Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vanhus kotiutuu sairaalasta hissittömän talon kotiinsa, niin miten hän käytönnössä sinne menee?

Vierailija
21.01.2026 |

Jos vaikka on pyörätuolissa tai käyttää rollaattoria, eikä selviydy portaista.

Kantaako taksikuski vai miten tämmöiset hoidetaan?

Kommentit (44)

41/44 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa baaritaksi

Baaritaksi kuulostaa kivalta. Saakohan sellaisessa tilattua vaikka sinisen enkelin drinksuksi? Taisit kuitenkin tarkoittaa paaritaksia? Joissain tapauksissa sairaalasta voidaan toimittaa kotiin myös ambulanssilla, jos taksilla ei ole mahdollisuutta kuljettaa. Aikoinaan mun tytär tuli selkäleikkauksen jälkeen kotiin just näin, koska ei saanut vielä istuakaan. Eli lanssilla tuli, lanssikuskit kantoi paareilla suoraan tytön huoneeseen ja nostivat siitä omaan sänkyynsä. Myös mun äitini pari vuotta sitten tuli lanssilla sairaalasta kotiin, koska ei pystynyt kävelemäänkään ja pihassa on portaat, josta ei olisi päässyt pyörätuolissakaan. 

Vierailija
42/44 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sairaalassa ole syytä keskustella sosiaalityöntekijän kanssa  .

Ongelmana tässä nykymenossa on se, että tuollaista ei tarjota sairaalassa, vaan mummon itsensä ja jos hänellä ei ole omaisia jotka hoitavat hänen asioitaan ja älyä pyytää asioita vielä oikeilla termeillä. Jokaisen pitää siis suorittaa sairaalahoidon ja terveydenalan lyhyt tutkinto termeineen, jotta saat ketään liikkeelle.

Sairaaloissa on sosiaalityöntekijä.  Käyvät pyytämättäkin vanhusten luona kartoittamassa, esim 93 -vuotiaan sukulaisen joka oli pyörtyilemisen takia.  Painosti ottamaan rollaattorin. Ja otti yhteyttä paikalliseen vanhushoitoon mutta kuolema tuli ennen heidän toimiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin 56v ensimmäisen kerroksen maan tasalla olevaan portaattomaan asuntoon. Voi asioita tehdä jo etukäteenkin, eikä vasta kun on 83v ja kotiutuu pyörätuolissa sairaalasta. 

Itse taidan ennemminkin tehdä kuten omat nyt 80 v vanhempani, nautitaan elämästä täysillä niin kauan kuin kunto kestää, kyllä niihin palveluiden lähellä oleviin maatason asuntoihin ehtii sitten, kun oikeasti kunto ei kestä mieleistä asumista. Vielä toistaiseksi elävät saaristossa, jonne muuttivat muutama vuosi eläkkeelle pääsyn jälkeen.

Mietin samaa, siinähän vanhenee ennen aikojaan jos alkaa jo 50v. elämään kuin vanhuseläkeläinen

Vierailija
44/44 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksikuski saattaa kerrostalon rapun ulko-ovelle, siihen päättyvät vastuu ja palvelut.

Itse ajoin 10 vuotta taksia ja kyllä minä autoin tarvittaessa sisälle asti. Joo, toki tuommonen pikkunen maalaiskaupunkin, jossa ei ollut kuin muutama kerrostalo. 

Joka ainoan juoponkin perään katoin aina sen verran, että pääsi ovesta sisälle, varsinkin talvella.  Jopa sen ainoan, joka minuun kävi käsiksi, vein kotiin kun en voinut sitä -25 asteen pakkaseenkaan jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän