Joudun ehkä kaihileikkaukseen. Oletko ollut?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mutta Äiti oli. Suosittelee. Toki ei molempia silmiä samaan aikaan kun niitä virheitä joskus vaan sattuu.
Molemmat silmät leikattiin yhtäaikaa keskussairaalassa ja hyvin meni. Yksityisellä en olisi uskaltanut antaa leikata molempia.
Mulla meni pieleen. Muka arvostettu kirurgi. Menen nyt tuplalinssileikkaukseen. Tupla hinta ja tupla riski. Jos olisi tosiaan leikattu silmä kerrallaan, niin olisi säästytty tältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole mutta Äiti oli. Suosittelee. Toki ei molempia silmiä samaan aikaan kun niitä virheitä joskus vaan sattuu.
Sen verran epämiellyttävä toimenpide että parempi leikata molemmat samalla kertaa. Pelotti. Syystäkin.
Joo ei. Meni moni asia pieleen. Mm. leikkaussalista puuttui välineitä. Silmälasit määritti -0,5 diopteria väärin.
Olen ollut yli 10 vuotta sitten ja näen sekä elän kuitenkin vieläkin!
Mitekähän käy, jos simissä todetaan kaihi ja lääräri suosittelee leikkausta, mutta asiakas ei menekään leikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat silmät leikattiin yhtäaikaa keskussairaalassa ja hyvin meni. Yksityisellä en olisi uskaltanut antaa leikata molempia.
Mulla meni pieleen. Muka arvostettu kirurgi. Menen nyt tuplalinssileikkaukseen. Tupla hinta ja tupla riski. Jos olisi tosiaan leikattu silmä kerrallaan, niin olisi säästytty tältä.
Kirurgi kehtasi puolustaa leikkaustulosta sillä, että olen paljon kotiympäristössä, siksi miinusta -1,5. Joo en ole! Olen 45 -vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Pelottava ajatus. Saakohan siellä jotakin rauhoittavaa? Siinä pitää olla hereillä ja silmää kaivetaan. 😬
Saa. Laittavat kanyylin ranteeseen valmiiksi. Leikkauksen aikana pitää olla liikkumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mitekähän käy, jos simissä todetaan kaihi ja lääräri suosittelee leikkausta, mutta asiakas ei menekään leikkaukseen.
Sitten asiakas menettää näkönsä.
Vierailija kirjoitti:
Sokeutuu. Mutta ei kannata mennä ihan heti, kun todetaan. Jos ei ole oireitakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut mutta tiedän että sitä ei kannata pelätä. Puudutus on niin tehokas että yllätyt miten hienosti se menikään.
Puudutus meni sentään hyvin. Ei ollut kipua leikkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirurgi kehtasi puolustaa leikkaustulosta sillä, että olen paljon kotiympäristössä, siksi miinusta -1,5. Joo en ole! Olen 45 -vuotias.
Mikä kirurgi on määrittämään, missä ympäristössä elän! Ni!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän pitkät jonot julkisella puolella?
Helsingissä puoli vuotta, mutta jos potilas on työelämässä, pääsee nopeammin. Minä viruin jonossa vähän yli kuukauden ilman että mitään tapahtui, mutta aina kun soitin Silmäklinikalle, tutkimus- tai vastaanottoaika järjestyi seuraavaksi päiväksi, ja kun valitin etten enää selviä töistäni, sain leikkausajan parin päivän päähän.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut mutta tiedän että sitä ei kannata pelätä. Puudutus on niin tehokas että yllätyt miten hienosti se menikään.
Mistä sinä tiedät kun et ole itse ollut? Leikkausta saa ja pitääkin aina pelätä. Älä vähättele toisten huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeutuu. Mutta ei kannata mennä ihan heti, kun todetaan. Jos ei ole oireitakaan.
Nykyään ei enää suositella ns. kaihin kypsyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50v nainen. Vuosi sitten minulta leikattiin kaihi julkisella ja kyllä- molemmista silmistä yhtäaikaisesti. Kaihileikkaus on rutiinia nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät kun et ole itse ollut? Leikkausta saa ja pitääkin aina pelätä. Älä vähättele toisten huolta.
En nää nyt lähelle enkä kauas. Joten siinä mielessä epäonnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kirurgi suositteli leikkausta heti, kun löysi kaihinalun. Vaikkei ollut oireita. Heillä oli joku tosi vanha mittauskone, piti sillä äkkiä saada mittaukset. Jos kuulemma ei saa enää tuloksia. Menin tästä kuuden vuoden päästä leikkaukseen. Kaihi oli pysynyt ihan samana. Puhdasta rahastusta. Kaihileikkaukset on hyvä bisnes.
Äitini oli,kyllähän se siitä selvisi eikä ainakaan minulle kauhistellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kirurgi suositteli leikkausta heti, kun löysi kaihinalun. Vaikkei ollut oireita. Heillä oli joku tosi vanha mittauskone, piti sillä äkkiä saada mittaukset. Jos kuulemma ei saa enää tuloksia. Menin tästä kuuden vuoden päästä leikkaukseen. Kaihi oli pysynyt ihan samana. Puhdasta rahastusta. Kaihileikkaukset on hyvä bisnes.
Minulla oli riskisilmät vanhan prk-leikkauksen takia. Sekin unohtui, kun nopeasti varattiin kahden silmän leikkausaikaa. Kätevää. Saahan kahdesta silmästä paremman tuoton.
Vierailija kirjoitti:
Pelottava ajatus. Saakohan siellä jotakin rauhoittavaa? Siinä pitää olla hereillä ja silmää kaivetaan. 😬
Hei vähän tolkkua nyt. Ei siinä silmää millään kaivella. Homma hoituu laserilla.