Mihin miehistä on kadonnut aloitteellisuus, herrasmiesmäisyys ja romanttisuus?
Miksi miehet eivät enää "kosiskele" naisia kuten ennen? Esim. tuo kukkia? Pyri tekemään vaikutusta ja pitämään omasta naisestaan huolta?
Kommentit (564)
Toinen hyvin tyypillinen asia nykyajan naisille on yksityiskohtiin tarttuminen. Kun ei ole rännejä, ei ole mitään, missä mies voisi edes teoriassa tehdä extraa vaan joka toinen tiskikoneen täyttö kuuluu miehelle....
Aina voi tehdä ekstraa. Oma mies tekee ekstraa esim ollen päävastuussa lapsen kuskauksista harrastuksiin, koska hänellä on ajokortti eikä minulla sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kosiskelee ja tuo kukkia. Niiden vaan pitää tykätä siitä naisesta.
Juuri näin: ihan kuka tahansa nuuskaava persumuija ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se loppui silloin, kun yhteisen seksin ehdottamisesta tuli rikos!
Ahaa. Sun mielestä on siis ihan sama asia mennä ehdottamaan tuntemattomalle naiselle seksiä ja puristaa hänen persettään kuin mennä sanomaan vaan Moi, olen Matti, mitä kuuluu?
Molemmat esimerkkisi ovat ahdistelua. Niissä on toki aste-ero.
Miten ihmeessä sä saat tuosta jälkimmäisestä ahdistelua? Mitä sä siinä samalla teet? Kuolaat ja tuijotat intensiivisesti tissejä?
Jos joku nainen väittäisi pelkkää tervehtimistä ja nimensä kertomista ahdisteluksi, hänelle naurettaisiin poliisiasemalla.
Rikosilmoitukset tehdään nykyään sähköisesti.
Naisiltahan minä tuon olen oppinut, että kun ällöttävä mies sanoo: "Hyvää iltaa", niin se on ahdistelua.
Myös Yle valisti kansalaisia käyttäytymään oikein kuumpimpana #MeToo aikana. Asiantuntijan mukaan mikä tahansa naiselle ilman lupaa puhuminen on ahdistelua ja siten tuomittavaa.
Näen kyllä, että tässä liioitellaan tahallaan. Totuus on, että #MeToo käsittelee oikeasti häirintää ja väärinkäytöksiä, ei kohteliaita tervehdyksiä tai tavallista sosiaalista kanssakäymistä. Liioittelemalla tästä ei opita mitään uutta. Oikea keskustelu syntyy siitä, että erotetaan häirintä ja normaali kohteliaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kuinka keskustelu naisten kanssa kääntyy sinun solvaamiseksi. Eivät edes yritä olla kohtelijaita. Onko tämä naisilla kuinka tavallista?
Se on erittäin tavallista nykyään. Ainakin mikäli et ole naisen kanssa samaa mieltä ja ilmaiset sen.
Onko? Tätä nettipalstaa ei lasketa. Oletko sä ikinä edes jutellut normaalin naisen kanssa? Kuulostaa siltä, että et ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Sun mielestä on siis ihan sama asia mennä ehdottamaan tuntemattomalle naiselle seksiä ja puristaa hänen persettään kuin mennä sanomaan vaan Moi, olen Matti, mitä kuuluu?
Miten ihmeessä sä saat tuosta jälkimmäisestä ahdistelua? Mitä sä siinä samalla teet? Kuolaat ja tuijotat intensiivisesti tissejä?
Jos joku nainen väittäisi pelkkää tervehtimistä ja nimensä kertomista ahdisteluksi, hänelle naurettaisiin poliisiasemalla.
Rikosilmoitukset tehdään nykyä
Ahaa sähköiset rikosilmoitukset tekevät siis hyvää iltaa -tervehdyksestä rikoksen? Ja tuo mystinen asiantuntija, joka muka sanoi kaiken puhuvan ahdistelusta, kuulostaa aika keksityltä. Todellisuudessa #MeToo käsittelee oikeaa häirintää, ei tavallista kohteliasta kanssakäymistä. Jos et erota niitä toisistaan, suosittelen että pysyt kotonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä pitäisi mummeleilla olla mitään ihmettelemistä, naisasialiikkeet, meetoo ja naisasiaunioni ovat saaneet nykytilan aikaan!! Miesasialiike nukkuu vielä?
Ei tässä mielestäni miesasiliikettä tarvita.
Ongelma on se, että naiset ovat hyvin suorasukaisesti vaatineet miehiä jättämään naiset kokonaan rauhaan. Mihin sitä miesasialiikettä tässä tarvitaan? Muuttaisiko se naisten asenteita?
Niin, ei minustakaan.
Miten tämä sitten mielestäsi vaikuttaa siihen, että herrasmiehet katoavat maailmasta? Voisihan he herrasmiehitellä miehiä ja lapsia, jos naiset niin pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suomalainen hiukankin sivistynyt mies on peruskohtelias. Toki kun tasa-arvon perään huudetaan niin kannattaisi ottaa huomioon vaikkapa seuraavat:
- jos naiselle vie sen klassisen kukkapuskan, samppispullon tai laadukkaan suklaarasian, otetaan se yleensä ilolla vastaan. Vastavuoroisesti naiset voisivat esimerkiksi oma-alotteisesti joskus laittaa jotain "mukavampaa" päälle, mutta ei: "minähän en h*uran kuteita käytä"
- jos kerran kotityöt laitetaan tasan, tarkoittaako se sitä, että 50% "kaikesta" KOTItyöstä eli mies tekisi puolet siivouksista yms. plus tietenkin "miehen työt" eli rännien putsaamiset ja auton huollot
Tälläisia esimerkkejä voisi luetella vaikka kuinka paljon, tuntuu, että naiset haluavat tulla kohdelluksia 50-luvun naisina vain silloin kun se heille sopii
En ymmärrä tällaista ajattelua lainkaan. Oma mies tuo minulle toisinaan kukkia, koruja tai muita lahjoja. Niiden ideana on ilahduttaa vaimoa eikä
Sä yrität nyt ymmärtää olmia, jolla ei ole itsellään kokemusta naisista ollenkaan. On sitten lukenut netistä Tatea sun muuta propagandaa.
"Jos et erota niitä toisistaan, suosittelen että pysyt kotonasi."
Mahdotontahan se on täysin varmasti erottaa kun määritelmä nykypäivänä perustuu mahdollisen uhrin subjektiiviseen kokemukseen.
Se että sinkkuäiti haluaa tutustua sinuun vapaa-ajalla ei tarkoita että hän haluaa rakastua sinuun vaan etsii elämäänsä hovikuskia ja maksajaa sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin huomioimasta naisia Suomessa 1.1.2023 kun #metoo sannapykät tulivat voimaan. Mielivaltaiset pykälät ja mielivaltaista laintulkintaa. Aivan liian iso riski miehelle. Tallinna on kahden tunnin päässä.
Metoo on kansainvälinen liike. Se on voimassa Tallinnassakin. Älä ahdistele siellä naisia, voit joutua linnaan.
Niinpä. Suomeen se tuli vasta muiden maiden jäljessä ja on ollut täällä paljon miedompana versiona. Ja tuo syyllistää sannaa, aika noloa.
En tiedä kuka niistä neljästä miljardista olisi minulle sopivaksi avuksi luotu vastinkappale, vai onko kenkään, Jumala hänet sormellaan osoittakoon jos on sellaisen luonnut tänne olekelemaan. Itse en kerkeä lähteä ettiskelemään, t neitsytpoika 42
Vierailija kirjoitti:
Mahdotontahan se on täysin varmasti erottaa kun määritelmä nykypäivänä perustuu mahdollisen uhrin subjektiiviseen kokemukseen.
Sinä et siis näe eroa tavallisen tervehtimisen ja kiinni käymisen välillä? Joo, sunkin kantsii pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et siis näe eroa tavallisen tervehtimisen ja kiinni käymisen välillä? Joo, sunkin kantsii pysyä kotona.
Etkö oikein ymmärtänyt lukemaasi?
"Ritarillisuus" ja kosiskelu olivat toinen puoli patriarkaattia. Feminismi voitti ja tasa-arvo toteutui. Nyt saatte pitää itsestänne huolta ja seuraavassa Titanicissa pelastusveneitä ei täytetä naisilla.
Olkaa naiset onnellisia, kun saitte mitä halusitte!
Miksi miehen pitäisi kun ei naisetkaan tee mitään miehen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi kun ei naisetkaan tee mitään miehen hyväksi.
Tai sitten (lainaus aiempaa)
- "Voit tuoda mitä haluat, mutta luuletko, että sillä pääsee sänkyyn"
- "Mikä luulet olevasi, saan sen oven auki itsekin"
- "Älä vttu koske mun autoon" (olin avaamassa tutulle naiselle auton ovea)
- "mihin sä tolla pyrit" (levitin sateenvarjon deitin suojaksi ja tulin ilmeisesti liian lähelle)
Pitäisi olla isompi impipataljoona Suomessa, mutta siintä ei nykyisellään piisaa tällä valtavalle neitsytpoikamassalle vastinpareja. Naintia jo harjotielleet voivat sitten pariutua toisten sitä harjoitelleiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemattomille naisille ei tavismies saa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyaikainen voimaantunut nainen sellaista tarvitse. Ovat enempi jo miehiä, kuin miehet itse.
Aika loukkaavasti sanottu miehistä. Ainakin se kuulostaa sellaiselta, että nainen jos muuttuu miehemmäksi, jotenkin "huononee" vaikka kysymys on kuin väreistä. Värit ovat erilaisia, eivät huonompia tai parempia toisiinsa nähden.
Läskiin se on uponnut, miehekkyys. Ja tunteita ne ei ole koskaan opetelleet tunnistamaan ja käsittelemään (itsesäälin ja vihan lisäksi) kun siitä on liikaa vaivaa. Aivot ylikuumenee, karvalakkimalli.
Poikkeus: kaikki psykologian, psykiatrian ja mielenterveysalan ammattilaiset. Heillä on tietoa siitä miten ihmismieli ja tunteet toimivat.