Koti koiralle 2026
Tuleeko muille kyyneleet silmiin? Koirathan kiintyy vahvasti ihmiseensä ja sitten tuolla joutuvat noin vain lähtemään uuden ihmisen matkaan. Toki ne sitten tottuu, kai?
Kommentit (70)
Tuleekohan uusi kausi ja miten tuohon ilmoitetaan jos tietää kodinvaihtajan :) olisi ihana nuori koira joka etsii uutta hyvää kotia. Vai tuleeko vaan Autetaan eläintä yhdistyksen kautta🤔
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa koirayhdistykset järjestävät tilaisuuksia joissa koirat saavat itse valita tulevan omistajansa. Tilassa on paljon ihmisiä, jotka haluavat lemmikin, joutuvat istumaan kädet sylissä, katsekontaktia välttäen. Koirat tuodaan yksitellen huoneeseen ja ne valitsevat itse kenet haluavat. Moni ihminen purskahtaa itkuun kun koira valitsee juuri hänet.
Nää on kyllä minusta feikkejä juttuja mitä somessa tulee vastaan. Eikä sitä paitsi olisi hyvä idea ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tästä viimeisestä plussajaksosta mieleen , voiko koira olla kaksikielinen. Uusi perhe puhuu Ruotsia, tähän mennessä on käskytetty suomeksi.
Oppiihan ulkomailta tulleet rescue koiratkin. Koira ei ymmärrä sanoja vaan äänenpainoja.
Ymmärtää kyllä molempia. Ja oppii nopeasti uuden kielen.
Ihmettelen, miten vielä nykyäänkin osa ihmisistä on niin kujalla, että kuvittelee, ettei koira opi ymmärtämään sanoja, joita sille toistetaan monta kertaa päivässä ja joihin reagoimisesta palkitaan. Ja mitä enemmän koiralle puhuu, sitä enemmän sanoja se ymmärtää.
Minun ei ole ikinä tarvinnut käyttää tiettyä äänenpainoa yhdistettynä tiettyyn sanaan, että koirani olisivat ymmärtäneet, mitä niiltä pyydetään sen jälkeen, kun ovat oppineet, mitä mikäkin sana tarkoittaa. Oppimiseen ei ole yhdeltäkään liikaa aikaa kulunut ja mitä vanhemmijsi koirat ovat tulleet sitä enemmän puhetta ovat ymmärtäneet. Vanhin koirani poimi tuttuja sanoja ja reagoi niihin ihan tavallisesta ihmisten välisestä keskustelusta, että se niistä äänenpainoista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo oikea syy luopua koirasta, jos se rähjää hihnassa?
On siinä tapauksessa, jos rähjääminen stressaa omistajaa siihen pisteeseen, että hän alkaa rähjätä koiralle tai vältellä sen ulkoiluttamista, esimerkiksi.
Mulla on kaksi remmirähjää, joista en todellakaan luopuisi ko. syystä, mutta me kohdataan harvoin ketään lenkeillämme, eikä se mesoaminen minua haittaa. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Mun koira ei lähtis metriäkään minnekään jonkun muun kanssa, jos olen lähistöllä. En ymmärrä miten noi koirat vaan lähtee siitä pokkana vieraiden matkaan? Mun kumpaakaan koiraa ei ole voinut muut edes ulkoiluttaa kun olin sairas. Oli aika hankalaa, just ja just sai asiansa tekemään ulos ja sitten juoksivat äkkiä takaisin mamman luo.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten, vanhoille 7-9 v koirille aletaan heitellä jotain vinkulelua. Sitten ihmetellään kun koiravanhus ei innostu
Eivät kaikki varmaan, mutta esim. oma koiravanhukseni toi mulle vielä viimeisen päivänsä iltana suosikkivinkunsa ja halusi leikkiä.
Mutten itsekään alkaisi tuossa tutustumistilanteessa koiraa leikittämään, vaan antaisin tutkia ympäristöä ja minua ihan omilla ehdoillaan. Se vain ei ole kovin kiinnostavaa materiaalia tv-ohjelmaan, kun ihminen kököttää maassa persauksillaan ja koira nuuskii nurkkia.
Vierailija kirjoitti:
Odotin eilistä jaksoa, kun on jäänyt kiinnostamaan monenkin koiran kohdalla, miten elämä jatkossa menikään. Nyt tuossa oli suurin osa samaa mitä on jo nähty, muutaman sekunnin klipit ehkä viidestä koirasta, joissa oli myöhempiä kuulumisia. Olisiko niin iso osa tarinoista sit kuitenkin päättynyt epäonnistumiseen..?
90% tapauksista on päätynyt piikille ja sitä ei ohjelmassa kerrota, kun ei haluta antaa negatiivistä kuvaa
Vierailija kirjoitti:
Janni on jotenkin to del la teennäinen ja liioittelee reaktioitaan. Wiren on ihan huippu.
Janni vaihtoon.
Wiren on mahtava!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janni on jotenkin to del la teennäinen ja liioittelee reaktioitaan. Wiren on ihan huippu.
Janni vaihtoon.
Wiren on mahtava!!!!
Mikä nimi edes on Janni ja miksi sillä on meikkiä niin paljon naamassa