Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö 1940-luvun tyylistä?

Vierailija
22.01.2026 |

Mä rakastan sitä, nuorempana pukeuduin täysin siihen tyyliin ja edelleen tyylini on samanlainen, mutta en enää käytä vintage-vaatteita (tallessa kyllä suurin osa). Samanhenkisten vaatteiden löytäminen on nykyisin välillä vaikeaa, siksi en voi lihoa grammaakaan, että entiset vaatteeni mahtuvat päälle. 

Tyylinäytteen voi katsoa esim. Instagramista leninavintage. Ensimmäisissä kuvissa olevan tyylisiä kirjailtuja puseroja on ollut viime vuosina usein saatavilla. Löysin äskettäin mustan sifonkipuseron, jossa on upeasti kirjaillut hihat ja pääntie. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimonosta haaveilevalle ap:lle yritin laittaa vastausta, mutta botti söi. Onko muut huomanneet, että vastaus katoaa toisinaan, vaikka siinä ei olisi yhtään kiellettyä sanaa? Myöskään lihavoittaminen ei enää toimi, vaan tulee kursiivilla.

Niin kimomosta, ap. Osta kangas ja teetä ompelijalla, esim. jollain opiskelijalla. Ei se ole mahdottoman kallista. 

Itse olen ruvennut teettämään, kun en itse osaa ommella ja nykyaikaiset kaupoissa myytävät vaatteet on pääasiassa muovipohjaisia tekokuituja. Ja aika rumia. Kuositkin ihan mahdottomia. 

Vierailija
42/43 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimonosta haaveilevalle ap:lle yritin laittaa vastausta, mutta botti söi. Onko muut huomanneet, että vastaus katoaa toisinaan, vaikka siinä ei olisi yhtään kiellettyä sanaa? Myöskään lihavoittaminen ei enää toimi, vaan tulee kursiivilla.

Niin kimomosta, ap. Osta kangas ja teetä ompelijalla, esim. jollain opiskelijalla. Ei se ole mahdottoman kallista. 

Itse olen ruvennut teettämään, kun en itse osaa ommella ja nykyaikaiset kaupoissa myytävät vaatteet on pääasiassa muovipohjaisia tekokuituja. Ja aika rumia. Kuositkin ihan mahdottomia. 

Olen huomannut, ettei viesteihin enää aina voi vastata, vaan juuttuu moderointiin. Saa nähdä miten tälle käy. 

Kimonossa on se ongelma, että ne kirjailut tuskin onnistuvat perusompelijalta? Oletko itse teettänyt tuollaista? Eipä taida olla käsinkirjojia muualla kuin Intiassa enää, hyvin kauniita käsinkirjottuja huiveja on mm. Hakaniemen kauppahallin yläkerrassa, mutta kimonoita ei löydy. 

Kimonoita ilman kirjailuja löytyy kyllä (kukallisiakin kuoseja), mutta ei sellaista, missä olisi kirjottuja kukkia tai jokin muukin kuvio voisi olla hyvä. Vai oletko teettänyt kirjomista jollain ompelijalla? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä