Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 45 ja näytän kolmekymppiseltä. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
20.01.2026 |

Asialliset kysymykset tänne, kiitos.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin paperit 40-vuotiaana ostaessani keskiolutta s-marketissa. Muutama vuosi eteenpäin niin näytän kyllä ihan ikäiseltäni.

Multa kysytään edelleen henkkareita.

Ap

En usko. Jos olet todellinen ap, itsehän sanoit, että näytät kolmekymppiseltä. Miksi sinulta sitten kysyttäisiin papereita? Tämä toki oma anekdoottini, mutta olin vuosikaudet kaupan kassalla töissä. Vanhin nainen, jolta koskaan kysyin papereita oli muistaakseni 33-vuotias, ja tämäkin oli poikkeuksellinen tapaus. 

Koska niitä pitää kysyä kaikilta, jotka saattavat olla alle 30-v. ja on vaikea arvioida onko joku 29-vuotias vai kenties 32. Mun arvioidaan siis kuuluvan tuohon hämärään ikäryhmään, jolta joskus kysytään ja joskus ei. Viimeksi kun ostin yhden lonkeron, niin kysyttiin henkkareita.

Ap

Vierailija
62/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä aloituksella saat paljon kehuvia kommentteja 😄😄😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa! En ole 45 v itse, vaan 35 v mies, ja minua luullaan tavallisesti 20-27-vuotiaaksi, joten voin samaistua. Olemme onnekkaita. 

Miten olette onnekkaita?

Toki näytätte nuoremmilta, mutta ei se ole aina hyvä.

Sä joudut jatkuvasti todistelemaan ikääsi, että saat ostettua alkoholia tai tupakkaa, tai että pääset baareihin.

Nuorempia ei oteta työelämässä  tai muualla myöskään vakavasti.

Jos haluat oman ikäisesi kumppanin, on sellaista vaikeaa löytää koska omanikäiset ohittavat sinut.

ja sitten kun lopulta vanhenet, saat kuulla siitä.

Vierailija
64/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hauskaa, kun viiskymppiset naiset hehkuttaa somessaan: Päivä pelastettu, multa kysyttiin paperit ostaessani olutta. Ihan jokaisen pitäisi ymmärtää, että kassalle on käynyt törkeä arviointivirhe vain.  Yksikään 50-v ei näytä alle 18-vuotiaalta. Että hiemanko noloa hehkuttaa. 

Multa ei ole ikinä kysytty papereita. Olen 154 cm pitkä ja nuorena tosi nuoren näköinen.  Nyt ihan ikäiseni näköinen. 

Vierailija
65/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa! En ole 45 v itse, vaan 35 v mies, ja minua luullaan tavallisesti 20-27-vuotiaaksi, joten voin samaistua. Olemme onnekkaita. 

Miten olette onnekkaita?

Toki näytätte nuoremmilta, mutta ei se ole aina hyvä.

Sä joudut jatkuvasti todistelemaan ikääsi, että saat ostettua alkoholia tai tupakkaa, tai että pääset baareihin.

Nuorempia ei oteta työelämässä  tai muualla myöskään vakavasti.

Jos haluat oman ikäisesi kumppanin, on sellaista vaikeaa löytää koska omanikäiset ohittavat sinut.

ja sitten kun lopulta vanhenet, saat kuulla siitä.

En mä ainakaan koe olevani onnekas juurikin noista syistä. Ja kaikki ikään liittyvät äimistelyt on vaan kiusaannuttavia eikä yhtään imartelevia, koska en haluaisi olla huomion keskipisteenä missään.

Ap

Vierailija
66/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Persu vai muuten psykopaatti ja valehtelija ? 

Vierailija
67/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoitus tällä aloituksella on ap? Kertoa anonyyminä toisille anonyymeille että sua luullaan nuoremmaksi ja pyytää kyselemään jotain. Mikä tämän pointti oikeasti on? Ja sitäpaitsi jokainen voi kertoa täällä palstalla mitä tahansa höpöjä. Ihan mitä tahansa.

Vierailija
68/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on hauskaa, kun viiskymppiset naiset hehkuttaa somessaan: Päivä pelastettu, multa kysyttiin paperit ostaessani olutta. Ihan jokaisen pitäisi ymmärtää, että kassalle on käynyt törkeä arviointivirhe vain.  Yksikään 50-v ei näytä alle 18-vuotiaalta. Että hiemanko noloa hehkuttaa. 

Multa ei ole ikinä kysytty papereita. Olen 154 cm pitkä ja nuorena tosi nuoren näköinen.  Nyt ihan ikäiseni näköinen. 

"Kaikilta alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta kysytään henkilöllisyystodistus, jos ostoksena on alkoholia tai tupakkatuotteita."

Eivät he nyt teini-ikäisiltä kuvittele näyttävänsä. 

Vierailija
69/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarkoitus tällä aloituksella on ap? Kertoa anonyyminä toisille anonyymeille että sua luullaan nuoremmaksi ja pyytää kyselemään jotain. Mikä tämän pointti oikeasti on? Ja sitäpaitsi jokainen voi kertoa täällä palstalla mitä tahansa höpöjä. Ihan mitä tahansa.

Herättää tunteita.

Ap

Vierailija
70/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🥱

Vierailija
71/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kello on?

Vierailija
72/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herättää tunteita.

Ap

Mitä tunteita?? Pyydät kysymään jotain herättääksesi tunteita? Voisitko hieman selventää.

Vierailija
73/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 vuotias ja näytän 75-vuotiaalta, haluatko kysyä jotain; kysymykset tänne 

Vierailija
74/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli bussissa lastenlipun raja 12 vuotta, noin 16 vuotiaaksi pääsin lastenlipulla. Olen siis itsekin pätkä. Mutta tuohon kun 50 vuotiaat kehuu kun on paperit kysytty on hyvä selitys, se kysely jää pois päälle kun monta alle 30 vuotiaan näköistä menee ensin. Joo olen joskus pyytänyt anteeksi kun olen ajatuksissa vaan jatkanut papereiden kysymystä 

Vierailija
75/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että ap voi näyttää 6  vuotta ikäistään nuoremmalta, eli 3-kymppiseltä. Tai sitten vain vaikuttaa nuoremmalta.

Mutta ei mulla ole mitään kysyttävää.

Näyttäminen ja vaikuttaminen ovat sama asia.

Ei ole. Näyttäminen tarkoittaa pelkkää ulkonäköä. Vaikuttamiseen liittyy myös eleet, käytöstavat, ääni, jne.

Vierailija
76/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 56v ja näytän 40v, uskotko sitä?

Vierailija
77/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että kysytään papereita, ei tarkoita sitä että näyttäisi alle 18-vuotiaalta. Miksi kuvittelet noin?

Papereita kysytään henkilöiltä, jotka vaikuttavat alle 30-vuotiailta. 50v voi siis vaikuttaa alle 30-vuotiaalta. Jos henkilö on vaikka pienikokoinen, lyhyt, pyöreäposkinen, pukeutunut pipoon ja ostaa energiajuomia ja sipsejä, voi hänen pikavilkaisulla olettaa olevan alle 30-vuotias

Vierailija
78/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikilta alle 30-vuotiaalta vaikuttavilta kysytään henkilöllisyystodistus, jos ostoksena on alkoholia tai tupakkatuotteita."

Eivät he nyt teini-ikäisiltä kuvittele näyttävänsä. 

Tämä.

Vierailija
79/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäkin näytän nyt nelikymppisenä samalta kuin näytin kolmekymppisenä.

Valitettavasti en näyttänyt kolmekymppisenäkään kovin hyvältä. Mieluummin näyttäisin vaikka kuusikymppiseltä Monica Belluccilta.

Vierailija
80/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytin viime vuonna 40 vuotta. Jotkut tuntemattomat olettaa, että olen edelleen jokin opiskelija. Papereiden pyytäminen Alkossa ja kaupassa on tosin kiitettävästi lakannut. 

Joten ei, ei mulla mitään kysyttävää ap:lle. 

Kateellisia rupsunaamoja tällä palstalla tosin näyttää parveilevan 😂.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan