Ärsyttää kun todella harvassa paikassa on kahvin kanssa kermaa
Mutta jotain kauramaitoja on tarjolla. Onko se oikeasti niin harvinaista, että joku haluaa kahviin kermaa?
Kommentit (52)
Joo lisää vaan kaloreita ja kovaa rasvaa.
Kiitos vaan, mutta mitä rasvattomampi maito sitä terveellisempää ja paremman makuistakin kahvin kanssa omasta mielestä myös onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan, mutta mitä rasvattomampi maito sitä terveellisempää ja paremman makuistakin kahvin kanssa omasta mielestä myös onneksi.
Mun painoindeksi on alle 20 ja kolesteroliarvot poikkeuksellisen hyvät, joten en ajatellut muuttaa toimivaa systeemiä ja siirtyä mihinkään rasvattomaan elämään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sitä rasvatonta maitoa kuluu kahvimaitona? Mulla kuluu litra täysmaitoa viikossa ja jää vielä ylikin. Ei siinä paljon kaloreita tule lisäksi kun en syö mitään kaffepullia ja keksejä kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelee juomaan mustana vesitilkan kera niin ei pian kaipaakaan kermaa tai maitoa, koska ne kyllä mielestäni melkein pilaavat kahvin maun. Ennen ei tullut kysymykseenkään mustana juominen, mutta näin sitä ihminen tottuu ja oppii uusille tavoille. N40+
Miksi siihen kahviin pitäisi vettä lisätä? Olen opetellut juomaan kahvin mustana jo vuosia sitten, mutta silti kahvi on minusta parempaa kerman kanssa.
Ap
Join vuosikymmeniä kans kahvin mustana ja ilman sokeria tai muuta makeutusta. Näin iäkkäämpänä nyt laitan kuumennettua täysmaitoa parin ruokalusikallisen verran kaffeeseni eikä tietty sokeria eikä kahvileipiä minkäänlaisia.
MInä olen oppinut tuomaan tiettyihin kyläpaikkoihin (tarjolla kurria tai maitoa) kerman mukanani.
Ihmettelin eräässä paremman luokan lounasravintolassa kun kahvin kansa ei ollut kermaa.
Kysyin tarjoilijalta, eikö edes keittiöstä löytynyt kermaa. Ei löytynyt.
Lopulta löytyi pursotinpullosta kerman vastiketta (Irish coffeeta varten).
Pyysin sitä kahviini kunnon turauksen, mutta eihän se kermaa voittanut.
Kuinka vanha ap on ?
Minun v. 1939 syntynyt äitini vaatii vieraita varten hankkimaan nykyään kermaa, vaikka kukaan ei siitä tykkää. Äiti itsekin käyttää rasvatonta maitoa ! Aikanaan anoppiaan ( syntyntynyt 1912 ) varten piti olla ehdottomasti kermaa. Åitini on höppänöitymässä ja se ilmenee vanhojen tapojen korostumisena, palaa jonnekin kuuskytluvun asioihin muutenkin. Serkkuni 50 v. ei juo edes kahvia, mutta jääräpäisesti äiti hankki kermaa tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanha ap on ?
Minun v. 1939 syntynyt äitini vaatii vieraita varten hankkimaan nykyään kermaa, vaikka kukaan ei siitä tykkää. Äiti itsekin käyttää rasvatonta maitoa ! Aikanaan anoppiaan ( syntyntynyt 1912 ) varten piti olla ehdottomasti kermaa. Åitini on höppänöitymässä ja se ilmenee vanhojen tapojen korostumisena, palaa jonnekin kuuskytluvun asioihin muutenkin. Serkkuni 50 v. ei juo edes kahvia, mutta jääräpäisesti äiti hankki kermaa tarjolle.
Olen 44.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kermatilkka vahvaan tummapaahtoiseen kahviin - nam!
Kurrimaitoa laihaan vaaleapaahtoiseen kahviin - yöks!
Hyvään kahviin ei lisätä mitään ja huonoja ei juoda ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vettä laitan pienen tilkan jäähdykkeeksi, niin saan halutessani nopeammin juotua. En myöskään pidä ylivahvasta kahvista, niin se vesitilkka hiukan laimentaa. N40+
Laimea kahvi. Hyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kermakahvi on parasta.
Kauralitkuissa on hirveitä ihmiselle sopimattomia aineosia, oikeaa myrkkysotkua.
Mikä noista on myrkkyä?
Ainesosat:
KAURApohja (vesi, KAURA 10 %), rapsiöljy, happamuudensäätöaine (kaliumfosfaatti), kalsium, jodioitu suola, vitamiinit (riboflaviini, D3, B12).
En ole koskaan käyttänyt tätä.
Minkä väristä kauramaito on?
Miksiköhän sen nimi on maito kun se ei ole maitoa
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kermakahvi on parasta.
Kauralitkuissa on hirveitä ihmiselle sopimattomia aineosia, oikeaa myrkkysotkua.
Mikä noista on myrkkyä?
Ainesosat:
KAURApohja (vesi, KAURA 10 %), rapsiöljy, happamuudensäätöaine (kaliumfosfaatti), kalsium, jodioitu suola, vitamiinit (riboflaviini, D3, B12).
En ole koskaan käyttänyt tätä.
Minkä väristä kauramaito on?
Miksiköhän sen nimi on maito kun se ei ole maitoa
?
No mitäs luulet? Vihreää varmaan.
Itetkö myös siitä, että maito-sanaa käytetään myös kookosmaidon yhteydessä? Entä miten iso rikos on puhua kookoskermasta?
Mä en ainakaan vingu kauramaidosta vaan käytän sitä itsekin, mutta en pienenä kylmänä lorauksena vaan lattena. Kahvin pitää olla kuumaa eikä haaleaa jo ennen juomisen aloittamista.
Ap