Onko niin että hyvät miehet pysyvät visusti naimisissa ja jos eroavat, he pariutuvat heti uudelleen?
Elin melkein 20v henkisesti väkivaltaisesssa suhteessa. Elämässäni on tapahtunut paljon. Olen nyt 40+ eronnut kolmen lapsen äiti (ovat jo kaikki koululaisia/opiskelijoita), talous ja elämä muuten mallillaan.
Kun tajusin että en edellisessä suhteessa koskaan kokenut aitoa rakkautta, tai kyllä itse rakastin, mutta se oli täysin yksipuolista, niin haluaisin vielä kokea elämässä aitoa romanttista rakkautta. Löytyykö tässä iässä vielä hyviä miehiä? Olen ihan viehättävä ja pidän huolta itsestäni, joten se ei ole onglema, kun joku heti sitä varmaan kommentoi.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40+ kolmen lapsen äiti saattaa vielä löytää miehen 65+ ikäryhmästä miehiä, edellyttäen toki että lapset ovat aikuisia/aikuistumassa.
Ei kannata kuunnella näitä. Omassa tuttavapiirissäni jokainen YH-nainen jopa 50v:nä on löytänyt oman ikäisiä, jotkut jopa nuorempia miehiä puolisokseen, joilla ei aina ole edes lapsia. Näitä "eronneet yli 30v naiset eivät löydä enää miesseuraa" kirjoittavat vain ne vanhat miehet, jotka haluavat nuoremman kumppanin, mutta eihän kukaan heitä halua
Onko heillä vaihtamalla parantunut? Onko ex miehet löytäneet uusia?
Unohdin vastata, että muutama mies on kyllä löytäneet uudet kumppanit, mutta en ole heidän kanssa kavereita niin en tiedä miten onnellisia on. Tiedän ainakin
Ylläriiii
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä mies. Kun tapasimme, olimme 27v. Olin hänen ensimmäinen seurustelukumppaninsa.
Jos hyvä mies löytää hyvän puolison, hänellä ei ole mitään syytä erota.
Ei ole olemassa mitään universaalisti hyvää miestä eikä universaalistu hyvää naista. Se naisen ja miehen (ja muunsukupuolisenkin) hyvyys parisuhteessa määrittyy sillä, ovatko kumppanit toisilleen sopivat. Toki on ihmisiä, joilla ei ole kykyä sitoutua vakiintuneeseen ihmissuhteeseen.
Usein eron syynä on toisen osapuolen vahvasti narsistiset piirteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä vaihtamalla parantunut? Onko ex miehet löytäneet uusia?
Kaikki paitsi yksi (hänellä muutenkin ongelmia) vaikuttavat olevan onnellisia. Nytkun mietin niin kaikki paitsi tuo yksi ovat menneet uudelleen naimisiin niiden uusien puolisojen kanssa ja vaikuttavat hyvin onnellisilta. Se yksi henkilö erosi siitä uudesta miehestä, mutta on hänkin jo löytänyt uuden miehen senkin jälkeen, mutta ei tämä uusi mies hyvä mies ole, joten odotellaan että eroaisi uudestaan. Mutta joo, sanotaan, että 9/10 ovat onnellisia ja löytäneet paremman, kun ovat siis eronneet huonoista puolisoista (ollut pettämistä, alkoholismia, huonoa kohtelua, henkistä väkivaltaa, erilleen kasvamista)
Oliko nämä uudet miehet itse eronneita? Tiedätkö sen tarkemmin syistä?
Vierailija kirjoitti:
Unohda ap ne miehet ja keskity nauttimaan elämästäsi. Miehistä on pelkkää haittaa.
Jos sun miehet on olleet haitallisia niin ei se tarkoita että kaikki miehet on. Taas yksi katkeroitunut naisihminen yleistää.
T.Nainen
Yritä nyt hiukan kasvaa ennen seuraavia pettymyksiä
Hyviä miehiä ei ole (eikä muuten hyviä naisiakaan)
Romanttista rakkautta löydät elokuvista
Elokuvat eivät ole todellisuutta
Etsit rakkautta kaikista vääristä paikoista
Tarkoittanet ap niitä hyvin pinnallisesti ajatellen "hyviä" miehiä- eli niitä jotka kiinnostavat naisia?
Hyvä mies, jos eroaa, ei hyppää samantien uuteen suhteeseen, vaan ottaa eron jälkeen aikaa itsetutkiskeluun ja erosta toipumiseen. Ne 'huonot' miehet taas ovat henkisesti epäkypsiä ja hyppäävät suoraan uuteen suhteeseen yhden päätyttyä, työstämättä lainkaan tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies, jos eroaa, ei hyppää samantien uuteen suhteeseen, vaan ottaa eron jälkeen aikaa itsetutkiskeluun ja erosta toipumiseen. Ne 'huonot' miehet taas ovat henkisesti epäkypsiä ja hyppäävät suoraan uuteen suhteeseen yhden päätyttyä, työstämättä lainkaan tilannetta.
Tämä on muuten totta.
Vierailija kirjoitti:
...ja huonoimmat hyppäävät uuteen jo ennen kuin edellinen päättyy.
Minä erosin oikein hyvästä miehestä koska en halunnut lapsia ja hän halusi. Hän alkoi muistaakseni siitä puolen vuoden kuluttua deittailla ja nykyisen vaimon hän taisi tavata noin vuoden deittirupeaman jälkeen. Hän on samanlainen ihminen kuin minäkin: vakaa ja harkitseva, ei ihastu ensisilmäyksellä kehenkään ja joku voisi sanoa että kriteerit liian korkealla. Mutta ei hänellä mitään sellaisia kriteerejä ollut mitä ei itse täyttäisi. Aivan ihanan vaimon löysi ja heillä nykyään myös ne ihanat lapset. :)
Itse olen tuon jälkeen deittaillut pariin otteeseen ja minullakin on mennyt tapailukumppanin löytymiseen noin vuosi aikaa molemmilla kerroilla.
Ihana kuulla! Täällä kans yksi joka eroamassa puolisosta joka ilkeä ja laiska. Tosi pitkään yritin ymmärtää kunnes itse uuvuin kun tajusin että
hoidan itse kaiken samalla kun toinen on passiivinen ja silti ilkeilee vaan.