Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielisairas exä teki rikosilmoituksen minusta, kun kuuli että mulla on uusi kumppani

Vierailija
22.01.2026 |

Erosta on 6,5 vuotta, mutta ei pysty edelleenkään päästämään irti. Miksi joku obsessoituu niin pahasti exään, että pakko olla yhteydessä tahalla tai toisella?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rikoksen olet hänen mielestään tehnyt?

Vierailija
2/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole tervettä. Sille ei ole sen parempaa selitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen sairauksia on vaikea mieleltään terveen ymmärtää. Jätä huomiotta, hoida poliisin kanssa asia, halutessasi selvitä onko mahdollista tehdä vastaavasti rikosilmoitus kunnianloukkauksesta tai vainoamisesta, jos näiden merkit täyttyvät.

Vierailija
4/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Vierailija
5/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielen sairauksia on vaikea mieleltään terveen ymmärtää. Jätä huomiotta, hoida poliisin kanssa asia, halutessasi selvitä onko mahdollista tehdä vastaavasti rikosilmoitus kunnianloukkauksesta tai vainoamisesta, jos näiden merkit täyttyvät.

En halua olla missään tekemisissä, joten en myöskään halua tehdä rikosilmoitusta, koska sen seurauksena joutuisin. Suomessa ei lasketa viranomaisvainoa vainoksi.

Vierailija
6/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Tietysti on väliä. Jotkut rikokset ovat tossa ajassa jo vanhentuneetkin.

Vierailija
7/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hänen käyneen terapiassa useita vuosia. Väittää että minun takiani. Terapiajakso on kestänyt yli kaksi kertaa sen mitä koko suhde edes kesti.

Vierailija
8/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin rikosten, esim. R aiskausten, vanhenemisaika on pitkä. Uhri saattaa tehdä sen esim. Seuraavista syistä:

- oman puolensa pitäminen ja traumojen käsittely

- toisten suojeleminen.

Kun useampi ilmoittaa, että kyseessä on r aiskuri tai vastaava, henkilö saa lopulta ansionsa mukaisesti, vaikkei poliisi pystyisikään todistamaan vanhaa juttua

Eksäsi mielisairaaksi leimaaminen on muuten myös rikos (kunnianloukkaus). Kannattaisi sinun siis ehkä tehdä ryhtiliike ja opetella käyttäytymään

Vierailija
9/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Ei sillä ole väliä edes tulisiko tuomiota, vaan ylipäätään se, että vuosien jälkeen hän ei pysty päästämään irti.

Vierailija
10/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin rikosten, esim. R aiskausten, vanhenemisaika on pitkä. Uhri saattaa tehdä sen esim. Seuraavista syistä:

- oman puolensa pitäminen ja traumojen käsittely

- toisten suojeleminen.

Kun useampi ilmoittaa, että kyseessä on r aiskuri tai vastaava, henkilö saa lopulta ansionsa mukaisesti, vaikkei poliisi pystyisikään todistamaan vanhaa juttua

Eksäsi mielisairaaksi leimaaminen on muuten myös rikos (kunnianloukkaus). Kannattaisi sinun siis ehkä tehdä ryhtiliike ja opetella käyttäytymään

Raìskaujset on teidän kaltaistenne ongelma. Mielisairaus on todennettavissa. Sinäkin olet mielisairas.

Vierailija
11/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesit v i t t u i l e m a a n ja exältä paloi pinna..eipä siinä muuta tarvii..

Vierailija
12/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hänen käyneen terapiassa useita vuosia. Väittää että minun takiani. Terapiajakso on kestänyt yli kaksi kertaa sen mitä koko suhde edes kesti.

Menit siis pettämään.

Vierailija
13/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesit v i t t u i l e m a a n ja exältä paloi pinna..eipä siinä muuta tarvii..

Hän se on vittuillut. Minä käskin olla ottamatta yhteyttä. Miksi pitää ottaa yhteyttä, kun ollaan erottu vuosia sitten?

Vierailija
14/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tekemistäsi rikoksista hän vasta nyt paljasti?

Vierailija
15/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Yksi lyhytkin väkivaltainen suhde voi viedä terapiaan vuosiksi, jos väkivalta on rajua tai kokonaisvaltaista, tuhoaa psyykeen tai sotkeentuu valheelliseen manipulaatioon. Itse sain vaikean cptsd:n eksästä, joka harjoitti minun pahoinpitelyni lisäksi paljon epäsuoraa väkivaltaa tuhoten elämääni ja mainettani myös verkostoissani. Suhde kesti n. Vuoden, mutta vaikutus oli niin tuhoisa, että olin lähes toimintakyvytön yli 2 vuotta ja nyt n. 4v asian jälkeen erittäin varautunut tutustumaan uusiin ihmisiin. Vanhat verkostot hän tuhosi lähes kokonaan. 

Jos ihminen on äärimmäisen paha niin kyllä hän voi saada peruuttamattoman pahaa jälkeä aikaan hyvin lyhyessäkin ajassa. Elämää rakennetaan koko elämä ja joku voi kuitenkin paskoa sen parissa kuukaudessakin, jos omaa tällaisen taipumuksen.

Eikä sitä uskoisi ennen kuin sen itse näkee. Ei kukaan tuollaisen kanssa lähde suhteeseen kuin täysin autuaan tietämättömänä, että tuollainen on mahdollista. Jos tietää, niin osaa varoa.

Vierailija
16/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

jos täällä valittaa, pitäis kyetä avaamaan juttu kokonaisuudessaan.  ties mitä se ap onkin tehnyt katkeroituneena. avaa jutun, mutta sitten salamyhkäinen. mee vaan pois, ,,,,

Vierailija
17/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menit siis pettämään.

En pettänyt. Olisiko se siis ollut mielestäsi hyvä syy olla minuun yhteydessä vuosia eron jälkeen?

Vierailija
18/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tekemistäsi rikoksista hän vasta nyt paljasti?

Ei mitään, koska en ole tehnyt rikosta. Et taida tietää että rikosilmoja voi tehdä kuka vaan, ja kenestä vaan. Nykyään niitä tehdään kiusallaan mm. erotilanteissa, ja poliisikin sen tietää.

Vierailija
19/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Ei sillä ole väliä edes tulisiko tuomiota, vaan ylipäätään se, että vuosien jälkeen hän ei pysty päästämään irti.

Traumoista palautumiseen voi mennä vuosia, jos teko on vakava.

Esimerkkinä vaikkapa r aiskauksen uhrien tukilinjalta MIESUHREISTA: he alkavat yleensä vasta käsittelemään traumaa, kun teosta on vuosikymmeniä, keskimäärin yli 20 vuotta. Jotkut tappavat itsensä.

Pahantekijä ajattelee, että pikku juttu get over it. Kiltti tosiaan saattaa traumatisoitua tai vahingoittua pysyvästi, loppuelämäkseen, vuosikymmeniksi tai vuosiksi.

Älkää tehkö niitä pahoja asioita, niin ei tule seurauksia.

Vierailija
20/52 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tätä stooria. Ap ei edes keksi mitään syytä josta rikosilmoitus olisi tehty. 0/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän