Yöhikoilua monta kertaa viikossa, mistä teillä johtunut?
Olen 39, kuukautiskierto säännöllinen vielä. Olen alkanut hikoilla öisin niin että paita on märkä vatsan, rinnan ja selän kohdalta. Tällaista ei ole ennen ollut, muutaman kuukauden sisällä alkanut ja lähes joka yö nyt. Mistä voi johtua? Lääkäriaikaa odotan.
Kommentit (36)
Mulla on tehnyt tuota pari lääkettä ja lähestyvät vaihdevuodet.
Minulla johtui lapsuudentraumoista. Helpotti nuo hikiset kauhuyöt kun sain asioita käsiteltyä.
Elimistö polttaa kuona-aineita, terveen kehon oire.
Vaihdevuosien esi-oireet. Alkoi n. 37-vuotiaana jo.
Mutta mulla ne hikoilut ajoittuivat menkkoja edeltäviin öihin, eivät olleet siis jokaöisiä kierron läpi.
Mulla johtuu autonomisen hermoston toiminnasta. Tai no toimimattomuudesta. Itselläni on 1 tyypin diabetes enkä hikoile ikinä, paitsi pari kolme kertaa vuodessa yössä tulee "kaikki läpi".
Eli vaikka ei ole diabetesta, niin autonominen hermosto se on, joka säätelee hikirauhasia.
Esivaihdevuodet ja kilpirauhasen liikatoiminta.
Alkoholin vieroitusoireissa ollut tuota.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole mikään terveen kehon oire, jos hikoilee yöllä vaatteet märäksi. Tuskin toki on vakavaa. Saattaa olla 39 vuotiaalla jo esivaihdevuosioireita. Nekin tulee sykleittäin. Välillä oireita ja sitten taas taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole mikään terveen kehon oire, jos hikoilee yöllä vaatteet märäksi. Tuskin toki on vakavaa. Saattaa olla 39 vuotiaalla jo esivaihdevuosioireita. Nekin tulee sykleittäin. Välillä oireita ja sitten taas taukoa.
Kyllä ne vaihdevuosioireet kuuluu ihan normaaliin elämänkulkuun eli ei tarvitse tuosta yöhikoilusta ottaa mitään stressiä.
Korkea verenpaine, mahdollisesti.
Vierailija kirjoitti:
Korkea verenpaine, mahdollisesti.
Itsellä todettiin äskettäin äkillisesti ilmestynyt verenpainetauti, olinkin jo ihmetellyt epätavallista päänsärkyä. Päänsärky lähti kun lääkitys alkoi.
Minulla on ollut aika ajoin 12-vuotiaasta lähtien. Stressin aiheuttamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaihdevuosioireet kuuluu ihan normaaliin elämänkulkuun eli ei tarvitse tuosta yöhikoilusta ottaa mitään stressiä.
Toki vaihtarit kuuluu naisen elämään. Mutta nyt on kyse 39 vuotiaasta ja mielestäni hänen on tosiaan hyvä selvittää syy (kuten aikookin). Syy voi olla tietenkin ne esivaihdevuodet.
Herään siis yöllä tuohon vaivaan.