Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuin elämäntapamuutoksessa vasta kun hyväksyin itseni

Vierailija
18.01.2026 |

Turhauttaa, kun läskivihaa perustellaan sillä, että se kannustaa ihmisiä terveempään elämäntapaan

Ainakin omalla kohdallani, vaikken ole alunperin lihonnut minkään mielenterveysongelmien tai syömishäiriön takia, inho omaan kehoon sai lopulta ahmimaan ja paisumaan vain lisää ja lisää, kunnes olin sairaanloisen lihava

Tuntuu oikeasti todella pahalta lukea ja kuulla joka puolelta, että lihavat ovat ällöttäviä, rumia ja arvottomia, etenkin teininä ja nuorena aikuisena. Se vaikuttaa itsetuntoon todella paljon, ja näitäkin keskusteluja voi ihan hyvin jopa yläkouluikäiset lukea

Olen myös sitä mieltä, että kehopositiivisuus on ehdottomasti hyvä asia. Kun ei tarvitse hävetä itseään ja omaa ulkonäköään jatkuvasti, on mahdollisuus myös tehdä muutos. Ensin pitää saada pääkoppa kuntoon, sitten vasta voi keskittyä myös fyysiseen terveyteen ja ulkonäköön 

Tässä ajateltavaa ihmisille, jotka haukkuu lihavia ns. kannustaakseen heitä

Harmittaa, kun tiktokkia selatessa olen huomannut, että nykynuoret ihannoivat taas laihuutta. Tytöille on anorektista sisältöä saatavilla loputtomiin, ja alipainoisia ihaillaan. Täysin ihannepainossa olevia naisia pidetään suorastaan lihavina. Nuoret pojat taas haukkuvat ylipainoisia tyttöjä ja naisia ja nauravat heille. Säälittää niin kovin he, jotka näitä kommentteja saavat, mutta myös muut painon kanssa kamppailevat tytöt ja naiset, jotka kommentteja lukevat. Tämä laihuuden ihannointi on todella epäterve suunta, joka todennäköisesti tulee vain lisäämään syömishäiriöitä suuntaan ja toiseen. Kiitos mammoille ja isille, jotka ovat opettaneet tuollaisen suhtautumisen teini-ikäisille lapsilleen

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän