Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?

Vierailija
20.01.2026 |

eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Kommentit (1319)

Vierailija
901/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla ei ole tarvetta perustella mitään. Sinulla on sama mahdollisuus kirjoittaa tälle palstalle kuin minullakin. Voit hyvin antaa omat neuvosi."

Se on hyvä ettet perustele.

Oikea usko vaatii perustelua ja arviointia.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Mistä tiedämme onko Allah oikeassa jos kysymykset sivuutetaan?

Emme voikaan tietää. Ihmisen täytyy toimia epävarmuudessa.

Vierailija
902/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei ole mitään ateisteista.

On ihan turha koko aloitus ja keskustelu. Jokun mielenterveysongelmainen aloittajana, ja taas sellainen paska-aloitus, että ei poistu, ei millään."

Raamatussa on paljonkin ilman Jumalauskoa olevista .

Kirjoitapa kohta! 

Hullu sanoo sydämessään ei ole Jumalaa.

Kaikki ovat eksyneet ja pois poikenneet. 

Tehkää parannus ja uskokaa Jumalaan.

Pakanat ,joilla ei ole uskoa Jumalaan. 

Baalin palvelijat/epäjumaliin uskojat .

Kadotus ja taivaskelpoiset. jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla ei ole tarvetta perustella mitään. Sinulla on sama mahdollisuus kirjoittaa tälle palstalle kuin minullakin. Voit hyvin antaa omat neuvosi."

Se on hyvä ettet perustele.

Oikea usko vaatii perustelua ja arviointia.

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi.

Mistä tiedämme onko Allah oikeassa jos kysymykset sivuutetaan?

Emme voikaan tietää. Ihmisen täytyy toimia epävarmuudessa.

Jumala opettaa  ja on tehnyt toisin .

Vierailija
904/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala opettaa  ja on tehnyt toisin .

Niin. Ei tietenkään Jumalan tarvitse toimia epävarmuudessa.

Vierailija
905/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mieluummin syntinen publikaani Jeesuksen vertauksessa ja Jeesuksen lahjavanhurskaudella täydellisesti Jumalalle kelpaava Raamatun sanan mukaan.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Et tietenkään osaa perustella mikä oli väärin.

Vierailija
906/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mieluummin syntinen publikaani Jeesuksen vertauksessa ja Jeesuksen lahjavanhurskaudella täydellisesti Jumalalle kelpaava Raamatun sanan mukaan.

Jeesus kehotti etsimään Jumalan vanhurskautta. Hän ei kehottanut kuvittelemaan olevansa jo vanhurskas ja täydellisesti Jumalalle kelpaava. 

Raamatusta:

33Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Vierailija
907/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja sinäkö tiedät kuka on ateisti elämänsä viimeiseen minuuttiin asti?"

En tietenkään. Sen kuitenkin tiedän, että joka jättää parannuksen huomiseen sijaa vuoteensa helvettiin. Sillä eihän kukaan voi tietää näkeekö edes seuraavaa päivää. 

Ei tuo ole kristitylle mikään oikeutus osoitella kuka on menossa helvettiin ja kuka ei. 

Mutta on oikeus kertoa, että millä perusteilla Tuomari tekee päätöksen.

Ensin olisi kumminkin näytettävä toteen että sellainen tuomioistuin ja tuomari ylipäätään ovat olemassa. Olisiko siihen jotakin kättä pitempää?

Vierailija
908/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstahühhuli tuomitsee Jumalan puolesta muut helvettiin ja luulee silti itse pääsevänsä taivaaseen. 

Lues nyt se iso kirja uudelleen ilman evankelistan kuumaa huohotusta korvan juuressa ja ilman alleviivauksia.

- kuka tuomitsee?

- miten pääsee taivaaseen?

Jumala tuomitsee oman sanansa mukaan.

Se koskee uskovia ja uskottomia. Voimme Jumalan sanasta lukea mitä mieltä hän on asioista.

Taivaaseen pääseen uskomalla Jeesuksen sovitustyön itselleen.

Vierailija
909/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstahühhuli tuomitsee Jumalan puolesta muut helvettiin ja luulee silti itse pääsevänsä taivaaseen. 

Lues nyt se iso kirja uudelleen ilman evankelistan kuumaa huohotusta korvan juuressa ja ilman alleviivauksia.

- kuka tuomitsee?

Se koskee uskovia ja uskottomia. Voimme Jumalan sanasta lukea mitä mieltä hän on asioista.

Eri

Jumala tuomitsee. Jeesus on kehottanut opettamaan ihmisiä noudattamaan sitä, mitä hän on käskenyt noudattaa. 

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. 

Raamatusta:

16Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Vierailija
910/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus kehotti etsimään Jumalan vanhurskautta. Hän ei kehottanut kuvittelemaan olevansa jo vanhurskas ja täydellisesti Jumalalle kelpaava. 

Raamatusta:

33Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. 

Miksi luulet että kuvittelen?

Jätä nuo turhat toistosi ja perustele niin ettei tarvitse aina pyytää niitä.

Vierailija
911/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. 

Miksi et sitten noudata Jeesuksen opetuksia?

3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Vierailija
912/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit termiä lahjavanhurskaus. Se antaa sellaisen vaikutelman, että ajattelet vanhurskauden olevan kuin lahja. Se ei kuitenkaan ole kuin lahja, vaan asia, jota ihmisen tulisi tavoitella. Vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä. Miksi muuten yrität komennella minua? Etkö osaa keskustella kuin aikuinen ihminen?

Vierailija
913/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et sitten noudata Jeesuksen opetuksia?

3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Sinun ajatuksesi ovat sekavia. En voi vastata kysymykseesi, koska se on niin epäselvä.

Vierailija
914/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- kuka tuomitsee?

Eri

Jumala tuomitsee. Jeesus on kehottanut opettamaan ihmisiä noudattamaan sitä, mitä hän on käskenyt noudattaa. 

Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen ope

No onko se Jeesus Jumalan poika. Onko olemassa? Onko Jumala olemassa? Miksi?

Vierailija
915/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se Jeesus Jumalan poika. Onko olemassa? Onko Jumala olemassa? Miksi?

Voin vastata asiallisiin kysymyksiin.

Vierailija
916/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. 
Olen kasvanut vanhoillislestadiolaisessa perheessä/yhteisössä, enkä koskaan uskonut siihen. En ole ikinä sekuntiakaan pelännyt h*lvettiä, joten minun on vaikea samaistua näihin jotka julkisuudessa avautuvat miten yhteisössä eläessään pelkäsivät. 

Minä olen aina välttänyt tekemästä asioita, jotka tuottavat oikeasti pahaa muille ihmisille, eläimille, luonnolle ja maailmankaikkeudelle, ja se riittää mulle erittäin hyvin. En esim. koskaan alkaisi varatun, perheellisen ihmisen kanssa millekään, en rikkoisi yhdenkään lapsen perhettä, t a p p ai s i jne. 
Kun elää pitkälti kymmenen käskyn mukaan ilman uskoakin, niin eipä tässä hätää ole. Ymmärrän, että maailma on täynnä ihmisiä joiden oma moraalinen kompassi on sanalla sanoen SURKEA, ja nykyään ihmiset oikein mässäilee kaikella pahalla, rikkoo tahalleen perheet ja ovat narsistisia aikuistaaperoita. Heille varmaan tekisi hyvää tulla uskoon, kun pilaavat tätä maailmaa, mutta eivät he tule, vaan menevät narsistisina hautaan asti. 

Vierailija
917/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. 
Olen kasvanut vanhoillislestadiolaisessa perheessä/yhteisössä, enkä koskaan uskonut siihen. En ole ikinä sekuntiakaan pelännyt h*lvettiä, joten minun on vaikea samaistua näihin jotka julkisuudessa avautuvat miten yhteisössä eläessään pelkäsivät. 

Minä olen aina välttänyt tekemästä asioita, jotka tuottavat oikeasti pahaa muille ihmisille, eläimille, luonnolle ja maailmankaikkeudelle, ja se riittää mulle erittäin hyvin. En esim. koskaan alkaisi varatun, perheellisen ihmisen kanssa millekään, en rikkoisi yhdenkään lapsen perhettä, t a p p ai s i jne. 
Kun elää pitkälti kymmenen käskyn mukaan ilman uskoakin, niin eipä tässä hätää ole. Ymmärrän, että maailma on täynnä ihmisiä joiden oma moraalinen kompassi on sanalla sanoen SURKEA, ja nykyään ihmiset oikein mässäilee kaikella pahalla, rikkoo tahalleen perheet ja ovat narsistisia aikuistaaperoita. Heille varmaan tekisi hyvää tulla uskoon, kun pilaav

Kymmenen käskyn noudattaminen on hyvä alku. Siitä on hyötyä siinäkin tilanteessa, jos kokee olevansa uskonnoton. 

Vierailija
918/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, koska olen jo aikuinen, enkä usko enää edes iltasatuihin tai joulupukkiin muista narratiiveista puhumattakaan.

Vierailija
919/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen käskyn noudattaminen on hyvä alku. Siitä on hyötyä siinäkin tilanteessa, jos kokee olevansa uskonnoton. 

Jos ihmiset eläisivät kymmenen käskyn mukaan, maailmassa olisi hyvin vähän ongelmia. 

Vierailija
920/1319 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytit termiä lahjavanhurskaus. Se antaa sellaisen vaikutelman, että ajattelet vanhurskauden olevan kuin lahja. Se ei kuitenkaan ole kuin lahja, vaan asia, jota ihmisen tulisi tavoitella. Vanhurskaus tarkoittaa oikeamielisyyttä. Miksi muuten yrität komennella minua? Etkö osaa keskustella kuin aikuinen ihminen?

Vanhurskaus  tarkoittaa myös syyttömyyttä. Miten tavoittelet syyttömyyttä?

Jätä vaan ne turhat toistuvat lauseet pois ja kerro heti perustelusi pyytämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän