Kuinka pikaisesti kykenet käymään suihkussa?
Kommentit (226)
Suihkussa on tarkoitus puhdistautua eikä vaan kastella ihoa, joten kyllä mulla puoli tuntia menee. Vesi ei toki valu koko aikaa mutta olen hidas käänteissäni.
Jos käyn nopeasti, niin selviän suihkusaippualla alle 3 minuutissa. Tykkään kuitenkin sellaisista 6-8min rauhallisista suihkuista, joissa toki vesi ei valu koko aikaa. On rentouttavaa kun lämmin vesi valuu päälle ja saa kunnolla pois pesuainejäämät. Vesi maksaa täällä n.6€/kuutio jätevesineen ja sen lämmitys jotain sen päälle. Suihkukerta ei maksa siis juuri mitään.
Olen niin lihava, että kyllä menee hetki aikaa kun ehdin kaikki paikat saippuoida läpi.
Helposti minuutissa jos on kiire,olen muutenkin vauhdikas mies.Adhd
M53
Vierailija kirjoitti:
Jos käyn nopeasti, niin selviän suihkusaippualla alle 3 minuutissa. Tykkään kuitenkin sellaisista 6-8min rauhallisista suihkuista, joissa toki vesi ei valu koko aikaa. On rentouttavaa kun lämmin vesi valuu päälle ja saa kunnolla pois pesuainejäämät. Vesi maksaa täällä n.6€/kuutio jätevesineen ja sen lämmitys jotain sen päälle. Suihkukerta ei maksa siis juuri mitään.
Päivittäinen 10 min lämmin suihku tekee vuodessa yli 600 euroa, ei siis juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tosi outo kysymys? Miksi tällaista pohdit..
Hän pohtii, peseytyvätkö ihmiset riittävän hyvin. Näkee varmaan sen ihmisistä päälle päinkin 😄
Tuollainen minuutin-muutaman minuutin kastautuminen ja hätäinen peseytyminen ei kyllä pitemmän päälle puhdista ihoa ja hiuksia kunnolla. Joskus jos on kiire, mutta jos ei koskaan käy pidemmällä ajalla suihkussa tai saunassa, niin iholla ja päässä on paljon kuollutta solukkoa ja eltaantunutta rasvaa. Huh huh, saati 10 litran ämpärissä pesty koko kroppa ja hiukset.
Mieluummin kunnollinen peseytyminen vaikka joka toinen päivä kuin jatkuvasti päivittäinen nopea pesu ihon ehtimättä kunnolla lämmitä.
Esimerkiksi tukallisten päänahkaa pitää kunnolla sormin hieroa, että tali ja epäpuhtaudet irtoavat, ei riitä pelkkä hiusosan pesu jatkuvasti ainoana pesuna. Monille myös shampoopesu pariin kertaan on tarpeen ennekuin hiukset ovat raikkaat ja puhtaantuoksuiset.
Aikamoisia hajupommeja taitavat monet olla.
Vierailija kirjoitti:
Munuutissa, mutta jos peseydyn menee kauemmin!
Minulla riittää 10 sekuntia, jos en peseydy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen 10 min lämmin suihku tekee vuodessa yli 600 euroa, ei siis juuri mitään.
Minä käyn suihkussa kerran viikossa. Käynti kestää 5 minuuttia. Paljonko tekee vuodessa?
Noin 5 minuuttia kestää käyntikerta. Suihkuhuoneen kuivaamiseen menee noin 15 minuuttia. Kuivaan suihkuhuoneen jokaisen käyntikerran jälkeen viimeistä pisaraa myöten.
7 minuuttia on aika vakio. Olen pitkähiuksinen nainen. Vesilaskuennakko on 20 €/kk, mutta saan aina rahaa takaisin. Edellisessä kolmen kk:n tasauksessa sain 17,36 €.
En säästele vettä millään tavalla.
Kiireellä ja hosuen 7 minuuttia. Pitkät ja sileät, rasvaiset hiukset, joista valuu vesi kuin hanhenselästä. Tästä ajasta valtaosa menee hoitoaineen huuhtelemiseen. Inhottaa niljakas hoitoaine iholla. Lasken ekat kylmät vedet ämpäriin talteen.
Mökillä ämpärityyliin testattuna 40 litraa riittää. Shampoo, h-aine, kasvojenpesuaine ja suhkugeeli.
Mulla kertyy pelkästään "ohilasketuista vesistä" 1-2 ämpärillistä päivåssä. Nämä siis valutan isoon kattilaan ja ämpäriin. Keittiössä täytyy valuttaa aamulla 4 litraa ennen kuin tulee kylmää vettä. Vessassa vähän vähemmän, ja esim. kun tekee alapesun, valutan ensin kylmän veden ämpäriin.
Nuo 1-2 ämpärillistä käytän wc:n huuhtelemiseen ym. päivän aikana. Noista kertyisi vuodessa 5 kuutiota vettä hukkaan.
Vesimittari asunnossa, ja jos en säästä kaikessa, tulee vesimätkyjä.
Noin 3-4 min, jos ei pese hiuksia. Hiusten pesu noin kerta viikossa, silloin voi mennä 10 min. Suihku kiinni saippuoidessa ja päälle vain kun kastelee /huuhtelee. Hommasin hiljattain myös vettä säästävän suihkupään, silläkin on jonkin verran vaikutusta vedenkulutukseen. N pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita olla epäkunnioittava, kiinnostaa ihan aidosti: eikö tule kauhean tylsää jos on suihkussa vartin? Mitä siellä tulee funtsineeksi vai miten sen ajan kuluttaa?
Mä nautin lämpimästä vedestä. T: yksinäinen
Kotona suihkussa ilman hiusten pesua 5-10 min. Uimahallissa noin 25 min sisältää hiusten pesun (paksut pitkät hiukset.
Ehkä noin 20 - 30 minuuttia. Shampoota pidetään täässä 5-10 min. Sekä hoitoainetta. Ja muutenkin huollan samalla koko vartalon. Veden tulon sammutan silti joka mahdollisessa välissä. Vesi ei suinkaan valu koko aikaa. Senkin ajan kun huuhdon pesuaineet iholta, vesi on minimi volyymillä.
Nautin rauhallisesta pitkästä hitaasta suihku ajasta. Suihkun jälkeen olen tosi onnellinen.
"Mieluummin kunnollinen peseytyminen vaikka joka toinen päivä kuin jatkuvasti päivittäinen nopea pesu ihon ehtimättä kunnolla lämmitä."
Saunassa lämpenee iho muutenkin, ei tarvitse vedellä sitä lämmittää.
Jos laitan hoitoaineen ja ajan viikset se on max 10min. Mies käy minuutissa