Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon virallisesti hullu

Vierailija
19.01.2026 |

Hullu erakko. Kyllä minunkin on silti tämä elämä jollain tavoin elettävä. Näyttää varmaan helpolta mutta välillä on henkisesti todella raskasta. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän sitten oot.

Vierailija
2/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko virallistaa se? Älä ole hullu. 

Vierailija
4/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen virallisesti parantunut hullu. Remissiossa vuodesta 2013. Tee perässä. Mulla on vilkas seuraelämä, en ole erakko ja talous on kunnossa. Työnteosta olen saanut vapautuksen ja se onkin mahdollistanut toipumisen. Mä oon niitä jotka suorittaa täysillä ja sitten kaatuu saappaat sojossa stressiin.

Vierailija
5/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan paperitkin löytyy??

Vierailija
6/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin. Elän ihan hyvää elämää.

Vierailija
7/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko virallistaa se? Älä ole hullu. 

On sellainen virallinen diagnoosi ja työkyvyttömyyseläke. Yritän olla olematta hullu. Vähemmän hullu, enemmän normaali. Olen kyllä aika normaali enimmäkseen. Siis omasta mielestäni.

Vierailija
8/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole ainoa. Joka toinen saa diagnoosin jossain kohti elämää. Vain ne, joilla on hyvin yksinkertaiset karvalakkiaivot, eivät tajua mennä pahan olon ja kiukutuksen kanssa lääkäriin ja parantua vaan vittuilevat ympäriinsä kuin hmmmm... persut.

Vierailija
9/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen virallisesti parantunut hullu. Remissiossa vuodesta 2013. Tee perässä. Mulla on vilkas seuraelämä, en ole erakko ja talous on kunnossa. Työnteosta olen saanut vapautuksen ja se onkin mahdollistanut toipumisen. Mä oon niitä jotka suorittaa täysillä ja sitten kaatuu saappaat sojossa stressiin.

Kaikki me olemme enemmän tai vähemmän hulluja, toiset tarvitsevat jostain syystä lääkärin ja paperin. Toistaiseksi suurin osa tuntemistani ihmisistä on pärjännyt ilmankin.

Vierailija
10/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluhan Suomessa pitääkin olla, tyhmyys on sitten asia erikseen.

Vierailija
11/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty, koska olen luonteeltani tällainen. Ei tule olemaan seuraelämää, talous on kyllä kunnossa.

Vierailija
12/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään häpeämistä ole. Kuten muissakaan sairauksissa. Ei niitä valita, niitä tulee tai ei tule. Ja kuten sairaus, myös varakkuus on usein sattuman seurausta eikä itsestä kiinni. Rikkaat ja terveet ei vain tajua sitä eikä varsinkaan myönnä.

Vierailija
13/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me olemme enemmän tai vähemmän hulluja, toiset tarvitsevat jostain syystä lääkärin ja paperin. Toistaiseksi suurin osa tuntemistani ihmisistä on pärjännyt ilmankin.

Suurin osa minun tuntemistani ihmisistä ei ole pärjännyt ilman, vaan useimmat on haavoittuvaisia ja vajavaisia ihmisiä, joille osui kakka tuulettimeen. Lienen vanhempi kuin sinä ja sillä tavoin vähemmän naiivi. Sairaus, mikä tahansa sairaus, ei tule tilaamalla eikä pyytämällä eikä myöskään kysy lupaa tullessaan.

Vierailija
14/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei löytyisi :D 

Kannattaa sinunkin kääntyä lääkärin puoleen tunne-elämän, muistin ja harha-aistimusten aiheuttaessa ongelmia.

Ihan jo siksikin, että voit miettiä, kannattaako hankkia lapsia jos niillä on 50% riski periä alttius samaan sairauteen. Itse en olisi varmaan hankkinut kahta lastani jos olisin tiennyt. 

Vierailija
15/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkona on toisaalta se hyvä puoli, että kaikenlaista on helppo harrastaa. Minä yritän oppia laulamaan Oscar winning tears, Royal Albert Hall live. Jos nököttäisin kerrostalossa, voisi tulla heippalappua aika taajaan. 

Vierailija
16/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa minun tuntemistani ihmisistä ei ole pärjännyt ilman, vaan useimmat on haavoittuvaisia ja vajavaisia ihmisiä, joille osui kakka tuulettimeen. Lienen vanhempi kuin sinä ja sillä tavoin vähemmän naiivi. Sairaus, mikä tahansa sairaus, ei tule tilaamalla eikä pyytämällä eikä myöskään kysy lupaa tullessaan.

Ok. Itse ajattelisin sinun olevan naiivi. Kaikilla on enemmän tai vähemmän mielen päällä. Katso ympärillesi. Se, että itsensä pitää tittelöidä joksikin, on asia erikseen. 

Vierailija
17/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty, koska olen luonteeltani tällainen. Ei tule olemaan seuraelämää, talous on kyllä kunnossa.

Ai sun luonne on tällainen: "ryven mutakuopassa enkä halua parantua, koska on ihana sairastaa ja sääliä itseä?" Ymmärsinkö siis oikein?

Kukaan ei sua seuraan pakota. Yksin voi ja saa olla, mutta kokemuksesta voin vakuuttaa, että itsensä kuntouttaminen kannattaa. Elämä on paljon parempaa kun saa itsensä oireettomaksi, vaikka sitten lääkityksellä ja pakottaen itsensä säännölliseen, rauhalliseen ja kurinalaiseen elämään. Tsemppiä.

Vierailija
18/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eeee ku äeti  ja  isä sano  jo ku olin  pikku pentu

Vierailija
19/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erakkona on toisaalta se hyvä puoli, että kaikenlaista on helppo harrastaa. Minä yritän oppia laulamaan Oscar winning tears, Royal Albert Hall live. Jos nököttäisin kerrostalossa, voisi tulla heippalappua aika taajaan. 

Erakkous ei liity asumismuotoon. Tässä talossa voi aivan hyvin erakoitua jos haluaa. naapurirapussa asuu Alaston Kirjailija, joka kesäaikaan liikuskelee huushollissaan alasti ja kirjoittaa mekaanisella kirjoituskoneella teosta, joka ei ikinä valmistu. Hänet tuntevat kaikki hänen nakuilustaan ikkuna auki. Onneksi ikkunan alareuna on munia ylempänä.

Vierailija
20/29 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

40vuotta sitten sai helposti hullunpaperit ja pääsi eläkkeelle. Ei tarvinnut paljon teeskennellä. Lääkäriinmennessä olla 2 viikkoa peseentymöttä, paita väärin npitettuna ja joka asiaan änkkäsi samaa asiaa ja ja nuori  vähänväliä ym...kesken kaiken kaks kertaa vessahätä ym.... 🤣🤣🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi