Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakisitko tähän työpaikkaan?

Vierailija
22.01.2026 |

Kyseessä yrittäjämallinen työ, eli kai vähän frachising tyyppinen tai kevytyrittäjämalli. 

Yrityksen tiedoissa lukee seuraavaa:

Taloustiedot 2024

Liikevaihto

96 000 €  -4 %

Liiketoiminnan tulos

1 000 €  -67 %

Liikevoitto-%

1 %  -2 %

Työntekijöitä

0 - 4

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ostamassa kyseisen yrityksen vai menossa töihin kyseiseen "yritykseen". Tuo on yhden ihmisen duuni, jolla voi juuri ja juuri elää, riippuu paljonko on maksanut palkkaa itselleen tuohon tulokseen nähden. Töihin tuohon ei kenenkään pidä mennä. Laske niin ett jos saat 3000€ palkkaa ja kaikkiin sivukuluin sun kulut on noin 4500€/kk, eli vuositasolla noin 50 000€.

Tarkoittaa siis sitä, että koska yrittäjä haluaa sinusta jotain voittoakin yritykselleen, niin liikevaihdon pitäisi kaksinkertaistua (96k *2) kun menet taloon. 

Kyseinen yksinkertaistettu laskenta on tietysti vastaava kaikissa yrityksissä, mutta tässä tapauksessa huippu kriittinen huomioiden nyky liikevaihdon ja taloudellisen tilanteen. Talous ei kestä lainkaan kahden henkilön pitämistä talossa.

Veikkaan että palkkaus ei olisi kk-palkka vaan provikka, jolloin yrittäjä kaataa riskin suoraan sulle.

Siis tämä yritys noilla liikevaihtotiedoilla tarjoaa käytännössä verkkokauppaa ja laskutusta, jos alan heidän kautta yrittäjäksi. ap

Vierailija
22/25 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ostamassa kyseisen yrityksen vai menossa töihin kyseiseen "yritykseen". Tuo on yhden ihmisen duuni, jolla voi juuri ja juuri elää, riippuu paljonko on maksanut palkkaa itselleen tuohon tulokseen nähden. Töihin tuohon ei kenenkään pidä mennä. Laske niin ett jos saat 3000€ palkkaa ja kaikkiin sivukuluin sun kulut on noin 4500€/kk, eli vuositasolla noin 50 000€.

Tarkoittaa siis sitä, että koska yrittäjä haluaa sinusta jotain voittoakin yritykselleen, niin liikevaihdon pitäisi kaksinkertaistua (96k *2) kun menet taloon. 

Kyseinen yksinkertaistettu laskenta on tietysti vastaava kaikissa yrityksissä, mutta tässä tapauksessa huippu kriittinen huomioiden nyky liikevaihdon ja taloudellisen tilanteen. Talous ei kestä lainkaan kahden henkilön pitämistä talossa.

Veikkaan että palkkaus ei olisi kk-palkka vaan provikka, jolloin yrittäjä kaataa riskin suoraan sulle.

"Siis tämä yritys noilla liikevaihtotiedoilla tarjoaa käytännössä verkkokauppaa ja laskutusta, jos alan heidän kautta yrittäjäksi. ap"

Niin siis tuo oli sen "emoyhtiön" koko liikevaihto, johon hakevat kevytyrittäjää tms. tekemään sen varsinaisen työn? Paljonkohan tuosta siis itse pystyisit laskuttamaan "palkkaa" itsellesi sitten, teepä sellaiset laskelmat. Jos koko liikevaihto on ollut 96k, ei siitä kyllä kovin paljoa pysty itse palkkaa laskuttamaan, kun onhan sullakin niitä kuluja kevytyrittäjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuo oli sen "emoyhtiön" koko liikevaihto, johon hakevat kevytyrittäjää tms. tekemään sen varsinaisen työn? Paljonkohan tuosta siis itse pystyisit laskuttamaan "palkkaa" itsellesi sitten, teepä sellaiset laskelmat. Jos koko liikevaihto on ollut 96k, ei siitä kyllä kovin paljoa pysty itse palkkaa laskuttamaan, kun onhan sullakin niitä kuluja kevytyrittäjänä.

Joo, näin ymmärsin, Ja jotenkin kuulostaa että minulle tulee ne kulut, tälle pääyhtiölle ei mitään muuta kuin plussaa siitä, että olisin heidän listoillaan. Mutta ei ole kokemusta tällaisesta työskentelystä, joten en osaa sanoa tarkemmin onko kannattavaa vai ei.  ap

Vierailija
24/25 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa koulutustani, mutta saattaisin hakea, jos ei mitään muuta ole, mihin hakemuksen laittaa. Olettaen siis, että työpaikkailmoituksessa on edes pieni viite siitä, että voisin kyetä hommaan.

Vierailija
25/25 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotipalvelu, määrität itse palvelut ja hinnoittelet itse itsesi, yritys käytännössä tarjoaa vain verkkokaupan ja automatisoidun maksuliikenteen ja vetää provikat välistä. ap"

Kyseessä ei siis ole työtehtävä vaan yrittäjyys. Itse haen palkkatöitä eri alalta.

Kyseisessä yrittäjyydessä pitäisi tarkoin määritellä kotipalvelun rajat. Yrittäjällä on aina selonottovelvollisuus ja moni onkin saanut karvaasti kokea, mitä se käytännössä tarkoittaa, 

Jos kevytyrittäjäksi ryhtyy se kannatta tehdä itsenäisesti, ilman kolmatta tahoa ja perehtyä tarkoin niihin lakeihin, mitkä kulloinkin tehtävään liittyvät. Toimintaa ei tule milloinkaan aloittaa ilman asianmukaisia vakuutuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan