Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?

Vierailija
20.01.2026 |

eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Kommentit (1331)

Vierailija
821/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi minut helvettiin? Ei Jumala ole julma. Jumala on rakkaus!

Hän on myös tuomari.

Ei ole Ilmestyskirjan mukaan.

Eri

No mitä Jumala sitten on sinun mielestäsi Ilmestyskirjan mukaan?

Vierailija
822/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti jos ajattelee, niin tässä tilanteessahan "Jeesuksen sydämeen ottaminen" olisi uhkailuun suostumista. Ja jos tällainen kaikkivoipa diktaattori on olemassa, jonka toiminnassa näkee jo maalaisjärjelläkin paljon turhaa kärsimystä, niin en varmaan haluaisi ikuista elämää Hänen seurassaan.

En myöskään tiedä miksi minun pitäisi pelätä Kristinuskon helvettiä enemmän kuin Islaminuskon tai Hinduismin kuoleman jälkeisiä vaihtoehtoja. Ja koska tavallisella ihmisellä ei voi olla tähän puolueetonta todisteperäistä vastausta, tällaisesta "sokkotestistä" väärin arvaamisesta rankaiseminen on vähintäänkin mielivaltaista.

Suhtaudutko yleensä varoituksiin siten, että ne ovat uhkailua? Oletko ottanut huomioon sitä vaihtoehtoa, että varoituksissa voisi olla kyse neuvojen antamisesta? Jokainenhan voi, ja hänen täytyykin, valita itse, mitä neuvoja kuuntelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan valtakuntaan et voi mennä omilla ehdoillasi. Jumalan valtakunnalla on omat säännöt. 

3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Sinä et ymmärrä, mitä Jeesus tuossa tarkoittaa. Minä taas ymmärrän.

Miksi korjailet Jeesuksen sanoja oman mielesi mukaan?

Vierailija
824/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korjaile Jeesuksen sanoja. Minähän viittaan Jeesuksen sanoihin jatkuvasti. 

Vierailija
825/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti jos ajattelee, niin tässä tilanteessahan "Jeesuksen sydämeen ottaminen" olisi uhkailuun suostumista. Ja jos tällainen kaikkivoipa diktaattori on olemassa, jonka toiminnassa näkee jo maalaisjärjelläkin paljon turhaa kärsimystä, niin en varmaan haluaisi ikuista elämää Hänen seurassaan.

En myöskään tiedä miksi minun pitäisi pelätä Kristinuskon helvettiä enemmän kuin Islaminuskon tai Hinduismin kuoleman jälkeisiä vaihtoehtoja. Ja koska tavallisella ihmisellä ei voi olla tähän puolueetonta todisteperäistä vastausta, tällaisesta "sokkotestistä" väärin arvaamisesta rankaiseminen on vähintäänkin mielivaltaista.

Suhtaudutko yleensä varoituksiin siten, että ne ovat uhkailua? Oletko ottanut huomioon sitä vaihtoehtoa, että varoituksissa voisi olla kyse neuvojen antamisesta? Jokainenhan voi, ja hänen täytyykin, valita itse, mitä neuvoja kuunt

Jos varoituksella on järkiperusteet, kuten "älä aja autoa muutamankaan alkoholiannoksen jälkeen, koska alkoholi hidastaa reaktiokykyä ja huonontaa havainnointia pieninäkin annoksina", otan ne vakavasti. Koska tämä on kerta toisensa jälkeen todistettu faktaksi ja käy järkeen. Jos varoitus on "tee niinkuin minä sanon tai käy huonosti", se on uhkailua. 

Etenkin kun kyse on uskon asiasta, ja vilpitöntä uskoa ei voi pakottaa. Voin yrittää joka päivä uskoa tosi kovasti, että hiukseni muuttuvat luonnostaan blondiksi ennen kuin täytän 50, ja vietävä kun haluaisinkin ne blondit hiukset ilman vahingoittavaa värjäämistä, mutta ilman mitään näyttöä tämän saman jankuttaminen itselle ei muuta sitä uskoa vahvemmaksi. Ja siihen sentään olisi vielä jokin geeneistä tai hormoneista johtuva omituinen mahdollisuus teoreettisesti kai olemassa. Eikä tätä pelasta se, jos joku sanoo minulle, että jos en usko hiusteni vaalenevan niin joku päivä kaljuunnun kokonaan. Pelkkä halu uskoa tai pelko rangaistuksesta ei vain luo sitä uskoa.

Vierailija
826/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jeesus tarkoittaa uudestisyntymisellä ?

Vierailija
827/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Helvetissä kärsii vain niistä omista synneistä.

Vierailija
828/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varoituksella on järkiperusteet, kuten "älä aja autoa muutamankaan alkoholiannoksen jälkeen, koska alkoholi hidastaa reaktiokykyä ja huonontaa havainnointia pieninäkin annoksina", otan ne vakavasti. Koska tämä on kerta toisensa jälkeen todistettu faktaksi ja käy järkeen. Jos varoitus on "tee niinkuin minä sanon tai käy huonosti", se on uhkailua. 

Etenkin kun kyse on uskon asiasta, ja vilpitöntä uskoa ei voi pakottaa. Voin yrittää joka päivä uskoa tosi kovasti, että hiukseni muuttuvat luonnostaan blondiksi ennen kuin täytän 50, ja vietävä kun haluaisinkin ne blondit hiukset ilman vahingoittavaa värjäämistä, mutta ilman mitään näyttöä tämän saman jankuttaminen itselle ei muuta sitä uskoa vahvemmaksi. Ja siihen sentään olisi vielä jokin geeneistä tai hormoneista johtuva omituinen mahdollisuus teoreettisesti kai olemassa. Eikä tätä pelasta se, jos joku sanoo minulle, että jos en usko hiusteni vaalenevan niin joku päivä kaljuunnun kokonaan. Pelkkä halu uskoa tai pelko rangaistuksesta ei vain luo sitä uskoa.

Tämä asia edellyttää sitä, että pystyy ylittämään järkensä. Pelastava usko ei ole kuitenkaan sitä, että uskottelee itselleen jotain. Jos haluaisit uskoa, muttet usko, niin siinä asiassa voin auttaa. Osallistu jumalanpalveluksiin säännöllisesti. Sinusta saattaa tuntua siitä huolimatta siltä, ettet usko, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Osallistu jumalanpalveluksiin silti. Päätä, että osallistut, vaikkei sillä tuntuisi olevan mitään vaikutusta. Jos taas et halua uskoa, niin sitten en voi auttaa. 

Vierailija
829/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minua pelottavat ap:n kaltaiset mielenterveysongelmaiset.

Vierailija
830/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsittele tuota aihetta tällä palstalla.

Vierailija
831/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei joudu mihinkään taivaaseen. Siellä uskovaisten seurassa tulisin hulluksi.

Vierailija
832/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi onkin ,koska et ymmärrä  että ilman uudestisyntymistä ei voi kuulua Jumalan valtakuntaan.etkä ole johdonmukainen.

Vierailija
833/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä asia edellyttää sitä, että pystyy ylittämään järkensä. Pelastava usko ei ole kuitenkaan sitä, että uskottelee itselleen jotain. Jos haluaisit uskoa, muttet usko, niin siinä asiassa voin auttaa. Osallistu jumalanpalveluksiin säännöllisesti. Sinusta saattaa tuntua siitä huolimatta siltä, ettet usko, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Osallistu jumalanpalveluksiin silti. Päätä, että osallistut, vaikkei sillä tuntuisi olevan mitään vaikutusta. Jos taas et halua uskoa, niin sitten en voi auttaa. "

Mutta tämä ei vastaa kahteen ongelmaan:

1. Mistä tiedän varmasti, minkä uskon jumalanpalveluksiin pitäisi osallistua, jos toiveenani on toimia kuoleman jälkeisen elämän kannalta oikein? Ja vastaus ei voi olla mikään viittaus Raamatun sanaan, koska täysin samoin minulle voisi vastata joku jonkun toisen pyhän kirjan kirjoituksella.

2. Eikö kaikkivoipa luoja muka näe sitä, jos en oikeasti usko, vaikka istun jumalanpalveluksessa? Olen lukenut monia henkilökohtaisia kertomuksia, joissa uskossa kasvaneella ihmisellä on tullut uskon kriisi, tai hän on havahtunut siihen, ettei ole ikinä edes miettinyt asiaa sen enempää vaan on aina toiminut kuten on kasvatettu, ja on sitten alkanut toden teolla rukoilla jonkinlaista vahvistusta, merkkiä, kosketusta, että löytäisi yhteyden Luojaan takaisin. Mutta sitä ei vilpittömästä halusta huolimatta ole löytynyt. Miksei? Näillä ihmisillä ei ole ollut mitään valmista "ateismin taakkaa" harteillaan, eikä halua kapinoida, vaan halua löytää uskolleen vahvistus, mutta vuosi toisen jälkeen on tuntunut kuin pyytäisi asioita tyhjältä huoneelta.

Vierailija
834/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko montakin sellaista ihmistä?

Kaikki Jumalan seurakuntaan  eli Kristusruumiiseen kuuluvat ihmiset ovat uudestisyntyneet Jumalan hengestä. Hyvä Paimen  myös tuntee omansa. Kaikki muut ovat ulkopuolella kanssasi.

Vierailija
835/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi onkin ,koska et ymmärrä  että ilman uudestisyntymistä ei voi kuulua Jumalan valtakuntaan.etkä ole johdonmukainen.

Sinä et ymmärrä, mitä tuo tarkoittaa. Minä taas ymmärrän.

Vierailija
836/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä asia edellyttää sitä, että pystyy ylittämään järkensä. Pelastava usko ei ole kuitenkaan sitä, että uskottelee itselleen jotain. Jos haluaisit uskoa, muttet usko, niin siinä asiassa voin auttaa. Osallistu jumalanpalveluksiin säännöllisesti. Sinusta saattaa tuntua siitä huolimatta siltä, ettet usko, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Osallistu jumalanpalveluksiin silti. Päätä, että osallistut, vaikkei sillä tuntuisi olevan mitään vaikutusta. Jos taas et halua uskoa, niin sitten en voi auttaa. "

Mutta tämä ei vastaa kahteen ongelmaan:

1. Mistä tiedän varmasti, minkä uskon jumalanpalveluksiin pitäisi osallistua, jos toiveenani on toimia kuoleman jälkeisen elämän kannalta oikein? Ja vastaus ei voi olla mikään viittaus Raamatun sanaan, koska täysin samoin minulle voisi vastata joku jonkun toisen pyhän kirjan kirjoituksella.

2. Eikö kaikkivoipa luoja muka näe sitä, jos en oikeasti usko, vaikka istun jumal

1. Et tiedä mistään varmasti. Minä suosittelen tutustumaan omaan tai itseä lähinnä olevaan uskontoon. 

2. Näkee tietysti, mutta näkee myös sen, että haluat uskoa ja erityisesti sen, että teet jotain asian eteen. Tuohon uskon vahvistukseen liittyen sanon vain, että tämän ei ole tarkoitus olla helppoa.

Vierailija
837/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Jumalan seurakuntaan  eli Kristusruumiiseen kuuluvat ihmiset ovat uudestisyntyneet Jumalan hengestä. Hyvä Paimen  myös tuntee omansa. Kaikki muut ovat ulkopuolella kanssasi.

Eri

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
838/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helvetti on toiset ihmiset."

Vierailija
839/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka Sinä olet ketään tuomitsemaan?

Vierailija
840/1331 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Helvetti on toiset ihmiset."

Eri

Jos et pysty kuvittelemaan, että tilanteesi voisi olla huonompi kuin se nyt on, niin mielikuvituksesi tekee sinulle karhunpalveluksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi