Tylsistyykö koira jos se käy aina saman lenkin?
Ostin vasta talon, joka on omassa niemenkärjessään. Tässä on noin 3km pitunen ns mökkitie joka johtaa siis tänne mun taloon. Tuon 3km tienpätkän varrelta haarautuu yksi pikku metsätien pätkä joka on noin 1-2km pitunen per suunta.
Eli kun käyn koiran kanssa lenkillä, joudun aina kävelemään tuota samaa tietä pitkin + vähän vaihtelua tulee tuosta haarautuvasta metsätien pätkästä.
Mitään muuta lenkkeilyreittiä ei oo, metsätki ympärillä niin tiheää ettei voi edes suoraan metsään mennä käveleen.
Mua siis vaivaa se että tylsistyykö koira kun joka päivä, 2 x päivässä vuodesta toiseen lenkkeillään ainoastaan samaa reittiä?
Tässä on yli 3 tuhannen neliön aidattu tontti koiralle jossa se saa myös juosta ja touhuta.
Asuin joskus vuonna naula ja ristit lähiössä ja muistan kuinka kivaa oli kun lenkkeilyreittejä oli vaikka kuinka paljon! Aina pysty menemään eri suuntaan.
Mutta haluan asua maalla ja tykkään tästä paikasta mutta tällänen asia alkanu mietityttää että onko tuo koiralle jotenkin tylsää? 🤔
Vai onko koirat vaan aina innoissaan kuhan edes pääsee lenkille? Harmi kun ne ei osaa puhua että vois kysyä suoraan.
Kommentit (51)
Koira päättää minne mennään vai mennäänkö ylipäätään minnekään. Koiran perässä on helpompi kävellä kuin yrittää vetää sitä siihen suuntaan minne koira ei halua mennä.
Vierailija kirjoitti:
Koira tarvitsee myös muuta aktiviteettia/virikettä päivään kuin pelkät lenkit. Tee pihalle agilityratan kun on noin kiitettävästi lääniä.
3000 neliötä kiitettävästi?
Vierailija kirjoitti:
Koira ei kyllästy, mutta saatat itse kyllästyä. Jos sulla on aito niin lähde joskus autolla koiran kanssa uusiin maisemiin lenkkeilemään.
Kyllä eläintä kyllästyttää koko ihmisen vankina oleminen. Sen on pakko alistua just siihen mitä se ihminen päättää sen elämästä 🤮🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Koira päättää minne mennään vai mennäänkö ylipäätään minnekään. Koiran perässä on helpompi kävellä kuin yrittää vetää sitä siihen suuntaan minne koira ei halua mennä.
Se ei vaan näin mene, eikä onnistu kin on narunjatkona. Löysä se siitä niin sitten vasta näät minne se haluaa ja saa juosta niiinn kovaa kun itse eläimenä haluaa. 😢😢😢 🐕 🐕 🐕 🦮🦮🦮
Vierailija kirjoitti:
Ei se koira maisemia ainakaan katsele.
Kyllä katseee , tutkii, haistaa, haluasi saalistaa ym...
Koira luulee että ihminen eksyy ilman häntä ja siksi ei tylsisty.
Vierailija kirjoitti:
Koira tarvitsee myös muuta aktiviteettia/virikettä päivään kuin pelkät lenkit. Tee pihalle agilityratan kun on noin kiitettävästi lääniä.
Lapsetkin varmaan olisi helppo niin monipuolisesti ulkoiluttaa...miksei itsekin????🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3000 neliötä kiitettävästi?
Kaikki on toki suhteellista mutta kyllä siihen nyt agilityrata mahtuu ja paljon muutakin
Koiria on hyvin erilaisia, jotkut koirat vaativat enemmän esim. aivotyöskentelyä tai jonkin "työn" ollakseen onnellisia, joillekin taas riittää hyvin tavallinen, tasainen elämä jossa on perusasiat kunnossa. Rodulla on iso vaikutus mutta yksilöitä ne ovat rodunkin sisällä.
Tylsistyykö vihervasurihuara kun se jauhaa vouhottaa perussuomalaisista ja Trumpista joka päivä?
Minulla oli koira 14 vuotta ja teimme lähes aina saman lenkin ja jos yritti mennä eri suuntaan, niin koira vastusti ja halusi mennä vain tuttua reittiä. Sama oli mökillä, jossa se oli aina irti lenkkeillessä ja se meni yleensä edellä muutamia metrejä ja aina mentiin samoja tuttuja polkuja.
Riippuu koirasta. Mieti nyt vaikka tätäkin palstaa, vuodesta toiseen jotkut jaksaa tuottaa samoja tylsämielisiä juttuja, toiset taas menee omia polkujaan. Tämä aloitus ei ollut tylsä, kiitos siitä.
Pilkille varmuuden vuoksi.. Eipähän ole enää onkelmia
Eikö siellä ole luonnoneläimiä, sehän on jännää jos näkee lintuja tai haistaa ketun jäljet. Vuodenajat vaihtuu ja minun koira sekosi onnesta kun lumi tuli, vaikka se on sama reitti niin kyllä siinä on uutta nähtävä ja haisteltavaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tylsistyykö vihervasurihuara kun se jauhaa vouhottaa perussuomalaisista ja Trumpista joka päivä?
tukimpa niin paljon kuin perskokkare jolta ei muuta löydy ku mutku Sanna ja Tytti.
Vierailija kirjoitti:
Koira luulee että ihminen eksyy ilman häntä ja siksi ei tylsisty.
Mistä sinä koiran luulot tiedät?? Sen on pakko tyytytyä sinun tahtosi kun sillä ei ole vaihtoehtoja. ..Naapurin nainen sainoi
Että koiransa tykkää papanoita. .. Sen on nälkäänsä pakko syödä niitä ja heilluuttaa häntäänsä että edes jotain saa. Minäkin söisin näkkäriä ja vettä jos en saa muuta ruokaa ja olen kiitollinen des siitä näkkärisråtä.. Susieläimille on oltava tuoretta lihaa jokapäivä .
Vierailija kirjoitti:
Koiria on hyvin erilaisia, jotkut koirat vaativat enemmän esim. aivotyöskentelyä tai jonkin "työn" ollakseen onnellisia, joillekin taas riittää hyvin tavallinen, tasainen elämä jossa on perusasiat kunnossa. Rodulla on iso vaikutus mutta yksilöitä ne ovat rodunkin sisällä.
Vankilassakin imiset elää kun perusasiat kunnossa , roka,vesi ja sänky.. susieäinten "aivotyöskkentely on saalistaminen ja lepo. 🤔🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole luonnoneläimiä, sehän on jännää jos näkee lintuja tai haistaa ketun jäljet. Vuodenajat vaihtuu ja minun koira sekosi onnesta kun lumi tuli, vaikka se on sama reitti niin kyllä siinä on uutta nähtävä ja haisteltavaa kuitenkin.
Niinhän vangitkin sekoaa kun pääsevät vapauteen. 🙄🙄🙄
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllästy. Kannattaisi hiukan perehtyä koiran sielunelämään. Ei eläin ajattele tuolla tavoin.
Jos on perehtynyt niin tietää että koira tykkää käydä myös muualla kuin samoja polkuja tallata. Meillä on paljon vaihtoehtoja tässä lenkkeillä ja joka kerta lähtee eri suuntaan ja vie "uusiin" paikkoihin. Ja toisaalla onko aloittajan koiralla mahdollisuus toisten koirien viestejä lukea ? Toki voi vaikka kerran viikossa pakata koiran autoon ja ajaa uuteen paikkaan lenkille. Koirakin tylsistyy ja koiralle voi tulla dementia. Tutun koiralle kävi näin, vähensi lenkit minimiin "talo kierretään kaksi kertaa päivässä" kun on jo iäkäs niin äkkiä alkoi silmät seisomaan päässä ja käytös sellaista että minun koira ei välitä yhtään koko koirasta
10 minuutin kusireissu. Kuppi luonnottomia haisevia papanoita ja vesi kippo. Näin helppoa se eläin pito vankeudessa on. 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔