Tuntipalkka 11,34 - lähtisitkö tehdastyöhön?
Työtä luvataan samassa ilmoituksessa kahdeksi kuukaudeksi, mutta tarkemmin lukiessa muutaman päivän yli yhdeksi kuukaudeksi. Vuokrafirma.
Hohhoijaa.
Kommentit (88)
Lähtisin kun olen nyt kaksi kuukautta etsinyt töitä enkä ole edes haastatteluihin päässyt. Muutamassa vuokrafirmassa olen käynyt esittäytymässä eikä sieltäkään ole mitään saanut. Minulla kaupan- ja siivousalan koulutukset. Edes siivoustyötä en ole saanut. Viimeisimmässä työssä palkka oli reilu 14e tunti mutta tällä hetkellä kelpaisi kaikenlaiset työt.
täh... piti oikein aloitus vuosi tarkastaa. Meillä oli tuollainen palkka apupojilla 1990 luvun loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuukausi vuokrafirmassa riistopalkalla siinä toivossa että sinut vakinaistetaan ja saat parempaa palkkaa. Sitten kun niin ei käy, vaan sinulle tarjotaan hommaan jatkoa samalla riistopalkalla (tai tunteja jopa vähennetään), jolla et tule toimeen. saat karenssin jos et enää halua/=voi jatkaa.
Ei kannata edes hakea. Kerjäät vaikeuksia.
Mutta vuorkatyöfirman kautta tekeminen on siinä mielessä parempi työntekijällekin, että jos työ on perseestä ja pomo on perseestä ja palkka varsinkin perseestä, niin ei tarvitse enää mennä ollenkaan töihin sen jälkeen kun sopimus loppuu.
Ja TE Keskus haluaa selvityksen miksi työ päättyi.
Itse otettuna tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää suostuko vuokratyöpaikkoihin. Vaatikaa että palkataan tehtaan omille kirjoille. Hakekaa tehtaiden omien sivujen kautta avoimilla hakemuksilla.
Näitä vuokrariistofirmoja täytyy boikotoida.
Siinä on vaan se ongelma että 90% teollisuuden työpaikoista on vuokratyöpaikkoja. Toki aina kannattaa yrittää laittaa avoin hakemus yritykseen. Jos hyvä tuuri käy niin palkkaavat omille kirjoille. Mutta yleensä vastataan että laita hakemus vuokrafirman kautta.
20 vuotta painanut. Aluksi tuntipalkka oli jotain 9e nykyään reilu 12e.
Monesti ihan turha vaatia heti asiakasfirman työntekijäksi. Se on vaan nykyaikana niin että moni palkkaa aluksi vuokrafirman kautta. Osa sitten myöhemmin ottaa omille kirjoille tai sitten ei ota. Itse olin 6kk vuokrafirman kautta kunnes pääsin talon kirjoille. Valitettavasti työt loppui 2 vuoden päästä kun siirsivät tuotannon ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan Tehtaan Tessissä on noin pieni palkka.
T: Ay Jäärä.
Elintarvikealan ainakin.
Tämä on ihan teollisuustyötä. Olen luullut että palkka on pikkasen eri tasolla.
TES kertoo kyllä totuuden. Pajalla paska palkka
Vierailija kirjoitti:
En ikinä menisi enää vuokrafirman kautta töihin.
Tehtaan omaa kautta palkka on lähes aina parempi.
Edellisessä työpaikassa tehtaassa olin vuokrafirman kautta ja palkka oli palkkaluokka 1 mukaan 11.05€/h. Vaikka työkokemuksen perusteella palkkaluokka olisi kuulunut olla 2 ja palkka tällöin 12e/h. Lisäksi alan perustutkinnon suorittaneena olisi kuulunut olla 2€/h koulutuslisä palkkaan. Vuokrafirmat polkee oikeuksia.
Nykytyössä tehtaan omilla kirjoilla kaikki maksetaan oikein. Lisäksi maksetaan tes päälle tuontantopalkkio, jonka suuruus riippuu tuotantomääristä.
Ei ainakaan teknologia tessissä ole mitään tutkinto lisää, ennen oli kemian teollisuudessa mutta en tiedä onko enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikealan ainakin.
Elintarviketeollisuuden TES palkkataulukko
Palkka- Pääkaupunkiseutu* Muut
ryhmä senttiä/h senttiä/h
1. *1216, 1158
2. *1263, 1203
3. *1311, 1249
4 *1363, 1298
5 *1405, 1338
6 *1465, 1395
Iltavuorolisä 209 senttiä.
Yövuorolisä 419 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikealan ainakin.
1. *1216, 1158
2. *1263, 1203
3. *1311, 1249
4 *1363, 1298
5 *1405, 1338
6 *1465, 1395
Yövuorolisä 419 senttiä.
Elintarvike,- muovi ja lääketeollisuudessa huonoimmat palkat teollisuuden aloista.
Vuokratyö on paskaa. Ei etuja tai mitään oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikealan ainakin.
1. *1216, 1158
2. *1263, 1203
3. *1311, 1249
4 *1363, 1298
5 *1405, 1338
6 *1465, 1395
Yövuorolisä 419 senttiä.
Tuollaisella palkalla eletään kädestä suuhun. Kyllä saisi alan ammattiliittokin hävetä neuvottelutaitojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintarvikealan ainakin.
1. *1216, 1158
2. *1263, 1203
3. *1311, 1249
4 *1363, 1298
5 *1405, 1338
6 *1465, 1395
Yövuorolisä 419 senttiä.
Tuollaisella palkalla eletään kädestä suuhun. Kyllä saisi alan ammattiliittokin hävetä neuvottelutaitojaan.
Ei niitä kiinnosta. Kuitenkin alan ammattiliiton (SEL) johdossa tienatiin 300 000e vuodessa.
Kaikki työkokemusta on hyödyksi. Menisin.
Jos olisin työtön niin menisin joo mutta hoitaisin ne työt helvetin laiskasti ja olisin sairaslomalla puolet ajasta. Tuolla palkalla en sitä pidemmälle venyisi
Lähtisin. Työterveyshuolto,eläke kertyy ,palkallinen kesäloma. Työvaatteet ja kengät firmalta. Jos vielä hyvinvointi seteleitä,kuntosali ja uinti ok.
Näin yksin yrittäjänä ei paljon etuja löydy. Maksuja kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää suostuko vuokratyöpaikkoihin. Vaatikaa että palkataan tehtaan omille kirjoille. Hakekaa tehtaiden omien sivujen kautta avoimilla hakemuksilla.
Eivät ota sitä kautta, turha kuvitella. Tehtaat hakee kiireeseen ja lomia varten työntekijöitä.