Tuntipalkka 11,34 - lähtisitkö tehdastyöhön?
Työtä luvataan samassa ilmoituksessa kahdeksi kuukaudeksi, mutta tarkemmin lukiessa muutaman päivän yli yhdeksi kuukaudeksi. Vuokrafirma.
Hohhoijaa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan Tehtaan Tessissä on noin pieni palkka.
T: Ay Jäärä.
Elintarvikealan ainakin.
Tämä on ihan teollisuustyötä. Olen luullut että palkka on pikkasen eri tasolla.
Joo, kuukausi vuokrafirmassa riistopalkalla siinä toivossa että sinut vakinaistetaan ja saat parempaa palkkaa. Sitten kun niin ei käy, vaan sinulle tarjotaan hommaan jatkoa samalla riistopalkalla (tai tunteja jopa vähennetään), jolla et tule toimeen. saat karenssin jos et enää halua/=voi jatkaa.
Ei kannata edes hakea. Kerjäät vaikeuksia.
Tuolla olisi tullut 6 vuotta sitten jotenkuten toimeen sinkkuna mutta ei enää. Toi ei kerta kaikkiaan riitä edes ykdin asuvalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla olisi tullut 6 vuotta sitten jotenkuten toimeen sinkkuna mutta ei enää. Toi ei kerta kaikkiaan riitä edes ykdin asuvalle.
näillä hinnoilla ja tuo palkka, eihän tuolla palkalla edes elä?
jos on vuokrafirman kautta niin muista että vuokrafirman konsultti Tärkeä henkilö tienaa sitten vähän enemmän kun sinut myydään orjaksi
Vierailija kirjoitti:
Työantajalle maksat 45e tunti.
Vuokrafirma ottaa välistä 34e tunti.
Sinulle maksetaan 11e tunti.
Tuo on ihan normaali palkka tehtaassa, kokoojan hommissa. Olen aina ihmetellyt mistä tulee kuvitelma että tehtaissa on hyvät palkat ? Terveisin entinen tehdas työntekijä
Tuolla liksalla en tekisi yhtään mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea liksa, pakko myöntää. Eihän tuosta jää verojen jälkeen yhtään mitään edes käteen.
Ja mieti jo pelkät työmatkakustannukset siihen.
Mää työttömänä teen osa-aikatyötä 11 euron tuntipalkalla mutta verottaja nappasee siitä 50 % veroa. Hallituken mukaan se työllistää;) Mää oon varmaan ainoo joka tekee töitä Suomessa 5.50 euron tuntipalkalla?;)
Vierailija kirjoitti:
Meitä on kolme...
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden voisin, mutta en pidempään. Parhaimmillaan poikii lisää parempipalkkaisia hommia muualta. Itse tällä hetkellä teen määräaikaisia pätkiä siellä sun täällä, tuntipalkat olleet ~12-14,50e.
Eipä kuulosta siltä, että sinäkään olet saanut parempipalkkaisia, vaikka kuin heilut sinne ja tänne töitä tekemässä.
Lähes kaikki ne väitteet, että saatparempia hommia kun vaan tekee jotain muuta ovat naiiveja. Ap:n mainitsemassa tehtaassakin lienee jo monia hyviä työntekijöitä. Miksei ne paremmat hommat kuulu heille ensin? Miksi juuri ap:n pitäisi saada ne jonkun vakityöntekijän nenän edestä?
Vierailija kirjoitti:
Laskeskelin, että jos palkanmaksu on 7,5h per päivä, niin 5 päivän työviikolla se tekisi 1701 euroa ilman lisiä. On surkea liksa, jolla ei ainakaan Helsingissä pärjäisi ilman yhteiskunnan maksamia tukia siihen päälle.
Menopuolesta löytyy kyllä trimmattavaa ja paljon jos ei 1700e/kk riitä. Vaikka olisi kuinka Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkea liksa, pakko myöntää. Eihän tuosta jää verojen jälkeen yhtään mitään edes käteen.
Eihän tuosta mene juuri mitään veroja. Veroprosentti on joku 5%.
11,5% minulla tuolla palkalla. Palautuksia tulee noin parikymppiä vähennysten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kuukausi vuokrafirmassa riistopalkalla siinä toivossa että sinut vakinaistetaan ja saat parempaa palkkaa. Sitten kun niin ei käy, vaan sinulle tarjotaan hommaan jatkoa samalla riistopalkalla (tai tunteja jopa vähennetään), jolla et tule toimeen. saat karenssin jos et enää halua/=voi jatkaa.
Mutta vuorkatyöfirman kautta tekeminen on siinä mielessä parempi työntekijällekin, että jos työ on perseestä ja pomo on perseestä ja palkka varsinkin perseestä, niin ei tarvitse enää mennä ollenkaan töihin sen jälkeen kun sopimus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden voisin, mutta en pidempään. Parhaimmillaan poikii lisää parempipalkkaisia hommia muualta. Itse tällä hetkellä teen määräaikaisia pätkiä siellä sun täällä, tuntipalkat olleet ~12-14,50e.
Eipä kuulosta siltä, että sinäkään olet saanut parempipalkkaisia, vaikka kuin heilut sinne ja tänne töitä tekemässä.
Lähes kaikki ne väitteet, että saatparempia hommia kun vaan tekee jotain muuta ovat naiiveja. Ap:n mainitsemassa tehtaassakin lienee jo monia hyviä työntekijöitä. Miksei ne paremmat hommat kuulu heille ensin? Miksi juuri ap:n pitäisi saada ne jonkun vakityöntekijän nenän edestä?
Minä kirjoitinkin, että parhaimmillaan. Kun on tehnyt vuosia töitä 10-11e tuntipalkalla, niin kyllä se 12-14,50e tuntuu aika lottovoitolle.
No eipä tuossa jää mitään jos kuukauden vaan on, sit takaisin tuille ja sunhan pitää sillä palkalla elää monta kuukautta.
Tietenkin menisin jos olisin työtön. Kuukauden pesti voi poikia lisää hommia ja näyttää paremmalta uutta hakiessa, että on ollut yritystä.
Ja onhan se ihan eri levelin juttu olla töissä kuin työtön. Voi ainakin sen aikaa kulkea rinta rottingilla.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin
kelarotta
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin menisin jos olisin työtön. Kuukauden pesti voi poikia lisää hommia ja näyttää paremmalta uutta hakiessa, että on ollut yritystä.
Ja onhan se ihan eri levelin juttu olla töissä kuin työtön. Voi ainakin sen aikaa kulkea rinta rottingilla.
Tuntuu että tämä on vähän myytti, itse tehnyt pätkähommia ja aina jotain näperrellyt työttömänä, eipä merkitystä ole juurikaan ollut.
En ikinä menisi enää vuokrafirman kautta töihin.
Tehtaan omaa kautta palkka on lähes aina parempi.
Edellisessä työpaikassa tehtaassa olin vuokrafirman kautta ja palkka oli palkkaluokka 1 mukaan 11.05€/h. Vaikka työkokemuksen perusteella palkkaluokka olisi kuulunut olla 2 ja palkka tällöin 12e/h. Lisäksi alan perustutkinnon suorittaneena olisi kuulunut olla 2€/h koulutuslisä palkkaan. Vuokrafirmat polkee oikeuksia.
Nykytyössä tehtaan omilla kirjoilla kaikki maksetaan oikein. Lisäksi maksetaan tes päälle tuontantopalkkio, jonka suuruus riippuu tuotantomääristä.
Ja mieti jo pelkät työmatkakustannukset siihen.