Puolustakaa lihansyöntiä!
Mitä syitä ihmisen olisi syödä muutakin kuin tofua/linssiä/hernettä proteiinina? Mitä hyviä puolia löydätte siitä, että lautaselle eksyy myös lihaa, kananmunaa, kalaa, maitotuotetta tai muuta eläinperäistä?
Kertokaa!
Kommentit (22)
Pidän lihasta.
Ihan sama mitä joku palestiinaa sympatiseeraava kadunvaltaaja siitä on mieltä.
Monimuotoisuudessa nyt ylipäätänsä se perusjuttu, että täydellisemmät aminohapot. Myös hinta voi olla merkittävä tekijä joissakin tapauksissa myös maku. Ympäristöystävällisyydessäkin voi olla eriäväisyyksiä. Näen, että lähes kaikki syyt menevät molempiin suuntiin, riippuen tilanteesta.
En jaksa. Niin väsynyt aihe. Jos sovittaisiin että ne ketkä syö lihaa saa syödä sitä ja ne ketkä ei saa olla syömättä.
En puolusta. Syön lihaa jos tarjotaan, tai jos joku riista-annos ravintolassa osuu silmään. Kotiin en osta.
Olen kokki toiselta ammatiltani ja osaan tehdä todella hyvää ruokaa. Kananmunia ja Jogurttia on kotonakin.
Ihmisotus tarvitsee eläinperäisiä protskuja ja rasvoja vastaavalla tavalla kuin kissa.
On totta, että maidon ja kananmunan proteiini ovat laadukkaita. Kalassa terveyshyötyjä. Silti myös puhtaalla kasvisruualla voi pärjätä loistavasti. Kaipaan juurikin kommentteja, joissa avaatte asiaa. En minä tiedä kaikkea.
Jos ei ole eläimiä paskomassa, ei ole luomutofua eikä linssejä.
Lihan ansiosta me olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
Kasvikset allergisoi pierettää ja turvottaa. Liha ei allergisoi eikä turvota eikä pieretä.
Kasvikset sisältävät antiravinteita tanniineja ja oksalaatteja ym. joiden avulla kasvit suojautuvat syömiseltä, koska ne on myrkyllisiä.
Free lehmät. Siat , Kanat , Kalat.
Vierailija kirjoitti:
On totta, että maidon ja kananmunan proteiini ovat laadukkaita. Kalassa terveyshyötyjä. Silti myös puhtaalla kasvisruualla voi pärjätä loistavasti. Kaipaan juurikin kommentteja, joissa avaatte asiaa. En minä tiedä kaikkea.
Kasvisruoista tuli varoitus
Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.
Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.
Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4b82e325-1410-4e69-bd4c-b1149535e9d0
Mä olin pitkään kasvissyöjä. Rauta-arvot menivät todella huonoiksi, raskauksien, synnytysten ja imetysten jälkeen olin todella nuutunut. Kerran olen saanut rautainfuusion, mutta toista kertaa en kyllä sellaiseen mene, ellei ihan pakko ole, koska siitä tuli niin voimakkaat sivuvaikutukset. Kun syön lihaa, voin monin tavoin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaviraston mukaan kasvipohjaisempi ravinto parantaa ruokavalion laatua, mutta voi tuoda myös ongelmia.
Ruokaviraston mukaan ravintoaineiden saannissa havaittiin kuitenkin puutteita A- ja D-vitamiinin, tiamiinin (B1-vitamiini), riboflaviinin (B2-vitamiini) sekä naisilla myös folaatin ja raudan osalta.
Nuorilla naisilla raudan saanti saattaa jäädä vähäiseksi, sillä siirtymäruokavalioissa rauta on pääasiassa heikommin imeytyvää ei-hemirautaa.
Te aikuiset syökää mitä syötte mutta antakaa lapsille lihaa ja kalaa, älkää tuhotko lasten aivoja idealisminne takia.
Lapset rakastavat lihaa ja sylkevät porkkanat lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin pitkään kasvissyöjä. Rauta-arvot menivät todella huonoiksi, raskauksien, synnytysten ja imetysten jälkeen olin todella nuutunut. Kerran olen saanut rautainfuusion, mutta toista kertaa en kyllä sellaiseen mene, ellei ihan pakko ole, koska siitä tuli niin voimakkaat sivuvaikutukset. Kun syön lihaa, voin monin tavoin paremmin.
Tuliko lapsesta normaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen parannus kun tulee kaikenlaisia puutteita. Lihasta ihminen saa kaiken tarvitsemansa ja kasveista ei. Parempi siis olla syömättä kasveja lainkaan.
B12 ja muutama muu juttu puoltaa lihan syöntiä.
Siis kasvissyönti paha, koska on kasvissyöjiä jotka eivät ota vaikutuksia huomioon?
Kai samalla tavalla terveydestä piittaamattomat lihansyöjät kumoavat lihan ruokana?
Vierailija kirjoitti:
B12 ja muutama muu juttu puoltaa lihan syöntiä.
Ihmisen tarvitsemat omega-3:set eli EPA ja DHA jää kasveista saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kasvissyönti paha, koska on kasvissyöjiä jotka eivät ota vaikutuksia huomioon?
Kai samalla tavalla terveydestä piittaamattomat lihansyöjät kumoavat lihan ruokana?
Ei ole terveydestä piittaamattomia lihansyöjiä. Ne terveydestä piittaamattomat ovat sekasyöjiä jotka syövät liikaa kasvien hiilihydraatteja.
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä kaikkea.
1. kerta internetin historiassa🥳🎉🎊🎊🎊🎊🥳
Lehmät on tapettu kuitenkin, miksi emme söisi lihoja, poisko pitäisi heittää?