Sinulle/teille kirpputorilla asioivat arvostelijat
Tässä päivä pari sitten joku valitti kun ei löydä kirpputoreilta mitään ja kaikki on huonolaatuista paskaa. Minulla on tuotteet tehneet hyvin kauppansa ja ansiot hyvät, minulla ei ole mitään valittamista vaan olen erittäin tyytyväinen ja kiitollinen että siivoamiseni palkaksi sain ihan kivan summan ja juuri minun tuotteilla on uusi käyttäjä, se on ihan mahtavaa että kelpaavat vielä jollekin jatkoon. Hienoa, että kirpputoreja on olemassa !
Kommentit (38)
Koska ap on tyytyväinen ja kauppa kävi, niin KAIKKIEN tulee olla tyytyväisiä kirppareiden tarjontaan?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen löytänyt vaikka kuinka paljon vähän käytettyä hyvälaatuista vaatetta ja muuta. En tajua näitä kitisijöitä, rahanpuute estää hyvän ostamisen, sekin on totta.
KITISIJÖITÄ? Jos toteaa ettei löydä mitään kirpputoreilta, onko se kitisemistä. Minun mielestäni se on toteamista.
Se on henkilön vika, jos ei mitään löydä, tulee mieleen että etsii laatutavaraa eurolla.
Ei ole mitään xl kokoiselle. Kaikki on tuonut s ja m koon vaatteensa myyntiin, kun on lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Se on henkilön vika, jos ei mitään löydä, tulee mieleen että etsii laatutavaraa eurolla.
Mitä? Onko jossain laatutavaraa eurolla? Missä?
Itse en kirpputoreilta etsi vaatteita. On tullut huomattua, että ihmiset kantavat kirpputoreille aivan järkyttävää ryönää myytäväksi. Osa tavaroista olisi kuulunut suoraan roskikseen, ei myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kirpputoreilta etsi vaatteita. On tullut huomattua, että ihmiset kantavat kirpputoreille aivan järkyttävää ryönää myytäväksi. Osa tavaroista olisi kuulunut suoraan roskikseen, ei myyntiin.
Kyllä
Sen verran harvoin tulee muutenkaan ostettua, varsinkaan vaatteita, että jaksaisin ap:n ohjeiden mukaan päivystää useana päivänä viikossa, että tuleeko mahdollisesti se tarvitsemani asia kirpparille. Hirveä vaiva, jos vaikka olen ostamassa talvikenkiä.
Välillä kirppiksiltä tekee todella hyviä löytöjä, mutta ei läheskään joka kerta. Suunnilleen kerran kuukaudessa kohdalle sattuu oikein hyvä löytö.
Suurin osa kirppiksillä myytävästä tavarasta on valitettavasti arvotonta ja huonokuntoista krääsää. Esim. nukkaantuneita keinokuituvaatteita ja vanhoja juomapulloja. Puhumattakaan lohkeamia täynnä olevista astioista.
Täytyy siis olla kärsivällinen ja käydä kiertelemässä kirppiksellä säännöllisesti.
Aiemmassa keskustelussa, johon minäkin osallistuin, oli kyse kirppistarjonnan yleisestä tasosta kuin yhden myyjän tarjonnasta. Olen pyörinyt kirppiksillä noin 45 vuotta ja taso on todellakin laskenut niistä ajoista. Löydöt olivat usein todella upeita, laadukkaita, antiikkia muutamilla markoilla. Seuraava hyvä aalto oli 1990-luvun lama-aika, jolloin ihmiset purkivat kasariajan omaisuuttaan ja hinnat olivat alhaalla. 2000-luvulla kirppikset ovat lisääntyneet, niitä tulee ja menee, mutta pikamuoti ja rahanahneus ovat vieneet ilon kirppiksistä . Ihmiset eivät osaa arvioida mikä on hyvää tai huonoa, mutta varmaa on että kirppisten alkuperäinen henki on muuttunut ja nyt leikitään kauppiaita euron kuvat silmissä. Tavaroista ei osata pitää huolta tai ajatellaan, että koska myyn halvalla ei tarvitse vaivautua pesemään ja siistimään. Kaikesta halutaan rahaa helposti. Jos joukossa on joku tarkempi ja siistimpi myyjä se on yhä harvinaisempaa.
Koska myyn itsekin käytettyä tavaraa pidän kiinni vanhasta kirppishengestä, joten naurattaa joskus ihmisten änkytys miten en ymmärrä myydä kalliinnalla. Vastaan joka kerta, että haluan oikeasti eroon vanhoista tavaroista ja minulla on varaa siihen. Talouteni ei siitä kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään xl kokoiselle. Kaikki on tuonut s ja m koon vaatteensa myyntiin, kun on lihonut.
Miksi olet XL-kokoinen, en itse ole koskaan ollut noin suurikokoinen.
Sellaiset ihmiset arvostelevat ja kitisevät että kirpputorien vaatteet on ryönää, jotka ostavat juuri sitä ryönää. Ei sellainen henkilö jolla on merkkivaatteita tai laatuvaatteita päällään edes mene kirpputoreille arvostelemaan ryönää.
Valittaja-eukot pois kirpputoreilta !
Vierailija kirjoitti:
Samoin! Asun ihan pienen kirppiksen lähellä ja usein käyn siellä. Paljon olen tehnyt tosi hyviä löytöjä. Esim uudenveroiset Eccon kengät 8€.
Usein valittajat on niitä, jotka käyvät aika harvoin. Parhaat tuotteet nimittäin menee hyvin nopeasti. Parhaat osuvat omalle kohdalle, kun antaa riittävästi mahdollisuuksia.
Osa yrittää myydä likaista ja kulahtanutta ja ei semmoista kukaan osta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin! Asun ihan pienen kirppiksen lähellä ja usein käyn siellä. Paljon olen tehnyt tosi hyviä löytöjä. Esim uudenveroiset Eccon kengät 8€.
Usein valittajat on niitä, jotka käyvät aika harvoin. Parhaat tuotteet nimittäin menee hyvin nopeasti. Parhaat osuvat omalle kohdalle, kun antaa riittävästi mahdollisuuksia.Osa yrittää myydä likaista ja kulahtanutta ja ei semmoista kukaan osta
Paljon kirppiksillä liikkuu likaista ja kulahtanutta porukkaa jotka kuvittelevat, että merkkituotteita saa sieltä ostaa eurolla tai sitten vohkia ja nyysiä.
(Yritin lainata ketjusta yhtä viestiä, mutta tämä vastaus ei mennyt läpi. Ei kai tässä mitään kiellettyä ollut?)
Näihin keskusteluihin on vaikea antaa mitään neuvoja tms., koska kirppikset ovat keskenään niin erilaisia. Omassa kotikaupungissanikin on useampi kirpputori, joilla on kaikilla ihan erilainen hintataso ja "profiili":
- Esimerkiksi yksi on hyvin siisti ja vähän "pikkusievä", kirpparin omistaja selvästi rakastaa sellaista Jeanne D'Arc Living -sisustuslehden tyyliä ja kaikki on hyvin koristeellista ja söpöä. Siellä käy lähinnä lapsiperheiden äitejä sekä sellaisia vanhempia rouvia, joihin tämä hörhelöinen tyyli vetoaa. Hintataso on korkea, ja harvemmin itse löydän sieltä mitään. Mutta jos olisin pikkulasten äiti tai sisustaisin Jeanne D'Arc Living -tyyliin, varmaan löytäisinkin.
- Toinen kirppis on profiloitunut sellaiseksi, "jossa keskiluokkaiset ihmiset kehtaavat käydä". Se on hyvin suosittu, joten kaikenlaista tavaraa kyllä löytyy jos jaksaa etsiä. Mutta asiakasprofiilin näkee hyvin selvästi siitä, että melkein joka toisessa myyntipaikassa on Pentikin astioita, Marimekon tekstiilejä, Iittalan tuikkukippoja, Luhdan toppatakkeja ja sitä rataa. Hintataso ei ole erityisen halpa, mutta eivät asiakkaatkaan näytä erityisen köyhiltä.
- Suosikkikirppikseni sen sijaan ovat hyvin sotkuisia ja likaisia. Näitä on useampia - itse käyn kahdessa, muut ovat liian kaukana. Siellä saa ihan tosissaan nähdä vaivaa tehdäkseen löytöjä, mutta löytöjä sitten tosissaan tekeekin. Tavara on hyvin sekalaista, eli mitä tahansa voi tulla vastaan. Sotkuisen imagon takia hintataso on hyvin halpa.
Tämän pitkän sepustuksen pointti on se, että jos etsisit uniikkeja vintage- ja antiikkilöytöjä, ohjaisin sinut noille sotkukirppiksille. Jos taas etsisit vaikka laadukkaita "keskiluokkaisia" naistenvaatteita, ohjaisin sinut toiselle kirpputorille.
Kirppislöytöjen tekeminen on omanlaisensa urheilulaji, ja pitää edes suunnilleen tietää, minkälaista tavaraa etsii. Kukaanhan ei pysty käymään suurennuslasin kanssa kaikkia myyntipaikkoja läpi, mutta silmä harjaantuu tunnistamaan sellaiset paikat, joissa voisi olla jotain minua kiinnostavaa. Usein näkee sellaisiakin ihmisiä, jotka kiertävät kirppiksellä keskellä käytävää "en mä löydä täältä mitään" -ilme naamalla, ja jotka eivät pysähdy katsomaan yhtään myyntipaikkaa. Vaikkapa jokin laadukas mutta hillityn värinen merinovillaneule ei hyppää myyntipaikasta esille neonvalot vilkkuen, vaan se pitää löytää pysähtymällä ja katsomalla vaaterekki läpi. Yksi tuttunikin käyttää ainoastaan beigejä ja harmaita luonnonkuituisia vaatteita, mutta ei koskaan kirppiksellä tajua pysähtyä katsomaan beigenharmaita myyntipaikkoja, ellei hänelle erikseen huomauta, että hei, kiinostaisiko tämä pusero sinua. Ja kyllähän se sitten kiinnostaa. Kyseinen tuttava oli usein minun ja äitini mukana kirppiskierroksella ja hämmästeli, "miten ihmeessä te löydätte aina kaikkea hienoa kun en itse löydä mitään?!" No, kun me etsitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet XL-kokoinen, en itse ole koskaan ollut noin suurikokoinen.
Vedä nyt se eräskin tavara päähäs.
Täällä yks joka kiertelee kirppareita ja kaikkee on mukaan lähteny.