Tuntipalkka 11,34 - lähtisitkö tehdastyöhön?
Työtä luvataan samassa ilmoituksessa kahdeksi kuukaudeksi, mutta tarkemmin lukiessa muutaman päivän yli yhdeksi kuukaudeksi. Vuokrafirma.
Hohhoijaa.
Kommentit (86)
Kuukauden voisin, mutta en pidempään. Parhaimmillaan poikii lisää parempipalkkaisia hommia muualta. Itse tällä hetkellä teen määräaikaisia pätkiä siellä sun täällä, tuntipalkat olleet ~12-14,50e.
En koska saan parempaa "palkkaa" kun olen kotona
Minä lähdin aikoinaan kahdeksi kuukaudeksi töihin, sillä reissulla meni 44 vuotta.
Menisin, jos ei olisi muuta hommaa tarjolla, enkä saisi ansiosidonnaisella parempaa tuloa. Siinä olisi kuitenkin reilu kuukausi aikaa näyttää, mitä osaa. Saisi samalla työkokemusta lisää.
Sunnuntaista saisi kuitenkin tuplapalkan, joka nostaisi edes vähän ansiotasoa.
Vierailija kirjoitti:
Ai saat vai ? Jännä ettei kaikki saa, kun lähtisivät tuohonkin
Vierailija kirjoitti:
Ai, mulla tolla periaatteella tuntipalkka kotona "loisimisesta" olisi 1,5e/h.
Laskeskelin, että jos palkanmaksu on 7,5h per päivä, niin 5 päivän työviikolla se tekisi 1701 euroa ilman lisiä. On surkea liksa, jolla ei ainakaan Helsingissä pärjäisi ilman yhteiskunnan maksamia tukia siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä ja Suomi maksaa
Vierailija kirjoitti:
Laskeskelin, että jos palkanmaksu on 7,5h per päivä, niin 5 päivän työviikolla se tekisi 1701 euroa ilman lisiä. On surkea liksa, jolla ei ainakaan Helsingissä pärjäisi ilman yhteiskunnan maksamia tukia siihen päälle.
Mutta ajattele, ihan normi palkka melkein missä tahansa muualla suorittavassa työssä, joka vie kaikki mehut. Tosin työtä on yleensä 40h/vko.
Työantajalle maksat 45e tunti.
Vuokrafirma ottaa välistä 34e tunti.
Sinulle maksetaan 11e tunti.
Älkää suostuko. 4 kk voi tehdä ja sen jälkeen palkan noustava. Tai sitten joka tunti pitkä tauko. Jos suostut, se tekee muille saman.
No en kyllä lähtisi. Oma tuntipalkkani on 26,9 euroa tunnilta nykyisin, joten ei kiitos. Mulla on myös täysi autonomia työhöni ja voin ihan itse määritellä missä ja milloin teen työni. Pääasia on, että työt tulee tehtyä hyvin.
Kun mä aloitin kaupassa, mun tuntipalkka oli 11,20e. Se oli kolmannen vuoden työntekijän palkka. Menin töihin. Nyt, 7v myöhemmin mulla on niin iso palkka kuin se voi olla ilman esimiesvastuita. 14,57e/h. Edelleen käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis bruttona. Vähennysten jälkeen n. 1450€ kuussa. Työmatkakulujen jälkeen helposti +/- nolla verrattuna kotona loisimiseen... On kyllä hieno tämä Suomen palkkataso.
Aloitin 11,13€/t ja lopetin 20.30€/t eikä mennyt kuin kahdeksan vuotta. Sain myös paljon ystäviä ja hiukan eläkekertymää. Lisäksi saatoin kulkea pää pystyssä minne meninkin.
Aika surkea liksa, pakko myöntää. Eihän tuosta jää verojen jälkeen yhtään mitään edes käteen.
No jos ei ole oman alan töitä tai en ole opiskellut mitään ammattia, niin totta kai menisin. Voi käydä tuuri ja saa sitten vaikka vakipaikan ja pikkuhiljaa siellä sitten osoittaa esim. että on hyvä työntekijä, isossa talossa voi tulla sisäisiä paikkoja, koulutuksia yms. joiden avulla voisi päästä paremmille palkoille. Jos istuu tuonkin ajan kotona, niin ei ole tuotakaan toivoa.