Ylimieliset työyhteisön jäsenet
Työskentelen jo monetta vuotta työyhteisössä, jossa on paljon ihmisiä töissä (n. 100).
Mulla on vahva tunne, että musta puhutaan pahaa. Semmonen "nurkissa juoruillaan". Työyhteissä on yksi tiimi, joka luulee olevansa koko työyhteisön napa ja terävin kärki. Todellisuudessa eivät ole vaan ihan yhtä tärkeä osa palapeliä kuin muutkin tiimit.
Otin linjan, kun kuljen käytävillä, että hymyilen ja tervehdin jokaista. Tämän kyseisen tiimin muutama henkilö ei tervehdi takaisin. Osa tervehti aiemmin. Nyt tässä parin viikon aikana olen pannut merkille, että myös nämä aiemmin minua takaisin tervehtineet eivät tervehti enää. Jotain on siis tapahtunut.
Miten käsitellä tällaista asiaa, että jotkut ovat niin ylimielisiä, luulevat olevansa jotenkin parempia, eivätkä tervehdi takaisin? Ja mitenhän saisin selville, mistä kiikastaa? Tämä tunne, että selän takana juoruillaan, on ollut minulla jo useamman vuoden.
Ärsyttää tämä tilanne tosi paljon, koska en koe tehneeni mitään väärin heitä kohtaan.
Elä ja hengitä, just omaan tahtiisi.
Hoidat työsi hyvin ja annat olla inhottavien ihmisten täysin omissaan, älä tuhlaa sekunttiakaan ihanaa elämääsi heihin.
Tervehdi vaan iloisesti, se on heidän ongelma jos eivät moikkaa.