Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS, avioero on ihanaa

Vierailija
18.01.2026 |

Kannattaa siis erota. Hyvä, älkää vaan tehkö sitä ennen lapsia. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvapalstalla on estetetty sana historian kirja? Historian kirjoissa lukee kyllä avioliiton esiintyneen antiikin kreikassa pakanoiden teetättämänä jonka sitten kristinusko varasti itselleen.

Vierailija
22/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon avioliiton tilasta, jos pitää eroa ihanana. 

Itse olen eronnut. Ero ei ole koskaan mukavaa, mutta kyllä oma hyvinvointini parani välittömästi, kun pääsin exän luota pois. Suhde kesti 20 vuotta. Kaikkea narsistisuutta,  ns kaasuvalotusta ym henkistä väkivaltaa sain kokea. Lisäksi taloudellinen hyväksikäyttö. 

Lapsiakin on ja oireilivat eroa, mutta isä siinä syypää. Onneksi nuo vuodet ovat takana. 

Jep. Harva hyvästä liitosta haluaa erota. Yleensä jos eroaa, niin kyllä siihen syy on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS jatkaa uskollisesti woketustaan. Kaikki mikä murtaa yhteiskunnan peruskiviä on siitä silloin tietysti h-tin ihanaa...

Totta!  Woketus: Tässä Sanomatalo on elementissään! 

Vierailija
24/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioeroon joutuneet tulisi joutua häpeäpaaluun. Mutta mitä nyky suomalainen osaa enää hävetä?

Niin se minäkin ennen mielessäni tuomitsin kaikki eronneet ja vannoin itse pysyväni ikuisesti aviossa. No, ero tuli lopulta minullekin itsestäni riippumattomista syistä ja veti kyllä nöyräksi.

Vierailija
25/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on naisen ja miehen lupaus Jumalan edessä pitää huolta tulevista lapsista, hoitaa seuraava sukupolvi kunnialla niin myötä kuin vastamäissä. Avioliitto ei ole narsistinen sopimus pitää hauskaa yhdessä.

Ai on vai ? Tunnen enemmän maistraatissa naimisiin menneitä, kirkossa naimisiin menneet on suurin osa eronnut 

Vierailija
26/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS jatkaa uskollisesti woketustaan. Kaikki mikä murtaa yhteiskunnan peruskiviä on siitä silloin tietysti h-tin ihanaa...

Totta!  Woketus: Tässä Sanomatalo on elementissään! 

Ette taida edes ymmärtää koko sanan tarkoitusta, eikä sillä ole mitään tekemistä avioerojen kanssa 

Vierailija
27/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on naisen ja miehen lupaus Jumalan edessä pitää huolta tulevista lapsista, hoitaa seuraava sukupolvi kunnialla niin myötä kuin vastamäissä. Avioliitto ei ole narsistinen sopimus pitää hauskaa yhdessä.

Tuota, avioliitto oli aikoinaan pakanoiden juttu, minkä sitten kristinusko varasti. Ei se ole koskaan ollut mikään Jumala-uskonnollinen juttu, vaan yhteiskunnan tapa nähdä kaksi henkilöä kuuluvan samaan perheeseen. Se on siis vain virallinen lappu.

Kiitos nauruista 🤣😂🤣😂🤣

Kokeile välillä lukea raamattua. Avioliittoja on ollut antiikin kreikassa ennen kristinuskoa.

Lue itse ja huomaa että siellä käytetään miehen ja naisen avioliittoa "vertauskuvana" Kristukseen ja seurakuntaan, ylkään ja morsiameen. Kuitenkin, naisena, uskovana ja eronneena en mitenkään paheksu eronneita, useimmiten siihen on eroavalla/eroavilla todella hyvät syyt. Ei meidän ole tarkoitus tuhlata elämäämme pahimmassa tapauksessa pelossa ja monenlaisen väkivallan alla, osa jopa henkensä menettäneenä kun ei uskalla erota.

Vierailija
28/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miksi vauvapalstalla on estetetty sana historian kirja? Historian kirjoissa lukee kyllä avioliiton esiintyneen antiikin kreikassa pakanoiden teetättämänä jonka sitten kristinusko varasti itselleen.

Vanhan testamentin aikana ei mitään kristinuskoa vielä ollut ja avioliittoja solmivat juutalaiset jo. 

Vierailija
29/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli todella vaikea luonne, ja jatkuvan kaunaisen ja riitaisen ilmapiirin vuoksi rukoilin, että vanhempani eroaisivat. Kuitenkin tajusin vasta paljon myöhemmin, että äitini oli itseasiassa riidankylväjä suhteessa. Isäni oli se normaali ja empaattinen ihminen elämässäni, vaikka äitini onnistuikin mustamaalaamaan häntä minulle. Siksi en enää nykyään pidä avioeroa välttämättä hyvänä lapsille.  Ihmisten pitäisi pystyä tai edes yrittää pitää liittoa koossa. Liian helposti erotaan nykyään ilman, että yritetään avoimesti puhua ongelmista menemällä vaikka terapiaan. Varmasti on myös sellaisia liittoja, joissa ero on paras ja ainoa ratkaisu.

Vierailija
30/30 |
18.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap. tarkoittaa tuota Ihmemaa-artikkelia, niin eihän siinä avioeroa ihannoida, vaan kerrotaan vain yhden ihmisen matkasta tässä elämässä, johon liittyi kaksi avioeroa.  Onhan tuo mielenkiintoinen valinta ottaa oma nimi, olen itsekin joskus sitä harkinnut, vaikka en ole naimisissa enkä eronnut, ja vaikka minulla oli hyvä isäsuhde. 

Nimenvaihto on artikkelissa symboli sille, että nainen määrittelee itse itsensä sen sijaan, että muut määrittelevät hänet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi