Lappeenranta vai Kuopio?
Suunnittelen muuttoa jompaankumpaan kaupunkiin. Molemmat minulle tuttuja paikkoja, mutta en ole asunut kummassakaan. Kumpaa suosittelet ja miksi?
Kommentit (84)
Noista kahdesta ehdottomasti Kuopio. Lappeenranta on täynnä rycciä.
Kuopiossa on kaikkialla länsimaisemmat käytännöt kuin Lappeenrannassa.
Lappeenranta.
Mieluummin Karjala kuin Savo.
Lappeenranta ehdottomasti. Nyt kun Kaukaan tehtaat suljetaan niin hajuhaittakin poistuu.
Täysin subjektiivista.
Molemmissa nättejä järvimaisemia.
Jos ne ovat tuttuja paikkoja, valitse mieleisempi.
Jos sinulla ei ole ennestään sukulaisia täällä niin täältä on sitten tosi vaikeaa saada kavereita, jos olet junantuoma.
10 vuoden kokemus takana.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole ennestään sukulaisia täällä niin täältä on sitten tosi vaikeaa saada kavereita, jos olet junantuoma.
10 vuoden kokemus takana.
Jos nyt kerrot vielä kummasta kirjoittelet.
t. kuopiolainen
Vierailija kirjoitti:
Noista kahdesta ehdottomasti Kuopio. Lappeenranta on täynnä rycciä.
Näin oli ehkä vuosia sitten, ei ole enää. Venäläisesten määrä vähentynyt huomattavasti, toki näkyy myös siinä että esim. kauppoja suljettu ja palveluita muutenkin jouduttu vähentämään kun ostava asiakaskunta puuttuu.
Kuopion valitsisin silti asuinpaikaksi, olen itse asunut molemmissa kaupungeissa.
Siusta en tiiä, mutta mie sanon, että Lappeenranta. Kuopioon voi mennä käymään, mutta Lappeenrannassa voi asua.
Lappeenranta. Ei ole niin kaukana kaikesta. Kaunis kaupunki ja kivat ihmiset. SaiPa.
Etelä-Karjalassa asuu jonkin verran sukulaisia, mutta en heihin pidä kauheasti yhteyttä. Saimaa ja alueen luonto ovat mahtavia. Kuopiossa olen usein käynyt ja se tuntuu vireältä opiskelijakaupungilta. Onkohan näillä alueilla millaiset työllisyysmahdollisuudet terveydenhuoltoalalla?
-ap
Kuopio on parempi kaupunkina. Lappeenrannan etu on se, että sieltä pääsee nopeammin Helsinkiin.
Ei kumpikaan. Ovat masentavia paikkoja. Valitse Helsinki.
Kuopio ehdottomasti.