Arvotamme ihmisiä sen mukaan käyvätkö he töissä vai ei
Kommentit (24)
Niin ihminen on tulo/menoerä nykyisessä yhteiskunnassa. Siitähän tälläkin palstalla jauhetaan.
En mä tiedä kuka käy töissä ja kuka ei.
Kun jäin vanhuuseläkkeelle, tunsin itseni turhaksi. Edelleenkin ajattelen olevani yhteskunnalle jo hyödytön.
Millä sitten - sydämen hyvyydenkö? Mutta emme ole Disney-sadussa.
halveksituimpia pummeja ovat tuillaelävät vuokralla-asuvat yh:t
Vierailija kirjoitti:
Kun jäin vanhuuseläkkeelle, tunsin itseni turhaksi. Edelleenkin ajattelen olevani yhteskunnalle jo hyödytön.
Minä en ajattele olevani hyödytön. Jäin vuosi sitten eläkkeelle ja olen eläkkeeni ansainnut, vaikka useat täällä toisin väittävät.
Niin. Vielä pari kk sitten minäkin olin parempien sakissa eli työssäkäyvä kunnon ihminen. Sitten loppui määräaikainen sopimus ja nyt elämänhallintaongelmaisten surkimus loisten ja laiskureiden kanssa sohvan pohjalla työttömänä. Pari kuukauden päästä olen sitten taas kunnollinen ihminen, kun pääsen töihin pikkuiseksi pätkäksi. Sitten taas lusmulaariin.
Vähän jakomielitautista muutaman kuukauden välein muuttua kunnollisesta kelvottomaksi ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Vielä pari kk sitten minäkin olin parempien sakissa eli työssäkäyvä kunnon ihminen. Sitten loppui määräaikainen sopimus ja nyt elämänhallintaongelmaisten surkimus loisten ja laiskureiden kanssa sohvan pohjalla työttömänä. Pari kuukauden päästä olen sitten taas kunnollinen ihminen, kun pääsen töihin pikkuiseksi pätkäksi. Sitten taas lusmulaariin.
Vähän jakomielitautista muutaman kuukauden välein muuttua kunnollisesta kelvottomaksi ja takaisin.
Vtut
Näinhän se asia on, valitettavasti.
Tanpereen "empatiataulusta" voi ottaa mallia "Ihmisarvotaululle".
Erona että
[Mahdollisesti tarvitsee...] ------------------- [Todennäköisesti ei tarvitse...]
korvataan:
[Ei juurikaan minkään arvoinen ihmisenä] ----------- [Mahdollisesti hyödyllinen ihminen]
Pakko jankkaa työtön työtön öööööööööh auttakaa olen autistivammainen persu
Menen töihin sitten, kun kaikki boomerit on eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
halveksituimpia pummeja ovat tuillaelävät vuokralla-asuvat yh:t
Jotka ei välttämättä edes ole yh, Suomen suurimmat huijarit.
Vierailija kirjoitti:
Millä sitten - sydämen hyvyydenkö? Mutta emme ole Disney-sadussa.
Myötäelämisen taito.
Vierailija kirjoitti:
Menen töihin sitten, kun kaikki boomerit on eläkkeellä.
Voitaishan me olla eläkkeelläkin nyt jo mutta kun sannukka huusi meille "menkää töihin boomerit" ja vei eläkeputken ja otti aktiivi2 käyttöön niin nyt on sitten vaan oltava töissä.
Köyhät käy töissä.