Syökö koira hiiret ja päästäiset
Tänään lenkillä olin koiran kanssa ja lumisella tiellä ilmestyi pieni eläin tielle ja hiiri, tai päästäinen oli eläin. Koira otti eläimen kiini ja suussa piti sitä ja pudotti sen maahan. Eläin pääsi karkuun ja meni piiloon pieneen lumessa olevaan reikään. Olisiko mitään vaaraa, jos koira söisi hiiren, tai päästäisen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Koirat metsästävät kaikkia liikkuvia otuksia, ellet kouluta. Otukselle tuli kipeät vammat hampaista ellei käynyt tuuri.
Meidän koira on jalostettu maatilojen vahti- ja rottakoiraksi, osaa kyllä lopettaa nuo todella hyvin. Einä käynyt mielessäkään koskaan että kouluttaisin pois tehtävästä mikä on geeneissä
Kaksi kultaistanoutajaa ollut ja kummallakin oli sen verran saalistusviettiä että kyllä jyrsijöiden perään sääntäsivät jos pihalla näkivät. Toinen ravisti heti kuoliaaksi, toinen olisi halunnut vain kanniskella mutta kuolivat tai vammautuivat niin että piti itse tappaa. Tuo toinen toi kerran metsästä ylpeänä supikoirankin kotiin. Se esitti kuollutta mutta kun jätin "raadon" terassin nurkalle ja vein koiran sisään niin viiden minuutin päästä alkoi varovasti katsella ympärilleen ja luikki sitten metsään.
Päästääiset käsittääkseni haisee ja maistuu niin pahalta että niitä ei syö kissakaan. Pöllöt kyllä syö.
Mä syötän naapurin rakit susille. Täällä päin nähty susia.