Miksi ihmiset ei panosta koteihinsa?
Siellä vietetään suurin osa ajasta, miksei sitä sisusteta tunnelmalliseksi ja tyylikkäästi omia makuja noudattaen, vaan katsotaan netistä mikä trendaa ja mennään sen mukaan? Kuka haluaa mennä kotiin rauhoittumaan kun koko koti on sisustettu valkoisemmaksi, kuin suurinosa toimistoista/sairaaloista, kylmällä valolla höystettynä.
Kommentit (47)
No just nyt trendaa ne tunnelmalliset sisustukset. Eli itsekin olet nyt sisustanut kämppäsi trendin mukaan. Valkoiset meni muodista jo 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
No just nyt trendaa ne tunnelmalliset sisustukset. Eli itsekin olet nyt sisustanut kämppäsi trendin mukaan. Valkoiset meni muodista jo 10 vuotta sitten.
En mä ainakaan sisusta kämppääni 10 vuoden välein, tulisi tosi kalliiksikin.
Pienissä asunnoissa myös pölyä kertyy valtavan helposti ja joka toinen päivä saa olla imuroimassa ja pyyhkimässä. Kun asunto on niin pieni niin menee tuhottomasti aikaa pelkkien tavaroiden liikutteluin paikasta toiseen. Jos haluaa tuulettaa niin kaikki sähkölaitteet on kerättävä pois kaappiin, koska muuten ne jäätyy talvipakkasella. Mikroaaltouunille ei ole mitään kunnon paikkaa, koska aukot on niin pieniä ettei niihin mikroaaltouunit mahdu. Eteiset on suoraan huoneen joten kaikki hiekka ja lumi kulkeutuu suoraan asuntoon. Mitään naulakoita ei ole eikä vaatteet mahdu mihinkään. Kaappitilaa on liian vähän. Ötököitä tulee vaikka kuinka siivoaisi ja olisi siistiä. Ihan tajuttomasti menee aikaa pelkkään siivoamiseen.
Puhtaus ja siisteys on nro 1. Panostaisin paljon enemmänkin jos olisi rahaa.
joku sisustus kaupustelia yrittää kaupustella turhaa krääsää laava lampusta lähtien. näitä huu haa kauppoja on perustettu kiihtyvällä tahdilla kuoleviin pikku kaupunkeihin esim forssaan 3 kun yksikään ei kannata. nykyisen laman merkkejä ovat sutsi räkälät ja sisustus kaupat.
Kyllä meidän koti on sisustettu tasan meidän oman maun mukaan ja sellaiseksi, että me viihdytään täällä. Ollaan itseasiassa panostettu isolla rahalla mm. keittiöremontilla, leffahuoneella, kuntosalilla, kotispalla ja pihanmuokkauksella jne.
osittain rahanpuute varmasti ja pienet asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs väliä sillä sinulle on miten muut ihmiset kotinsa sisustavat. Kaiketi vietät itse enemmän aikaa kotonasi kun muiden kodeissa.
Tämä. Otan heti etäisyyttä ihmiseen, joka haukkuu toisten kotia. Rajatonta käytöstä. Ei jatkoon.
Maantasoasunnoissa parvekkeilta tulee matoja ja hämähäkkejä. Ylemmissä kerroksissa vilisee sokeritoukkia, paperitoukkia, turkiskuoriaisen toukkia. Vanhemmissa asunnoissa hyönteiset tulevat aina yöaikaan ja menevät rakenteiden väliin. Uudisasunnoissa ei mahdu kääntymään, tekemään töitä eikä jumppaamaan. Lihakset menee pahasti jumiin kun vain yhdessä asennossa voi olla. Asunnot on tehty ulkomaan agenteille, joilla on mukana vain kokoon kieritettävä retkeilyalusta eikä mitään muuta. Ruokapöytää ei ole jos pöytää käytetään työpöytänä. Ruokailu tapahtuu sitten lattialla maaten. Parveketta ei voi koskaan käyttää, koska se on kuin akvaario, olet koko ajan muiden pällisteltävänä. Työhuone on samalla myös makuuhuone, jossa nukutaan. Päivisin on niin pimeää ettei ilman valoja näe yhtään mitään.
Mulla on ihan kiva asunto omasta mielestäni. Ei ole täysin kolkko ja valkoinen, mutten usko ap:n siltikään hyväksyvän. Suurin osa huonekaluista on ostettu käytettynä tai halvalla ikeasta. Minulla on kirjahyllykin, hui!
Mulla on kyllä kotona paljon hienoja juttuja. Ja hankin lisääkin jos osuu kohdalle. Mä viihdyn kotona ja vietän täällä tosi paljon aikaa.
Koko ajan saa siivota ja kantaa roinaa pois. Ja uutta tulvii sisään. Hirveä työ, että edes lattia näkyisi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä kenenkään koteja tiedät? Mäkin vien ihmisiä vain panokämpälleni, en kotiini. Kämppänikin on sisutettu niin että siellä voisi kuvitella jonkun asuvan vakituisesti. Kotini on sitten ihan muualla. Mikään ei muutenkaan ole elämässä niin kuin ensinäkemältä näyttää.
Ajatella että voit olla maailmassa mitä tahansa. Ja valitset olla rotta häntäheikki xD
Miten joku ei tajua esim. sitä, että läheskään kaikilla ei ole minkäänlaista silmää sisustukselle? Aika harvalla oikeastaan on.
Mulla on kyllä ihan oma tyyli kodissa.
Aikamoinen oletus, että kotonaan viettää suurimman osan ajasta, etenkin jollei nukkumista lasketa. Minä ainakin lähden töiden jälkeen heti treeneihin, ja sen jälkeen vietän reilu tunnin hereillä kotona ennen kuin menen nukkumaan. Samoin viikonloput ovat yleensä täynnä aktiviteetteja muualla.
On mulla tosin hyvä sänky ja mieluisat petivaatteet, kai sekin sisustukseen lasketaan.
Mä oon 50-v. nainen ja elän kodissa missä ei oo esim yhtään mattoa. Miksi? Koska mulla on koira joten haluan että siivoaminen on helppoa ja nopeaa. Jos on matot lattialla, yksinkertaisesti niin ei ole.
Mulle on myös suloisen yhdentekevää jos jonkun mielestä kotona pitää olla mattoja ja kauniit verhot ja tauluja seinällä. Itselleni ei noilla asioilla ole mitään väliä. Meikäläisen "Feng shui" on sitä et tiiän et oon nyt tänään ja tässä terve ja mul on töitä ja jääkaapissa ruokaa ja mun lapsella on asiat hyvin.
Jos noin kovasti ottaa itselleen stressiä siitä, miten muut kämppäänsä laittavat, on ongelma ihan jossain muualla kuin sisustuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Pienissä asunnoissa myös pölyä kertyy valtavan helposti ja joka toinen päivä saa olla imuroimassa ja pyyhkimässä. Kun asunto on niin pieni niin menee tuhottomasti aikaa pelkkien tavaroiden liikutteluin paikasta toiseen. Jos haluaa tuulettaa niin kaikki sähkölaitteet on kerättävä pois kaappiin, koska muuten ne jäätyy talvipakkasella. Mikroaaltouunille ei ole mitään kunnon paikkaa, koska aukot on niin pieniä ettei niihin mikroaaltouunit mahdu. Eteiset on suoraan huoneen joten kaikki hiekka ja lumi kulkeutuu suoraan asuntoon. Mitään naulakoita ei ole eikä vaatteet mahdu mihinkään. Kaappitilaa on liian vähän. Ötököitä tulee vaikka kuinka siivoaisi ja olisi siistiä. Ihan tajuttomasti menee aikaa pelkkään siivoamiseen.
Missä ihmeen navetassa sä asut?
Mulla on uusi okt, asutaan viisi henkilöä tässä, eikä mitään noista ongelmista.
Mutta poistaako tuo ajatusmalli sen vaikutusta elämään? Jos kylä ei ole ikinä kuullut antibiooteista, niin asennoidutaanko siihenkin, että ei sitä kaivata.