Pitäisi saada säästöön tänä vuonna jotain
Kommentit (81)
Säästin viime vuonna 2500 ja tänä vuonna aion 3000 euroa säästää. Ennestään oli 4400 säästössä. Aion ostaa auton ensi vuonna joten pakko säästää rahaa.
Eikö se terveys/ sen helpottaminen edes jotenkin kuuluisi olla etusijalla?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se terveys/ sen helpottaminen edes jotenkin kuuluisi olla etusijalla?
Tottakai. Nuo on vielä pieniä juttuja. Minähän tarvitsisin asunnon, jossa olisi helpompi liikkua.ap
Mutta ethän sä tee tälle tai muillekaan asioille yhtään mitään, koska ei huvita. Eli jatkat iänikuista valittamista, koska se on paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajattelit säästää?
Ruoka hankinnoista.
Niukka ruokavalio ja turha kaikki poissa.
No mitäs mies sanoo, jos alat ruuasta säästää? Sehän koskee sitten myös miestä ja teiniäkin. Tietysti, jos säästää omista herkuista niin se on hyvä.
Säästöt syntyvät niistä elämän päivittäisistä pienistä valinnoista esim syökö 12,90 maksavan ravintolalounaan vai syökö kotiruokaa, jossa annoksen hinta on 4 euroa. Samoin miten käyttää autoa pikkumatkoihin tai millaisia valintoja tekee kaupassa. Säästö voi olla useita euroja päivässä ja siitä tulee kymppejä tai jopa satasia kuukaudessa. Pitää vain kuluttaa aikaa ja miettiä noita asioita.
Tuli mieleen, kun tänään leikkasin itse hiukset. Työlästä se oli ja aikaa meni reilu tunti, että sain siistin, suoran polkan leikattua. Hiuksia olen leikannut itse kymmeniä kertoja elämäni aikana ja säästänyt satasia. Nuo sataset on pankkitilillä ihan kuten muutkin rahat, joita olen säästänyt vuosien aikana jättämällä ostamatta turhaa. Säästäminen on pitkäjänteistä. Säästöt tuo turvaa ja vapautta. Joskus elämässä tarvii myös luksusta. Ajoittain repäisen shippailulla ja käymällä kampaajalla ja syömässä. Sillon en mieti mitä mikäkin maksaa. Ajattelen sen palkintona samoin kuin reissut, joita teen. Palkkani on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs mies sanoo, jos alat ruuasta säästää? Sehän koskee sitten myös miestä ja teiniäkin. Tietysti, jos säästää omista herkuista niin se on hyvä.
Enimmäkseen ajattelin omista herkuista säästää.
Osakesäästötili on yllättäen se missä mun raha pysyy. Olen säästänyt 2 vuodessa ja 10 kuukaudessa 13800 euroa. Osakkeiden arvo on 18000 euroa. Laitan joku kuukausi sinne kymppejä, joskus jopa 300 euroa. Lomarahoista suurimman osan. Nettopalkkani on 2150 euroa. Elätän 2 lasta.
Mulla on tavoitteena säästää 300€ joka palkasta ja puolet lomarahoista.
Olemassaolevat säästöt tuottavat lisäksi noin 600-700€ osinkotuloja joten näillä pitäisi saada vuodessa säästöjä/sijoituksia yhteensä lisää noin 5500€.
Lisäksi asuntolaina lyhenee noin kymppitonnin vuodessa mistä oma osuuteni on 50%.
Näillä eväillä varallisuus kasvaa 800€ kuussa pelkästään sillä että säästää 300€ ja lyhentää asuntolainaansa. Olen ihan tyytyväinen.
tavoite on, että eläkeikään mennessä olisi velaton asunto ja noin 100 tonnia likvidiä varallisuutta. Silloin tulotaso ei juuri tipahda vaikka jäisi heti 63 vuotiaana tekemään 3 päiväystä viikkoa.
Aloita mikrosäästäminen. Pienistä puroista kasvaa iso joki.
Joka kuukausi menee 150 rahastoihin.
Tarttis ja tarttis...Ei se asunto tai yhtään mikään tuosta vaan syliin putoa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se putoakaan. Eikä se tule mun tuloilla ikinä onnistumaan.ap
Tämäkö oli nyt sitten tämänkin keskustelun loppupäätelmä, ettei tule onnistumaan? Selvä.
Ei kannata ahnehtia kaikkea kerralla ja ajatella, ettei yhtään mikään onnistu. Kuten jo sanottu, hanki nyt ensimmäiseksi vaikkapa se kenkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se putoakaan. Eikä se tule mun tuloilla ikinä onnistumaan.ap
Lisätuloilla onnistut. Minäkin onnistuin alle 1500€ palkalla.
Pitäis säästää ja pitäis laihduttaa.