Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voin henkisesti todella pahoin ja tekisi mieli huomenna vetää kännit vaikka tiedän, että se ei ole viisasta tässä tilanteessa

Vierailija
22.01.2026 |

Haluan vain yhdeksi illaksi turruttaa itseni ja vetää perskännit. Haluan hetkeksi irti tästä olosta. En juo siis tähän olotilaan normaalisti vaan nyt vain tuntuu siltä, että haluan vetää kännit.

Huomenna mulla on lääkäri ja ehkä saan kokeiluun jonkun mielialalääkkeen. Tätä olotilaa ollut yli kaksi vuotta vaihtelevasti. Välillä menee hyvin ja välillä olen syvissä vesissä. Jos jokin lääke tulee, niin sitten tuskin juon mitään koska yleensä tuollaisten lääkkeiden kanssa ei saa alkoholia juoda. Tai sitten aloitan lääkkeen vasta lauantaina tai sunnuntaina. No sen näkee mitä lääkäri sanoo tästä. Sairauslomaa nyt on ainakin tulossa taas.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olosi kohentuu 💛

Vierailija
2/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ne kännit auttaa. Pitää vaan huolen ettei ole yhteydessä ihmisiin, paitsi no ehkä täällä. Miettii oloaan. Kirjottaa, koittaa tehdä vähän jotain luovaa, edes uppoutua surulliseen musiikkiin. 

Harmiksi, joskus krapula on vielä pahempi, ja olo vain pahenee seuraavaksi viikoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olosi kohentuu 💛

Kiitos <3

Ap

Vierailija
4/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä ne kännit auttaa. Pitää vaan huolen ettei ole yhteydessä ihmisiin, paitsi no ehkä täällä. Miettii oloaan. Kirjottaa, koittaa tehdä vähän jotain luovaa, edes uppoutua surulliseen musiikkiin. 

Harmiksi, joskus krapula on vielä pahempi, ja olo vain pahenee seuraavaksi viikoksi. 

En mä halua olla yhteydessä muihin ihmisiin. Olen aina viihtynyt myös yksin ja nyt ei kyllä huvita tavata ketään tai olla yhteydessä. Sukkia neulon ja olisi tilaustöitä, mutta kun en oikein tahdo saada sitä aikaiseksi. En tahdo saada mitään aikaiseksi ja tuntuu vain päivät menevän eteenpäin. Pitäisi imuroida, mutta en jaksa. On vielä joulukuusikin (muovi) ja muita joulujuttuja täällä sisällä. En vain saa aikaiseksi laittaa pois ja ensin en meinannut saada aikaiseksi laittaa kuusta yms. ennen joulua.

Ap

Vierailija
5/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut liikuntaa? Voit heti laittaa musiikin ja tanssit. Toista joka päivä. Määrään kymmenen kappaletta musiikkia joka päivä.

Vierailija
6/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat vastuun omasta elämästäsi. Teet tarvittavia muutoksia tai päätöksiä. Tunne tunteesi. Jos uhriudut noin ja jäät tuleen makaamaan, pysyy tilanne samanlaisena. Muutos. Päätä, että et juo. Kohtaa tunteet, tulet huomaamaan miten elämäsi todella muuttuu. 

Vierailija
7/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua.. :( Tsemppiä, toivottavasti tilanne helpottaa pian!

Vierailija
8/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tiedätkin, ei todellakaan mitään kännejä.

Alkoholin juominen, krapulan poteminen pahentaa vain mielialaa, ainakin tuplasti.

Ei koskaan alkoholia, mihinkään.

Vierailija
9/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa sekin päähän, että oltiin jokin aika sitten Lapissa enkä sielläkään tehnyt paljon mitään. En laskettele, mutta olisin voinut kävellä siellä joka päivä. Kävin yhtenä päivänä kävelyllä metsäreitillä. En vain saanut itseäni lähtemään ja luvattoman paljon tuli vietettyä aikaa kämpillä. Suorastaan ahdistaa, että tuo reissukin meni noin. 

Toki mulla oli hengityksen kanssa ongelmia siellä pakkasen ja astman takia. Lisäksi ylipaino ja huono kunto niin pienetkin mäet sai aikaan hengenahdistuksen. En normaalisti hengästy tuolla tavalla kun kävelen vaikka menisin ylämäkeen. Nyt pienikin mäki sai hengityksen tukkoon ja ahdistava ja paineentunne jossakin rintakehällä.

Ap

Vierailija
10/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut liikuntaa? Voit heti laittaa musiikin ja tanssit. Toista joka päivä. Määrään kymmenen kappaletta musiikkia joka päivä.

Kun ei huvita. En saa mitään aikaiseksi.

Ap

Vierailija
11/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt otat vastuun omasta elämästäsi. Teet tarvittavia muutoksia tai päätöksiä. Tunne tunteesi. Jos uhriudut noin ja jäät tuleen makaamaan, pysyy tilanne samanlaisena. Muutos. Päätä, että et juo. Kohtaa tunteet, tulet huomaamaan miten elämäsi todella muuttuu. 

No aha. Sulla ei selvästikään ole mitään kokemusta asiasta, kun luulet, että tämä niin vain muutetaan. Mähän olen menossa lääkäriin. 

Ap

Vierailija
12/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoa ahdistusmöykkyä voi hajottaa esim kirjoita kynällä paperille kaikki elämäsi/ menneet epäkohdat vaikka ranskalaisin viivoin. Sitten mietit kohta kerrallaan voiko mitään tehdä. Eli pienin palasin käsittelet vyyhtisi.

Nettiaikana on unohdettu miten kädet on aivojen jatke ja auttaa prosessoimaan. Kirjoita ja piirrä vaikka rumiakin kuvia työvihkoosi. Kyllä se joku päivä helpottaa. 

Muista myös että kun on huonossa hapessa on alttiimpi lisävahingolle. 

Ei ne perskännit mitään auta.

Vierailija
13/13 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aha. Sulla ei selvästikään ole mitään kokemusta asiasta, kun luulet, että tämä niin vain muutetaan. Mähän olen menossa lääkäriin. 

Ap

Voi kyllä on. Olin masentunut vuosikaudet, velloin pahassa olossa ja itsetuhoisten ajatusten kanssa. Kävin lääkäreillä, söin lääkkeitä. Vasta kun myönsin itselleni, että minun on ne tarvittavat muutokset tehtävä itse, niin asiat alkoivat muuttumaan. Lopetin juomisen, aloin kuuntelemaan kirjoja ja podcasteja joista voisi olla vertaistukea, aloin kävelemään lenkkejä, syömään terveellisesti. Tunsin tunteeni. Se teki kipeää mutta oli väistämätöntä. Askel kerrallaan eteenpäin, suosittelen lämpimästi. Mikä ikinä sinua voi auttaa, tartu siihen. Tarkoitukseni ei ole sinua syyttää tai lannistaa vaan herättää, että sinulla on myös itselläsi mahdollisuus muutokseen, viimeistääm silloin kun et jaksa enää kärsiä.