Onko sulla kotona kaaospesäkkeitä?
Itselläni ei ole mitään tuollaisia vaan kaikki tavarat on järjestyksessä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muuttolaatikoita ja jätesäkkejä,
mutta > siistissä rivissä siivotussa asunnossa.
Ei voi teleportaatiolla omaisuuttaan toiseen kaupunkiin siirtää, ne on yhä näin 2030-lukua lähestyttäessäkin pakattava, voitteko kuvitella..
Odotan kuin kuuta nousevaa sitä, että pääsen viimein juurtumaan, pois näkemättä/ lennossa vuokratusta tilapäiskodista;
laittamaan uuden kotini tip top kaikilta osin - toimivaksi ja esteettiseksi
keitaaksi. Kaikki hohtaa uutuudenkiiltävänä ja raikkaana.. ja kokonaisuus hivelee silmää.
x
Mä pääsin viime kesänä pois näkemättä vuokratusta kämpästä. Edelleen ihanaa tulla kotiin, eikä johonkin tilapäisasuntoon.
"Se olisikin paras ratkaisu, mutta valitettavasti teinin huoneeseen ei mahdu kunnollista kaappia. 2 seinää on vinoa kattoa, joka alkaa noin puolen metrin korkeudesta, joten päätyseinätkin ovat vain osittain täyskorkeita, ja toisella niistä on ikkuna ja toisella ovi."
Samanlaisiin huoneisiin hommattiin teineille Ikeasta laatikostot vaatteille. Oli hyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Myyn Vintedissä ja aina on kasoja myyntiin menevää tavaraa kuvaamista, hinnoittelua tai silittämistä odottamassa. Yritän sulloa vaatteita kaappeihin, mutta kaappitila on aika kortilla. Pahvilaatikoita on kasoissa tyhjässä makuuhuoneessa, silityslauta esillä aina, samoin paketointitarvikkeet. Mutta muuten tavarani ovat omilla paikoillaan.
Miksi ne Vintedin vaatteet ei ole makuuhuoneen pahvilaatikoissa?
Koska säilytän ne silityksen jälkeen mieluiten henkareissa. On sitä paitsi helpompaa, kun laatikot ovat tyhjiä, ettei tarvitse vaatteita siirrellä sopivaa laatikkoa etsiessä. Tilaahan mulla siis on ja asun yksin mutta sitähän tässä ei kysytty.
Pitäisi ottaa paperia vähän roskiin hyllyistä. Turhaa paperia tullut postissa, muistio tai joku ohje. Samoin turhat kirjat pois. Pitää selata vaan läpi muutama.
Ei. Kaikelle on oma paikkansa, eikä mulla ole liikaa tavaraa. Olen kasvanut kaaoksessa, niin nyt koen rauhaa kodissa, jossa ei tarvitse ajatella edes sitä, että jos jonkun kaapin avaisi, niin siellä olisi jotain epäjärjestyksessä.
Juuri sisustin siivouskomeronkin.
Yksin tietenkin helppo pitää näin, kun ei ole lapsia tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kaikelle on oma paikkansa, eikä mulla ole liikaa tavaraa. Olen kasvanut kaaoksessa, niin nyt koen rauhaa kodissa, jossa ei tarvitse ajatella edes sitä, että jos jonkun kaapin avaisi, niin siellä olisi jotain epäjärjestyksessä.
Juuri sisustin siivouskomeronkin.
Yksin tietenkin helppo pitää näin, kun ei ole lapsia tms.
Ja lisään sen, että mulle 'paljon kaappitilaa' on jonkinlainen kammotus. Joku kammo sieltä lapsuudenkodista jäänyt kun kaapit ja laatikot on olleet täynnä sekalaista tavaraa. Ne menee kaikki pois, kun vanhemmista aika jättää. En halua yhtäkään hapettunutta perinnelusikkaa tai isomummon lakanoita.
Ei ole. Rakastan siistiä kotiani.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Inhoan epäsiisteyttä ja sitä, että tavaroita on siellä sun täällä. Tykkään selkeistä linjoista, ja siksi esim. keittiön pöydällä ja tasoilla meillä on vain hedelmäkori, kukkakimppu, pari kynttilää ja lieden vieressä mittojen mukaan tehdyt kauniit puiset pannualuset. Kahvikoneet, leivänpaahdin, leikkuulauta jne ovat aamiaiskaapissa, poissa näkyvistä.
Siisteydessä auttaa huomattavasti sääntö: tuo tullessasi, vie mennessäsi. Ja vaatteet on aina kaapeissa eikä missään tuolien selkänojilla.
Puhe oli KAAOSPESÄKKEISTÄ! Ei siisteysneuroosista.
On. Tietty olisi kiva ettei olisi, mutta olemme luonteeltamme vähän tällaisia että muut asiat menevät usein edelle. Ei se ole mikään maailmanloppu että niitä on. Vttumaista on vain jos äiti huomauttelee niistä, hänellä kun niitä ei ole.
Ei ole. Opin lapsuudenkodissani paikka kaikelle ja kaikki paikalleen. Sen olen opettanut myös omille lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Autotalli. Mutta mua on kielletty tekemästä sille mitään, kun se on miehen mielestä "järjestyksessä". Toki hän ei siitä omasta "järjestyksestään" mitään ikinä löydä, mutta sehän ei sit ole mun ongelmani. Mun kamoja siellä ei edes ole. Harmittaa vaan, kun jos se oikeasti järjestelisi, sinne saisi mm auton mahtumaan öiksi.
Ette saa autoa talliin koska talli on niin täynnä romua? 😂 Hitto että jotkut on saamattomia
Se olisikin paras ratkaisu, mutta valitettavasti teinin huoneeseen ei mahdu kunnollista kaappia. 2 seinää on vinoa kattoa, joka alkaa noin puolen metrin korkeudesta, joten päätyseinätkin ovat vain osittain täyskorkeita, ja toisella niistä on ikkuna ja toisella ovi.