Yöhikoilua monta kertaa viikossa, mistä teillä johtunut?
Olen 39, kuukautiskierto säännöllinen vielä. Olen alkanut hikoilla öisin niin että paita on märkä vatsan, rinnan ja selän kohdalta. Tällaista ei ole ennen ollut, muutaman kuukauden sisällä alkanut ja lähes joka yö nyt. Mistä voi johtua? Lääkäriaikaa odotan.
Kommentit (36)
Mulla oli burn out, en vain tajunnut sitä vielä. Nyt tasaan hermostoa sydänlääkkeellä, ei hikoiluta enää kuin liikunnassa.
Uusi naisystävä aiheuttaa itsellä hien öisin.
kyllä vaihdevuosiepäily vahva. tulinen-mausteinen ruoka ehkä tai alkoholin runsas käyttö, useampi pv peräkkäin.
sydänvika. hyvää selvittelyä sulle. kai ihan oikea gyne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elimistö polttaa kuona-aineita, terveen kehon oire.
Ei kyllä ole mikään terveen kehon oire, jos hikoilee yöllä vaatteet märäksi. Tuskin toki on vakavaa. Saattaa olla 39 vuotiaalla jo esivaihdevuosioireita. Nekin tulee sykleittäin. Välillä oireita ja sitten taas taukoa.
Kyllä ne vaihdevuosioireet kuuluu ihan normaaliin elämänkulkuun eli ei tarvitse tuosta yöhikoilusta ottaa mitään stressiä.
Toki vaihtarit kuuluu naisen elämään. Mutta nyt on kyse 39 vuotiaasta ja mielestäni hänen on tosiaan hyvä selvittää syy (kuten aikookin). Syy voi olla tietenkin ne esivaihdevuodet.
Esivaihdevuodet voi alkaa jo tuossa iässä. Minullakin, tosin tajusin asian vasta vuosia jälkeenpäin
Miehelläni oli tuota, sänky, peitto ja tyyny oli aivan märkiä hiestä. Alkoi melko nopealla tahdilla ja kävi lääkärissä, syytä ei löytynyt. Sitten alkoi saada paniikkikohtauksia ekaa kertaa elämässään.
Kun loukkaantui harrastuksessaan ja joutui 2 kuukaudeksi sairauslomalle työstään, sekä hikoilu että paniikkikohtaukset loppuivat lähes yhtä nopeasti kuin tulivat.
Eli, kyse oli stressistä/työuupumuksesta.
Minulla tuon aiheuttivat esivaihdevuodet.
Kannattaa käydä kyllä lääkärissä, jotta vii poissulkea joitain sairauksia joissa myös oireena yöhikoilu.
Esi- tai tavalliset vaihdevuodet. Sitä tapahtuu keski-iässä, olet 39v.
-Vaihdevuodet, tosin hikoilukohtauksia oli muulloinkin päivisinkin
-infektio, kuume
-syöpä
Kilpirauhasen liikatoiminta. Oletko huomannut sykkeessä muutoksia?
Minulla oli Non-Hodgkin lymfoomasta kyse.