Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (1352)
Vierailija kirjoitti:
Emme tiedä päivää, jolloin Herra tulee takaisin. Mutta tiedämme, että se päivä on joka päivä lähempänä.
Parituhatta vuotta olette jauhaneet samaa, eikä sitä teidän mielikuvitushemmoa vaan näy. Eikö ala yhtään kyllästyttää sama virsi? Aina on uusi tuleminen aivan nurkan takana, muttei sitten ole kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmätärtänyt uskovaisia. Eikö ole ahistavaa elää tämä elämä silleen, että on koko ajan tilivelvollinen satuolennolle?
Mahtaa viduttaa, kun kuolema korjaa. Koko elämä käytetty moiseen turhuuteen. Jos nyt mitään kuolemanjälkeistä osaa on, joka asian voisi tajuta.
Olen jo tällä palstalla, eli tulin jo perille.
Helvetti on toiset (tyhmät) ihmiset.
Ketju täynnä aivan sekavia uskiksia. Vaikea uskoa, että nämä ovat täysin omavaltaisia aikuisia. Jatkakaa elämänne haaskaamista höpöjuttuihin, sen sijaan että tekisitte jotain oikeasti hyvää tai yhteiskuntaa hyödyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme tiedä päivää, jolloin Herra tulee takaisin. Mutta tiedämme, että se päivä on joka päivä lähempänä.
Parituhatta vuotta olette jauhaneet samaa, eikä sitä teidän mielikuvitushemmoa vaan näy. Eikö ala yhtään kyllästyttää sama virsi? Aina on uusi tuleminen aivan nurkan takana, muttei sitten ole kuitenkaan.
Eri
Tämä asia on aika monimutkainen eikä lainkaan sellainen kuin miltä se äkkiseltään vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmätärtänyt uskovaisia. Eikö ole ahistavaa elää tämä elämä silleen, että on koko ajan tilivelvollinen satuolennolle?
Mahtaa viduttaa, kun kuolema korjaa. Koko elämä käytetty moiseen turhuuteen. Jos nyt mitään kuolemanjälkeistä osaa on, joka asian voisi tajuta.
Eri
Olemme ensisijaisesti hengellisiä olentoja. Ei kannata laiminlyödä hengellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä aivan sekavia uskiksia. Vaikea uskoa, että nämä ovat täysin omavaltaisia aikuisia. Jatkakaa elämänne haaskaamista höpöjuttuihin, sen sijaan että tekisitte jotain oikeasti hyvää tai yhteiskuntaa hyödyttävää.
Jumalan valtakunnan etsiminen ja vanhurskauden eli oikeamielisyyden etsiminen on tärkeintä, mitä ihminen voi tehdä. Kaikki muu on ajantuhlausta siihen verrattuna.
Raamatusta:
33Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Ai täältä poistettiin se minun kirjoitukseni, joka oli 4. tai 5. aloituksen jälkeen. No, en ala asiaani toistamaan, eläkää sellaista elämää kuin parhaaksi katsotte. Totuus on aina myös uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan hyvä selitys. Kuitenkin kannattaa muistaa, ettei voi syntyä uudesti, jos ei ole ensin kuollut."
Kysymys ei ole jälleensyntymisestä, uudelleensyntymisestä vaan Jumalan hengestä uudestisyntymisestä ,joka on Jumalan valtakuntaan kuulumisen edellytys.
Kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitat. Ongelma on siinä, ettet sinä ymmärrä lainkaan, mistä on kyse.
Jumalan valtakuntaan et voi mennä omilla ehdoillasi. Jumalan valtakunnalla on omat säännöt.
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasteen lisäksi täytyy myös uskoa, jotta voi pelastua. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa.
Jeesus sanoo :Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. Joh.3
Niin se menee. Ei kuitenkaan kannata kuvitella olevansa uudestisyntynyt. Siitä ei ole mitään hyötyä.
Mitä Jeesuksen tarkoittama uudestisyntyminen tarkoittaa?
Oppii ymmärtämään hengellisesti, henki on joka eläväksi tekee.
Jumalan armo olkoon meidän osanamme, ihminen ei näe kuin maallisen, hengessä emme voi rajoittaa muita, koska Isä Jumala on joka kaiken hallitsee.
"Henki puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja minne menee".
Ei ollut epäselvää.
Ei se matka tapa, vaan vauhti. Ja tässä tapauksessa ollaan matkalla ikuisesti. Ei siis koskaan päästä edes perille. Daiju😂😂
Jumalan valtakuntaan et voi mennä omilla ehdoillasi. Jumalan valtakunnalla on omat säännöt.
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Sinä et ymmärrä, mitä Jeesus tuossa tarkoittaa. Minä taas ymmärrän.
Oppii ymmärtämään hengellisesti, henki on joka eläväksi tekee.
Jumalan armo olkoon meidän osanamme, ihminen ei näe kuin maallisen, hengessä emme voi rajoittaa muita, koska Isä Jumala on joka kaiken hallitsee.
"Henki puhaltaa missä tahtoo, sinä kuulet huminan mutta et tiedä mistä se tulee ja minne menee".
Ei ollut epäselvää.
Eri
Onko sinulle useinkin sanottu selityksesi olevan epäselvä, kun kirjoitat itse, ettei se ole epäselvä?
Vierailija kirjoitti:
Ei se matka tapa, vaan vauhti. Ja tässä tapauksessa ollaan matkalla ikuisesti. Ei siis koskaan päästä edes perille. Daiju😂😂
Juuri niin. Olisi hyvä lisätä vauhtia Jumalan valtakunnan etsimisessä, jotta voi kuolla ja syntyä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuoleminen ja kuolema vituttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasteen lisäksi täytyy myös uskoa, jotta voi pelastua. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa.
Jeesus sanoo :Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. Joh.3
Niin se menee. Ei kuitenkaan kannata kuvitella olevansa uudestisyntynyt. Siitä ei ole mitään hyötyä.
Mitä Jeesuksen tarkoittama uudestisyntyminen tarkoittaa?
En käsittele tuota aihetta tällä palstalla.
Ei sinulta kysyttykään, et ymmärrä sitä.
Uudestisyntyminen tarkoittaa että Jumalan henki tulee asumaan ihmisen henkeen.
&nbs
Tunnetko montakin sellaista ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi minut helvettiin? Ei Jumala ole julma. Jumala on rakkaus!
Hän on myös tuomari.
Ei ole Ilmestyskirjan mukaan.
Vakavasti jos ajattelee, niin tässä tilanteessahan "Jeesuksen sydämeen ottaminen" olisi uhkailuun suostumista. Ja jos tällainen kaikkivoipa diktaattori on olemassa, jonka toiminnassa näkee jo maalaisjärjelläkin paljon turhaa kärsimystä, niin en varmaan haluaisi ikuista elämää Hänen seurassaan.
En myöskään tiedä miksi minun pitäisi pelätä Kristinuskon helvettiä enemmän kuin Islaminuskon tai Hinduismin kuoleman jälkeisiä vaihtoehtoja. Ja koska tavallisella ihmisellä ei voi olla tähän puolueetonta todisteperäistä vastausta, tällaisesta "sokkotestistä" väärin arvaamisesta rankaiseminen on vähintäänkin mielivaltaista.
Ai pitäisi pelottaa, että on matkalla ikuisesti? Miksi?
Hyvähän se on, ettei perille pääse ikinä. Ei se varmaan mikään hääppönen paikka ole.
Kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitat. Ongelma on siinä, ettet sinä ymmärrä lainkaan, mistä on kyse.