Pidätkö 1940-luvun tyylistä?
Mä rakastan sitä, nuorempana pukeuduin täysin siihen tyyliin ja edelleen tyylini on samanlainen, mutta en enää käytä vintage-vaatteita (tallessa kyllä suurin osa). Samanhenkisten vaatteiden löytäminen on nykyisin välillä vaikeaa, siksi en voi lihoa grammaakaan, että entiset vaatteeni mahtuvat päälle.
Tyylinäytteen voi katsoa esim. Instagramista leninavintage. Ensimmäisissä kuvissa olevan tyylisiä kirjailtuja puseroja on ollut viime vuosina usein saatavilla. Löysin äskettäin mustan sifonkipuseron, jossa on upeasti kirjaillut hihat ja pääntie.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tuon ajan saksalainen muoti Bossin suunnitteleman on kyllä innoittanut vahvasti yhtä suomalaista taiteilijaa. Eli jotain siinä varmaan on.
Ketä taiteilijaa tarkoitat? Muotisuunnittelijaa vain jotain muun alan taiteilijaa? Hugo Bosshan suunnitteli saksalaisia uniformuja ja muita puoluepamppujen asuja. Itse asiassa tuon aloituksessa mainitsemani tilinkin seuraamista tileistä pari on hieman "arveluttavia", vaikka ne on nimetty "for historical purposes only!"
Minäkin pidän mahtipontisesta, geometrisestä tyylittelystä. 40-luvun muoti oli sellaista myös muualla kuin Saksassa, mutta Saksassa se vietiin äärimmilleen erään tietyn liikkeen virallisen puolen estetiikassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon ajan saksalainen muoti Bossin suunnitteleman on kyllä innoittanut vahvasti yhtä suomalaista taiteilijaa. Eli jotain siinä varmaan on.
Ketä taiteilijaa tarkoitat? Muotisuunnittelijaa vain jotain muun alan taiteilijaa? Hugo Bosshan suunnitteli saksalaisia uniformuja ja muita puoluepamppujen asuja. Itse asiassa tuon aloituksessa mainitsemani tilinkin seuraamista tileistä pari on hieman "arveluttavia", vaikka ne on nimetty "for historical purposes only!"
Minäkin pidän mahtipontisesta, geometrisestä tyylittelystä. 40-luvun muoti oli sellaista myös muualla kuin Saksassa, mutta Saksassa se vietiin äärimmilleen erään tietyn liikkeen virallisen puolen estetiikassa. Ap
ToF
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ToF
Niin tosiaan, Tom of Finland, hänhän oli aikalainen, näkijä ja kokija! Mä en pidä nahka-asuista lainkaan enkä sadomasokismiin liittyvästä pukeutumista. Ap
Olisiko tähän vastausta kenelläkään? Ap