa kuin jos olisin pakannut rauhassa omaan tahtiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mimua ei haittaa yhtään, vaikka lähikaupassa edellä oleva mummeli maksaa kolikoilla, kaivaa etukortteja laukun pohjalta, tarkistaa lotot ja nostaa vielä rahaa ja kaikki tämä todella hitaasti.
Jokainen meistä on joskus vanha ja tuo kassahetki voi olla vanhuksen ainoa kontakti muihin ihmisiin sinä päivänä.
Älä sinä sönkötä tuota paskaa, että jokainen meistä on vanha joskus, kuka tahansa voi kuolla milloin vain ja mihin syyhyn vain!
Toivottavasti sinä kuolet pian...
Mikä kiire sulla on kotiin? Salkkareita vahtaamaan vai? Ota aikasi, älä hermoile.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä pidä kiirettä.
M42
Kiitos, samoin. Olen maksava asiakas. Hätä housut menköön itsepalvelukassoille. Kyllä näin on. 😁
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ala riehumaan pakkaamisen kanssa ennen kuin ostokset on maksettu. Näyttää ihan vähäjärkiseltä, kun joku tekee ostosten pakkaamisestakin suorituksen. Minä odotan rauhallisesti kortti ojossa siinä maksupäätteellä, että saan ostokset maksettua, ja siirryn vasta sen jälkeen pakkaamaaan.
Ainoa poikkeus on se, jos on ostettu juhannusta varten tms. ja pakattavaa on ihan mielettömästi. Silloin alan siirrellä ostoksia kassiin jo siinä piippailun aikana.
Sanoisin, että jos on enemmän kuin tusinan verran yksittäisiä tuotteita, niin kannattaa aloittaa ostosten pakkaus heti kun mahdollista. Tämä sujuvoittaa asioimista myös muille asiakkaille.
Yleisenä kommenttina vielä: olen itse kaupassa töissä, ja ilta-aleajan ensimmäiset minuutit ovat ärsyttäviä, kun osa asiakkaista on sellaisia, että hamstraavat valtavan määrän niitä punalapputuotteita, ja sitten kassalla jäävät tuijottamaan näytöltä, että myyjä varmasti antaa alennuksen jokaisesta tuotteesta. Kun sitten tulee maksun aika, otetaan vielä joku tuote kouraan ja kysytään "niin paljoko tän hinnaksi nyt tuli" tai päivitellään ettei huomattu, että jonkin tuotteen hinta onkin kilohinta eikä kappalehinta. Vasta sitten kaivetaan jostain lompakko esiin, kysytään ostosten hintaa pari kertaa uudestaan ja vasta tämän viivyttelyn päätteeksi maksetaan, kuin oltaisiin tekemässä suurtakin sankaritekoa.
Kyllä jo tuotteita valikoidessa pitäisi arvioida, onko niihin varaa, ettei kassalla enää tarvitse alkaa kysellä hintoja. Ja siinä ajassa, kun ollaan tuijotettu kassanäyttöä, olisi jo puolet ostoksista tullut pakattua. Mutta ei, odottakoon muut vuoroaan
Lukematta koko ketjua läpi: tyypit jotka pakkaavat tavaroitaan ja jättävät kärrynsä poikittain ulosmenon eteen niin, että seuraava ei pääse kassalta mihinkään. Joo olen ystävällisesti sanonut aina että anteeksi, pääsisinkö, mutta MITÄ LIIKKUU PÄÄSSÄ TEILLÄ?
Eli ärsytys ei liity kenenkään pakkausvauhtiin, vaan vielä helpommin korjattavaan asiaan.
Saksassa kassalla osataan pakata, tavarat pitää siirtää heti kärryyn kun ei ole tilaa minne ne muuten mahtuisi. Ja kassa jää odottamaan että siirrät ne kärryyn. Voisi suomalaisetkin opetella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kassalla, vaan marketin sivupöydällä.
Laita tavarat hihnalle järjestyksessä. Koodipuoli näkyviin jos voi. Kun olet laittanut tavarat, niin heti kärryjen kans hihnan päähän. Laitat tavarat kärryyn, ja siinä nopeus on valttia, ei mitään järjestelyitä. Kun näet, että kassa koodaa sun viimeisiä ostoksia mene kassalle. Otat taskusta maksutavan, joka on jo siellä valmiiksi. Maksa omalla maksutavallasi, katsekontakti kassaan, ja kiitos.
Joku luulee ,että tää on läppä, ei ole, teen aina näin. Mulla ei myöskään ole koskaan kiire kaupassa. Jollain muulla voi olla, toimin sen mukaan. Kassan huomioin ihan itsestäänselvyytenä.
TURVALAUSEKE : En ehdota, että muitten pitäisi tehdä näin, se on liikaa vaadittu. En myöskään esittele mitään, enkä väitä, että tapani olisi jotenkin parempi. Tämä on vastaus AP juttuun, ei muuta. Huom : saa matkia kyllä, siihen en ota kantaa.
Muuten hyvä, mutta viivakoodeja on oikeastaan turha käännellä näkyviin. Jollei kassalla ole ihan hiljattain työssä aloittanut myyjä, niin henkilökunta yleensä tietää, missä kohtaa pakkausta koodi on; suomalaiset kun monesti ostavat kaikki viikosta toiseen samoja tuotteita. Sen sijaan jos pakkauksessa on aletarra, se kannattaa laittaa näkyville, koska tarra voi muuten jäädä huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa kassalla osataan pakata, tavarat pitää siirtää heti kärryyn kun ei ole tilaa minne ne muuten mahtuisi. Ja kassa jää odottamaan että siirrät ne kärryyn. Voisi suomalaisetkin opetella.
Myös pohjoiskoreassa. Ostoksia on todella vähän, joten nopea pakata, ja jos niiden kanssa vitkuttelet sinut viedään työleirille kahdeksikymmeneksi vuodeksi.
Hosumalla ei saada muita kuin sekaisia kauppakasseja!
Laitoin vaimoni kassahihnalle. Myyjä tokaisi: päiväys mennyt, ongelmajätettä.
Turva sitä ja turva tätä. Tsiisus!
Aina ei voi tietää päälle päin miksi ihminen on hidas. Eikö oikeasti riitä ymmärrystä kanssaihmisille, minä en ainakaan tahallani hidastele mutta toimintakyky on mitä on. Monilla voi olla vielä tästä vakavampia sairauksia. Paha mieli tulee kun yrittää ja tekee sen minkä pystyy niin sitten on taas joku haukkumassa.