Työkaverin outo käytös.
Minulla on yksi naispuolinen työkaveri, joka ei välttämättä sano kuin max kerran kuukaudessa hei työpaikalla ja se siitä. Mitään smalltalk keskustelua on ihan turha yrittää, hän ei ole kiinnostunut juttelemaan kanssani. Tervehtii kuitenkin ja juttelee muiden työntekijöiden kanssa. Itse tervehdin työkaveria ja olisi kiva vaihtaa muutama sananenkin.
Vapaa-ajalla, jos satutaan ruokakauppaan samaan aikaan työkaveri itse tulee juttusille ja juttelee hyvän aikaa. Jos liikun vapaa-ajalla jonkun sukulaisen, ystävän/ystävien kanssa ja työkaveri tulee vastaan hän taas jää juttelemaan ja vieläpä esittelee itsensä! Tyyliin moi, olen Maija Tikkanen Tuulan työkaveri ja blaa blaa.
Mitä tämä käytös oikein on? Minua loukkaa se, että minun kanssani ei voi puhua työpaikalla, mutta työajan ulkopuolella sitten voikin. Henkilö on siis 48 vuotias.
Kommentit (25)
hän haluaa tehdä töissä töitä eikä rupatella, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kolmessa eri pisteessä. Tämä henkilö työskentelee pääasiassa yhdessä näistä pisteistä. Paria työntekijää lukuunottamatta muut eivät puhu mitään kanssani. En ole puhunut kenestäkään pahaa enkä ole lusmuilut työpaikalla.
Oletko huomannut, että tarkkailet niin paljon muita, että et huomaa, että sinäkin voisit jutella?
Tämä. Et ehkä ap itse huomaa, mutta sun omat kirjoitukset ja käytöksesi ovat outoja.
Kyllä työpaikoille ihan alasta riippumatta ja asemasta riippumatta kuuluu peruskohteliaat käytöstavat. Niihin kuuluvat esimerkiksi tervehtiminen kun tulee vastaan ja muille ihmisille jutteleminen normaalisti. Eli tervehtiä kuuluu niin omia työkavereita, esimiehiä niin kuin kaikkia muitakin ihmisiä huoltomiehistä ja siivoojista lähtien ihan ylimmälle johtoportaalle asti.
Se on todella epäkohteliasta ja outoa käytöstä ettei edes omille työkavereille puhu eikä heitä tervehdi saati sitten esimiehillekään. Tulee todella outo ja epäkohtelias vaikutelma ihmisestä.
Tämmöiset kirjoitukset myös netissä ovat myös aika outoja. Ihan perusasioista kyse. En tiedä onko sulla joku lievä kehitysvamma, oletko lievästi autistinen vai tahallasi veemäinen, mutta kyllä tuollaiset asiat ovat ihan normaaleja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. En osaa sanoa.
Voit kirjoittaakkin.
;)
:) hymyile
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kolmessa eri pisteessä. Tämä henkilö työskentelee pääasiassa yhdessä näistä pisteistä. Paria työntekijää lukuunottamatta muut eivät puhu mitään kanssani. En ole puhunut kenestäkään pahaa enkä ole lusmuilut työpaikalla.
Joku puhuu susta paskaa tai kimpassa ovat luoneet susta jonkun mielikuvan, millainen olet eikä se ole mikään hyvä mielikuva, kun tämä yksi ei työpaikalla muiden nähden juttele kanssasi. Tyypillistä naisten keskuudessa, että otetaan joku kohteeksi, joka ei kuulu sisäpiiriin. Vonet arvata porukan johtajan, se on yleensä se, joka on eniten äänessä.
Itsellä meni yli kymmenen vuotta tajuta, että jotkut eivät vain muutu ystävällisiksi minua kohtaan, vaikka itse olisin ollut kuinka ystävällinen heitä kohtaan, yrittänyt tervehtiä, hymyillä ym. Lopulta lakkasin noteeraamasta näitä tämmöisiä henkilöitä kokonaan, koska heidän tökerö käytöksensä meni niin yli ymmärrykseni ja satutti kovasti. Enää en edes hae katsekontaktia heihin, tevehtiäkseni heitä tms.