Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävät/kummalliset asiat uimahallissa -peukutusketju

Vierailija
20.01.2026 |

Mikä sinua nyppii uimahallikäynneissä? Millainen käytös kummastuttaa? Listataan asioita. Yksi asia per viesti. Peukku ylös = ärsyttäisi/kummastuttaisi minuakin, peukku alas = ei ärsytä/kummastuta minua.

Ap aloittaa: Kännykkää pukuhuoneessa käyttävät, sillä en halua päätyä kenenkään whatsapp-puhelun tai snäpin taustalle (puoli)ala.sti. Ylipäätään en käsitä, miten vaikeaa on pitää se puhelin laukussa siellä pukuhuoneessa. Tästä kyllä huomaa, miten riippuvaisia monet kännykästään ovat, kun tekee tiukkaa olla ilman parin tunnin uimahallireissun ajan.

Joskus olen valittanut tästä uimahallissa sekä kännykän käyttäjälle itselleen että työntekijälle. Heistä ei ole mitään ongelmaa, jos toinen vain on puhelimella, eikä ota valokuvia toisista ihmisistä. Itse olen tästä aivan eri mieltä. Kännykällä voi kuvata hyvin huomaamattomasti. Ja mihin sitä kännykkää edes pukkarissa tarvitsee, kun tarkoitus on vain nopeasti kiskoa vaatteet ylle?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua surettaa pienen lapsen äitinä se, miten pahasti monet mummot katsoo pientä lasta. Lapsen ei edes tarvitse tehdä/sanoa mitään, niin katsotaan jo pahasti pelkästään siksi, että kyseessä on lapsi. Ymmärrän, ettei jotain kiljuntaa ole kiva kuunnella, mutta kilttejä ja rauhallisiakin lapsia saatetaan katsoa pahasti.

Ketään ei häiritse hiljainen lapsi uimahallissa. Päsmäröivä lumihiutale kyllä ärsyttää. 

Vierailija
82/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ne naiset jotka huomauttelee jos menee löylyhuoneeseen pyyhe tai uimapuku päällä, mukana kuitenkin pefletti. Haluavat välttämättä nähdä kaikki alasti. 

Ei luulisi pyyhkeen ketään haittaavan. Uima-asun nyt voi ymmärtää kun kaikki eivät peseydy ennen tai jälkeen altaaseen menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain se, että rauhallisia aikoja ei enää ole, vaan allas on aina aivan täynnä väkeä. Vuosi sitten käynnistyi joku uintibuumi. Kyllästyin jatkuvaan väistelyyn ja törmäilyihin, piti luopua uimaharrastuksesta :( 

Vierailija
84/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut törmättyä useasti ns. itsensä esittelijöihin. Joillakin on kumma tapa vetää esinahka taakse suihku/saunatiloihin mennessään. Pukkarissa ollaan aivan normaalisti nahka päällä mutta annas olla kun lähdetään suihkutiloihin niin on yhtäkkiä terska paljaana. En tiedä etsivätkö miesseuraa uimahallista ja onko tuo terskan esittely joku koodi jolla vinkkaavat toisille vai mistä on kysymys mutta jotenkin itseä etoo tuo munan esittely uimahallissa. Pahimmillaan hierotaan se suihkussa puolihölmöksi ja sitten mennään saunaan  esittelemään.

Vierailija
85/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin myös invasuihkut ovat ainoat, joissa voi säätää veden lämpötilaa ja joissa suihkun paine on sopiva. Muut on jotain eko-sadesuihkuja, joissa vettä tulee kerrallaan 10 sekuntia, vesi tulee keveänä liruna ja on kylmää. Eli itseään ei saa puhtaaksi.

Tässä asiassa säästäminen on mennyt liian pitkälle, huonosti peseytyvät ihmiset tuovat vaikka ja mitä pöpöjä altaisiin. Itse olen saanut sen Pseumonodas-ihottuman kerran ja en toivo sitä kenellekään!

Toinen ärsytys ovat vanhat ukot, jotka pitävät parlamenttia hierontapisteillä ja mulkoilevat naisia ja lapsia.

Vierailija
86/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa väittävät, että altaan lämpötila on 27 astetta. Päivänselvästi valehtelevat. Saunassa muiden kanssa keskustellessani on käynyt ilmi, että kaikki palelevat altaassa olon jälkeen ja kroppa ei meinaa lämmetä millään. Pitäisi ottaa oma mittari mukaan ja mitata altaan oikea lämpötila.

Vierailija
87/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut törmättyä useasti ns. itsensä esittelijöihin. Joillakin on kumma tapa vetää esinahka taakse suihku/saunatiloihin mennessään. Pukkarissa ollaan aivan normaalisti nahka päällä mutta annas olla kun lähdetään suihkutiloihin niin on yhtäkkiä terska paljaana. En tiedä etsivätkö miesseuraa uimahallista ja onko tuo terskan esittely joku koodi jolla vinkkaavat toisille vai mistä on kysymys mutta jotenkin itseä etoo tuo munan esittely uimahallissa. Pahimmillaan hierotaan se suihkussa puolihölmöksi ja sitten mennään saunaan  esittelemään.

Ja saunassa vielä levitetään jalat kunnolla auki että kaikki varmasti huomaavat.

Vierailija
88/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ja mm:jat jotka peseytyvät uimapuvut päällä. 

Vierailija
89/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin myös invasuihkut ovat ainoat, joissa voi säätää veden lämpötilaa ja joissa suihkun paine on sopiva. Muut on jotain eko-sadesuihkuja, joissa vettä tulee kerrallaan 10 sekuntia, vesi tulee keveänä liruna ja on kylmää. Eli itseään ei saa puhtaaksi.

Tässä asiassa säästäminen on mennyt liian pitkälle, huonosti peseytyvät ihmiset tuovat vaikka ja mitä pöpöjä altaisiin. Itse olen saanut sen Pseumonodas-ihottuman kerran ja en toivo sitä kenellekään!

Toinen ärsytys ovat vanhat ukot, jotka pitävät parlamenttia hierontapisteillä ja mulkoilevat naisia ja lapsia.

Inhoan näitä säästösuihkuja. Enkä usko, että on taloudellisesti niin iso ero, tuleeko suihkun hanasta peseytyjälle 27 asteista vai 30 asteista vettä.

Vierailija
90/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua surettaa pienen lapsen äitinä se, miten pahasti monet mummot katsoo pientä lasta. Lapsen ei edes tarvitse tehdä/sanoa mitään, niin katsotaan jo pahasti pelkästään siksi, että kyseessä on lapsi. Ymmärrän, ettei jotain kiljuntaa ole kiva kuunnella, mutta kilttejä ja rauhallisiakin lapsia saatetaan katsoa pahasti.

Katsos, kun kaikki ei pidä lapsista. Itse asiassa, moni ei voi sietää lapsia. Ne ovat monen mielestä äärimmäisen ärsyttäviä ja vastenmielisiä. Myös sinunkin uniikki hiutaleesi.

Pitäisi vaan muistaa että nämä ovat itsekin olleet joskus lapsia. Jännästi se unohtuu. 

No voi hyvänen aika. Eihän se nyt sitä tarkoita, että jos on ollut lapsi joskus, niin pitäisi olla lapsirakas. Onpa ontuva logiikka.

Tämä on ihan totta. Jos pääsisin jotenkin aikamatkustamaan ja tapaisin itseni 8-vuotiaana, niin selkään antaisin. Oikeasti. Ei se, että on itse ollut lapsi välttämättä lisää "lapsirakkautta" ollenkaan, monesti päinvastoin. Ainakin itse inhoan sellaisia kersoja, jotka ovat samanlaisia kuin minä olin.

Mutta ymmärrys lapsen vajavaisuuttaa kohtaan verrattuna aikuisiin (esim. kyvyttömyys hillitä käytöstä) on yleistä empatiakykyä. Empaattinen voi olla niitäkin kohtaan, joista ei pidä. 

En pidä lapsista, mutta ymmärrän heitä.

Vierailija
91/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt suihkussa vanhempiin naisiin, jotka tekevät alapesua joten kummallisella tavalla niin että vettä roiskuu haarovälistä peräpuolelta pitkälle ties minne. Ei ole kiva olla viereisessä suihkussa ja saada toisen perävesiä päälleen....

Vierailija
92/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt suihkussa vanhempiin naisiin, jotka tekevät alapesua joten kummallisella tavalla niin että vettä roiskuu haarovälistä peräpuolelta pitkälle ties minne. Ei ole kiva olla viereisessä suihkussa ja saada toisen perävesiä päälleen....

Sitä sanotaan kyykkyvatkaukseksi. Luulin urbaanilegendaksi, mutta tätä todella tehdään uimahalleissa. :D

Vierailija
93/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin oppia uimaan ihan kunnolla enkä pelkästään ns. "mökkisammakkoa".  Hankin yksityisellä hallilla käytyä uimakurssia varten tietysti myös uimalasit, joita minulla ei ennen ollut.  Kun kävin ensimmäisen kerran tuossa omalla vakio hallillani lasit päässä uimassa, altaan pohjan tummien kaakeleiden päällä  lillui jonkun mällit. Tai ainakin näytti siltä. Nyt ei tee mieli mennä halliin uimaan enää ollenkaan. 

Vierailija
94/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löylyhullut, jotka eivät huomioi toisia ollenkaan.

Vierailija
95/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijuoksuradalla vierekkäin menevät. Se on kiellettyä, mutta kiellosta ei välitetä. Henkilökunta ei puutu siihen koskaan, ei vaikka pyytäisi. Muutenkin henkilökunta istuu vain kopissaan eikä puutu mihinkään.

Vierailija
96/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista.  En ole törmännyt juuri mihinkään näistä ilmiöistä.  Käyn vain uimassa tai virtuaalivesijumpassa.  Uimahalli on siisti ja vesi sopivan lämpöistä.  Ihmiset ovat kohteliaita.  Näin täällä maaseudulla.

Vierailija
97/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihmetellyt, miten vesijuoksijat kestävät allasvettä, kun kuitenkin suihkuvesi on heille täysin kestämätöntä.

Vierailija
98/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusoittelevat naarasyksilöt, jotka luovat tuhmia katseita ja heiluttelevat paljaita perskannikoitaan edessäni. En pidä irstaista tyrkkynaisista.

Terveisin kunnon mies

Vierailija
99/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen siellä suihkussa, en vilkuile yhtään muita. Annan kaikille rauhan. En yhtään tiedä miten muut peseytyvät. Olisi ihanaa, jos minuakaan ei joku kyttäisi.

Vierailija
100/110 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan kastiin menee ne jotka tarkoituksellisen pitkään pesevät ja venyttelevät vehkeitään suihkussa. Menee jo itseyyydytyksen puolelle kun ukko "pesee" puolilöysää ja tietysti niinpäin että kaikki näkee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi