Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Saana huristelee Teslalla hamstraamaan punalappuruokia kaupasta

Vierailija
19.01.2026 |

Teslakuskeilla ei ole mitään oikeutta viedä punalapputuotteita köyhien edestä. Jotain rajaa stana https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011757973.html

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaisen auto kuukausilyhennyksiin mene jo melkein tuo 5 tonnin säästö?

Ja toinen 5 tonnia menee tuollaisen auton arvonmenetyksenä per vuosi, ellei enemmän?

Eikö siis olisi tullut tuplasäätö jo pelkästään jättämällä tuo auto pois ja korvattu se jollain, joka olisi ostettu käteisellä ilman kuukausilyhennyksiä.

Sitten on vielä se vapaa-ajan hinnoittelu, eli mikä on se tuntihinta, mikä pitää laskea aletuotteiden perässä juoksemiselle, itse en ihan jokun vitosen säästön takia tuntia uhraa, kun en sillä hinnalla töitäkään tee ja vapaa-ajan hinnoittelen vielä kovemmin.

Vierailija
42/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perhe 2+2 niin itse keskittäisin ostokset lähimpään Prismaan ja kävisin harvemmin kaupassa. Salet ja osin S-marketit on kalliita kauppoja. Kun ostat Salesta laputetun niin saat Prismasta tuoreen samaan hintaan. Kuinka vatun iso se kauppalasku on jos punalapuilla säästää jo 5000 euroa? Ja ostaa vielä muovikassit! 

Vaikuttaa lähinnä neuroottiselta käytökseltä. Itsekin voin napata punalapun ostoskoriin jos tuotteen tarvitsen mutta turha ostaminen ja hamstraaminen ei tuo säästöä. Eettisistä syistä kannattaisi suosia lähikauppaa mutta en ostanut pikkukaupasta edes sinkkuna, ei ole minun tehtäväni maksaa halpuuttamista. 

Päivittäin voi hyvin käydä kaupassa jos on aikaa ja pyöräilee tai kävelee kauppaan, saa arkiliikuntaa samalla. Mutta jos autoilee niin onhan se järkevää hakea isosta kaupasta isompi satsi. Ei tästä kannata suivaantua, ei tällä kukaan oikeasti säästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus ostella noita punalaputettuja tuotteita. Säästämistä ei ole kuitenkaan se, että ostellaan ihan mitä tahansa (tarpeetonta) vain sen takia, että tuote on alennuksessa. 

Vierailija
44/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noiden alennusten tarkoitus ole, että ei tulisi hävikkiä ? Mitä ihmeen väliä sillä on kuka nuo ostaa kunhan eivät joudu biojätteeksi.

Vierailija
45/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siilä jotain merkitystä, että meneekö sinne kauppaan valkoisella Teslalla vai vihreällä Jopolla?

Vierailija
46/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää toimintaa. Lähes ilmaista ruokaa. Pitäisi itsekin ottaa tavaksi. 

Vierailija
47/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaisen auto kuukausilyhennyksiin mene jo melkein tuo 5 tonnin säästö?

Ja toinen 5 tonnia menee tuollaisen auton arvonmenetyksenä per vuosi, ellei enemmän?

Eikö siis olisi tullut tuplasäätö jo pelkästään jättämällä tuo auto pois ja korvattu se jollain, joka olisi ostettu käteisellä ilman kuukausilyhennyksiä.

Sitten on vielä se vapaa-ajan hinnoittelu, eli mikä on se tuntihinta, mikä pitää laskea aletuotteiden perässä juoksemiselle, itse en ihan jokun vitosen säästön takia tuntia uhraa, kun en sillä hinnalla töitäkään tee ja vapaa-ajan hinnoittelen vielä kovemmin.

Minä lasken lappujen perässä juoksemisen hyötyliikunnaksi. Autoon en ota kantaa.

Vierailija
48/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siilä jotain merkitystä, että meneekö sinne kauppaan valkoisella Teslalla vai vihreällä Jopolla?

On siinä se epäloogisuus et Teslan arvo tippuu sen kauppamatkan aikana enemmän ku säästää niissä punalaputetuis

Vierailija
49/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevää toimintaa. Lähes ilmaista ruokaa. Pitäisi itsekin ottaa tavaksi. 

Jos ostaa kaikea einestä vaan sen takia että on halpaa tuskin säästää ollenkaan. 

Vierailija
50/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mäkin noita punalappuisia joskus hankkinut, ja hirmuisen helposti menee epäterveellisten tuotteiden pakkosyömiseksi, mikä taas ei keski-ikäisen naisen vyötäröä imartele.

Mieluummin hyväkuntoisia kasviksia ja salaattia, maustamatonta jugurttia, marjoja ym. 

Vierailija
51/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ajaa ja hamstrata, ei ole sinulta eikä minulta pois.

Sori vaan, mutta olen ttt:lla elävä työtön ja se ON POIS minulta. Tosin en asu lähelläkään tuollaista 👧🏻valkoroskaperhettä. 

Tee itse ruokasi ja unohda einekset punalaputettunakin ja kas, jatkossa sulla on enemmän rahaa vaikka syöt paremmin ja enemmän.

Vierailija
52/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin revetä siinä kohdassa, kun hän osti uuden muovikassin. Ah niin säästäväistä ja ekologista. Anna kun arvaan, roskapussia tarvitsi.

Vierailija
53/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tässä nyt ongelmana ne punalapputuotteet vai se Tesla?  Tiedättehän te, että ei tarvitse olla rikas ajaakseen sellaisella? 

Tesla. 

Vierailija
54/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mäkin noita punalappuisia joskus hankkinut, ja hirmuisen helposti menee epäterveellisten tuotteiden pakkosyömiseksi, mikä taas ei keski-ikäisen naisen vyötäröä imartele.

Mieluummin hyväkuntoisia kasviksia ja salaattia, maustamatonta jugurttia, marjoja ym. 

Pahaa pitää syödä laihuuden ihannoimisen tähden. Elä välillä.

Vierailija
55/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin minäkin aikoinaan Aero Saabillani työttömien ruokalaan syömään. Sattui olemaan vapaapäivä ja puoliso oli töissä siellä.

Saitko nusasta sitä?

Vierailija
56/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuota kuittia eikä siinä kyllä juuri mitään ruokaa ollut. Valmispatonkeja ja vanhaa juustoraastetta. Jos on aikaa juosta joka ilta punalappujen perässä niin eikö kannattaisi vaikka leipoa sämpylöitä? Olen todella ikävä ihminen mutta näköjään kaikki menee läpi kun vaan lehteen pääsee. Ei ihme jos lapsiperheillä on rahat loppu jos kaupassa käynti on tätä :(

Vierailija
57/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Teslaan tulee sähkövika kesken ajon, Saana ajaa kolarin ja kuolee. 

Terveisin vihervassari

Tämän kirjoitti kokoperse, kun ei vähäisellä älykkyydellään keksinyt muuta. Hitto mikä pelle!

Vierailija
58/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää aamuisin että missä ne köyhät ovat kun kaupan auetessa eivät ole paikalla dyykkaamassa niitä alennuksia. Ai niin, koisaamassa omassa punkassa? Turha vinkua!

Silloin juuri hevi hävikit tarjolla, eilen aamullakin 5kpl appelsiineja 0,4€ ruukkusalaatti 0.2€.  Paljon muutakin, mutta en hamstraa.

Vierailija
59/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ostaisi punalaputettua kalaa. 🤢

Vierailija
60/121 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen ajatustapa: parempi ruuat kaatopaikalle kuin naapurin suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän