Mikä on sinun syysi asua Suomessa?
Täällä moni suomea täysin osaamaton mam u menestyy kantista paremmin. Englanti syrjäyttää suomen kielen.
Mikä on sinulle tärkein syy asua täällä?
Kommentit (27)
Työpaikka. Eläkkeellä muutan etelään.
Pohjoiskoreamaisuus, täältä ei pääse pois, kuin saareke Venäjän kyljessä. Täällä on jumissa. Luonto? Raha ratkaisee tai rahan puute?
Olen syntynyt täällä, ja kun asun Hellsingin ja Puna-Tampereen ulkopuolella niin vielä menee ihan hyvin.
Niin. Moni voisi seurata Anoa Venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Moni voisi seurata Anoa Venäjälle.
Sinähän voit lähteä vaikka huomenna. Tervemenoa.
Valkonaama Suomalainen ei saa täyshyysäystä ulkomailla, me vain kustannamme sen kaikille muille.
Metsä, kesämökki ja ikääntyneet vanhemmat. Kun vanhempia ei enää ole, voin hyvin muuttaa. Puolaan tai Norjaan. Mökille pääsee yhä, ja siellä metsään.
Lapsi ja ikääntyneet vanhemmat. Jos ei olisi lasta olisin varmasti jo lähtenyt. Koko ajan selaan työpaikkoja ulkomailta. Täytyy nyt laajentaa etsintää, eihän tällaiseen maahan voi jäädä.
Käytännön asiat. Odotan ensi vuoden alussa täyttyvää virkamieseläkettä. Onneksi on tullut noita ulkomaan vuosia, jolloin sitä on päässyt vähän kotimaata paremmin kertymään.
Tällä hetkellä m i k ä ä n ei pidä minua Suomessa muu kuin eläkkeen odottelu. Tälläkin hetkellä olen muualla. Inhoan kaikkea, mitä persut ovat rakkaalle kotimaalleni tehneet, ja voin paljon paremmin täällä muualla. Heti kun pääsen, häippäsen Suomesta hippalivohkaan. Bye bye!
Olen asunut Italiassa, Espanjassa, Sveitsissä ja Irlannissa. Suomi on paras maa näistä ja duunit on nyt Suomessa.
Tänne syntynyt ja ainoa kieli mitä osaan, en mä ulkomailla pärjäisi, en osaisi edes kämppää hankkia. Veljenpojat myös Suomessa, samoin vanhemmat.
Rajattoman luoton Kela-Gold kortti
Suomi on ainoa maa josta saan sosiaaliturvan. Mieluummin asuisin muualla.
Sopimus. Perheyritys myytiin, kolmeksi vuodeksi sitouduttiin sitä pyörittämään. Vuosi on jäljellä.
Se syy, että molemmat vaarini puolustivat tämän maan itsenäisyyttä, että heidän lapsillaan ja lastenlapsilla olisi vapaa Suomi. Tämä maa on meille siksi niin rakas.
Ilmapiiri ihanan oluen huurteinen ja lonkeron harmaa. Ihmisen hymy on viatonta ja v*ttuilu niin ihanan rehellistä välittämistä.
En asu Suomessa, eikä minulla ole yhtäkään syytä asua siellä. Olen asunut lähes koko aikuisikäni ulkomailla. Minulla on ulkomaalainen mies. Lapset ovat syntyneet ulkomailla, eikä heillä ole mitään siedettävä Suomeen. Ei ole kyllä minullakaan enää.
Minulla ei ollut mitään syytä jäädä Suomeen. Myytiin talo, pakattiin tavarat, ilmoitettiin lapset kansainväliseen kouluun uudessa maassa ja eikun menoksi. Tuskin palaamme, jo lähes kolmekymmentä vuotta poissa Suomesta eikä yksikään lapsistakaan ole halunnut palata. Kaikilla hyvä elämä näin.
Olen niin saamaton, etten saisi muuttoa kuitenkaan aikaiseksi. Tänne syntynyt ja jäänyt roikkumaan.